S
E epw skrev:
Imponerande projekt. Hur ser det ut idag ? Som senaste bilden?
Bilder på hur det ser ut idag är på gång, håller på att uppdatera i rätt ordning . skulle säga att det är något hemtrevligare idag jämfört med då:D

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
S
Sovrumsväggar uppe, passade på att ändra lite från den gamla planlösningen. Väggen från sovrummet flyttades in ca 50 cm för att göra hallen större. Hallen blev mindre när badrummet blev större så hade bara blivit en smal gång som man inte kunnat använda.
Uppförda träreglar för väggar inomhus under en renovering som visar omstrukturering av sovrum och badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Badrumsvägg uppe, blir ett ganska stort badrum i förhållande till huset ca 9 kvm. Stora badrum är härligt(y)
Renoverat utrymme med nya träreglar för sovrum och badrum i en tillbyggd halvöppen planlösning.
Skapa konto

• Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
S
Isoleringsarbete i progress i ett badrum med en stege och verktyg synliga.
Skapa konto

Mer isolering, jag har lärt mig att isolera är väldigt tråkigt och kliar mer än vad jag trodde var möjligt.

Renoveringsarbete i badrum med exponerade träbjälkar och isolering samt ett fönster och verktyg.
Skapa konto

Badrummet är fortfarande väl ventilerat

• Gilla
sumpas och 3 till
  • Laddar…
S
En liten avvikelse från alla renoveringsbilder. Bor i skogen så då passar skogstomtar in
En skapelse av granris formad som en skogstomte med en röd boll som näsa på en skogsmark.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Appendix och 5 till
  • Laddar…
S
Kan passa på att be om råd om ett aktuellt problem. Detta är emellan köket och den lilla hallen, utanför badrummet. Hur hade ni gjort med taklister här? Vet inte hur väl sett syns på bilden men kommer behöva täcka skarven mellan gipset och planktaket och en vanlig taklist blir för stor mot balken som går i taket i köket.

Hörn där tak möter vägg med synlig skarv mellan gipstak och träpanel, nära takbalk.
Skapa konto

Hörnet mellan gipstak och träbalk ovanför ett fönster, med synlig skarv som behöver täckas.
Skapa konto

Kvartsstavlist?

S
N Noseone skrev:
Kvartsstavlist?
Jag har funderat på att ha det vid delen som är gips men kommer behöva ha vanlig taklist samt någon annan form av list vid slutet på det nya planktaket. Så min fundering är mest hur man gör det snyggt med tre olika lister:thinking:

Använder du glas eller stenullsisolering? Glas har en tendens att klia och damma mer än stenull.

S Sofia. skrev:
Jag har funderat på att ha det vid delen som är gips men kommer behöva ha vanlig taklist samt någon annan form av list vid slutet på det nya planktaket. Så min fundering är mest hur man gör det snyggt med tre olika lister:thinking:
Försöker förstå men kan du markera på något sätt där du menar att det blir för stort med en taklist?

Skugglist får ju plats?

S
P Pappa1986 skrev:
Försöker förstå men kan du markera på något sätt där du menar att det blir för stort med en taklist?
En taklist får plats men på bild nr 2 sticker balken ner ungefär 1.5 cm under gipset så kommer få göra ett avbrott i taklisten där och fortsätta efter balken. Funderar på om det kommer se konstigt ut eller om det finns någon bättre lösning?

Jacka ur listen vid balken och fortsätta med samma list hela vägen

• Gilla
MagicFingers och 1 till
  • Laddar…
S Sofia. skrev:
En taklist får plats men på bild nr 2 sticker balken ner ungefär 1.5 cm under gipset så kommer få göra ett avbrott i taklisten där och fortsätta efter balken. Funderar på om det kommer se konstigt ut eller om det finns någon bättre lösning?
S Sofia. skrev:
Ok.
Tycker det finns 2 alternativ men finns kanske någon annan som ha bättre koll.
1. Fortsätt med taklisten över bjälken. "Jacka" ur listen helt enkelt. Blir det konstigt något så fixar fog det mesta ;)

2 Stanna med listen vid balken men att du gera taklisten på ett snyggt sätt.
Där hörnet på är, när taklisten kommer mot så markerar med en penna. Gera från strecket och bort från balken.
Svårt att förklara men hoppas du är med på hur jag menar.
Men jag hade kört på alt 1.(y)

S
Tänkt på allt möjligt men något så enkelt och smidigt som att jacka ur listen har jag missat. Såklart är det så jag ska göra, tack för tips(y)

• Älska
Pappa1986
  • Laddar…
S
Är man lite för kort så gäller det att vara uppfinningsrik, lite osäker på om det är godkänt av säkerhetspolisen men det funkade :D
Stege ovanpå stol med dyna placerad för att nå högre, inomhusbyggmiljö.
Skapa konto

Och där satt den listen på plats(y)
Nyinstallerad taklist vid ett fönster, med en synlig slang hängande ner som hjälpmedel.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.