41 600 läst · 155 svar
42k läst
155 svar
Från renoveringskaos till ett hem
Tog en liten paus från kaoset på nedervåningen och fixade till loftet. Målade det fantastiska furutaket och la på en heltäckningsmatta sålänge, det är ett kommande projekt i vinter att fixa med förvaring och lite annat. Är ett blivande gästrum.
Taget från loftet. Lite krångligt att måla taket i köket men med lite vilja och brist på säkerhetstänk så blev det gjort. Är lite över 4 meter i tak. Ledlisten är provisorisk men lite ljus är alltid bra att ha
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Taget från loftet. Lite krångligt att måla taket i köket men med lite vilja och brist på säkerhetstänk så blev det gjort. Är lite över 4 meter i tak. Ledlisten är provisorisk men lite ljus är alltid bra att ha
Härligt projekt, du verkar inte vara rädd för att jobba. Ska bli spännande att följa detta. Keep up the good work!!S Sofia. skrev:Tog en liten paus från kaoset på nedervåningen och fixade till loftet. Målade det fantastiska furutaket och la på en heltäckningsmatta sålänge, det är ett kommande projekt i vinter att fixa med förvaring och lite annat. Är ett blivande gästrum.
[bild]
[bild]
Allt förberett för elektriker som drar ny el och fixar belysningen
Badrummet börjat ta form. Eftersom jag har noll erfarenhet av renovering sen tidigare bortsett från tapetsering och målning så tog jag in hjälp för detta
Logga in
Skapa konto
Badrummet börjat ta form. Eftersom jag har noll erfarenhet av renovering sen tidigare bortsett från tapetsering och målning så tog jag in hjälp för detta
Logga in
Skapa konto
Snyggt. Kör du OSB direkt på reglarna eller sätter du någon papp eller plast?S Sofia. skrev:
Fuktskadan som var det enda stora med denna renoverig från början är åtgärdad och äntligen slipper jag hoppa över balkar.
Det började bli lite tight med tid, denna bilden är 1.5 månader efter att jag fick nycklarna och samma dag som jag skulle ut ur lägenheten. Det gjorde att jag valde att ta in snickare att sätta osb/gips på det som var kvar så jag kunde slippa bo hos kompisar för länge
Logga in
Skapa konto
Det började bli lite tight med tid, denna bilden är 1.5 månader efter att jag fick nycklarna och samma dag som jag skulle ut ur lägenheten. Det gjorde att jag valde att ta in snickare att sätta osb/gips på det som var kvar så jag kunde slippa bo hos kompisar för länge
Logga in
Skapa konto
Sådär då har plattsättaren gjort sitt, supernöjd
Känslan att få börja göra lite roligare saker än att riva, spackla och slipa.
Logga in
Skapa konto
Känslan att få börja göra lite roligare saker än att riva, spackla och slipa.
Logga in
Skapa konto
Skiva på plats, nu är det bara rörmokaren som ska göra sitt. Såfort badrummet blev klart flyttade jag in i kaoset, sparade så mycket tid på att slippa pendla och bara bo på ett ställe.
Improviserad stege
Logga in
Skapa konto
Improviserad stege
Logga in
Skapa konto
Fick tillökning i min lilla familj i form av en hund. Fick ta paus i byggandet inne och bygga hundgård. Samma dag som leveransen kom hade det snöat massor så kunde inte få gruset dit jag ville så det var bara att släpa 5-6 ton uppför en backe i minusgrader. Det är härligt med frisk luft
Hon godkände den
Logga in
Skapa konto
Hon godkände den
Logga in
Skapa konto