41 597 läst · 155 svar
42k läst
155 svar
Från renoveringskaos till ett hem
Vänta va..? 5-6ton? För hand?
Golv pån plats! Vit ekparkett lät som en bra idé när jag köpte det, det här att ha en svart hund och vita golv är tydligen en dålig idé. Dammsugaren används flitigare än någonsin
Lite färg på väggarna
Och en lite bättre bild på väggar och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite färg på väggarna
Logga in
Skapa konto
Och en lite bättre bild på väggar och golv.
Logga in
Skapa konto
Då var soffan på plats. Observanta läsare ser att den är väldigt djup, 120cm sitts. Kanske lite i största laget men den är härlig
Sovrummet är målat och inredning är provisorisk, blir bättre sen
Logga in
Skapa konto
Sovrummet är målat och inredning är provisorisk, blir bättre sen
Logga in
Skapa konto
Vi har ett mörkgrått nästan svart matt golv med 2 helsvarta katter, inte heller en höjdare... Tips är en robotdammsugare som kan gå på dagen när du är på jobbet.
Börjar se väldigt bra ut!
Försöker övertala sambon att köpa ett halvklart renoveringsobjekt men går trögt..
Börjar se väldigt bra ut!
Försöker övertala sambon att köpa ett halvklart renoveringsobjekt men går trögt..
Jag har en sån liten dammsugare som går på batteri som står i hallen så brukar ta en vända eller tre med den innan jag åker till jobbet på kvällarna, det blir en robot längre framW Willewonka skrev:
Haha ja där är ju nackdelen med sambo, båda måste tycka att det är en bra idé. Annars blir det som för mig ett hus mitt ute i skogen, trots att jag är/ var mörkrädd för att det kändes som en bra idé just den dagen
Köket som det ser ut idag, har drabbats av den kända folksjukdomen hemmablind insåg jag idag när jag tog bilderna. Ska se till att lister och lampor är klart snart istället för kakel satte jag panel som är lackad och ekskivan är oljad med en olja som är vitpigmenterad.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
I sommarvärmen stod taket på schemat, som allt annat med detta projektet var det något jag aldrig hade gjort. Att riva och lägga tak själv i 35 grader var spännande. Jag fick iaf hjälp att bära upp dem nya pannorna.
Fanns ingen råspont så först skulle det på, spikpistol hade varit smart att hyra såhär i efterhand men jag blev bra på att spika
Nu är taket tätt
Logga in
Skapa konto
Fanns ingen råspont så först skulle det på, spikpistol hade varit smart att hyra såhär i efterhand men jag blev bra på att spika
Logga in
Skapa konto
Nu är taket tätt
Då hade vi båda en tuff sommarförhoppningsvis blir nästa sommar lite lättare för mig "bara" byta fasaden och återställa trädgårdenCarro_D skrev:
Nu är vi inne på nutid så antal bilder kommer minska lite innan vårens projekt drar igång.
Tog nya bilder på vardagsrummet idag som är färdigt, bortsett från plåten som ska sitta runt skorstenen och nej det är inte för tidigt för julgran
Tog nya bilder på vardagsrummet idag som är färdigt, bortsett från plåten som ska sitta runt skorstenen och nej det är inte för tidigt för julgran
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto