318 721 läst · 979 svar
319k läst
979 svar
Foton på era nätverkslösningar? =)
Om man ska montera i vägg så finns det rackskenor att köpa på t.ex. Thomann så att man kan bygga sitt eget rackskåp utan att behöva köpa ett färdigt. Enkelt, snyggt, billigt (om man ändå behöver köpa en del, de har enhetsfrakt 150 kr till sverige oavsett hur mycket man beställer).
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Jag tycker ju personligen att grejer för rackmontage är onödigt dyra för hemmabruk, och ska man då skruva hyllor i racket så kan man lika gärna köra vanliga hyllor direkt. Det blir betydligt billigare att montera hyllorna med vanliga hyllkonsoller än att använda rackskenor till det.mexitegel skrev:
Med tanke på intresset för så kallade "lack-rack" så verkar det finnas fler än jag som tycker rackskenor är onödigt dyrt trots att de köper prylar som är avsedda för rackmontage.
https://wiki.eth0.nl/index.php/LackRack
Dyrast är inte alltid bäst.
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg
norrbottenssnickaren skrev:
Jag har ett lackrack och borden är nu mera faner och wellpapp, dvs, det finns inte längre något att skruva i, tyvärrNerre skrev:Jag tycker ju personligen att grejer för rackmontage är onödigt dyra för hemmabruk, och ska man då skruva hyllor i racket så kan man lika gärna köra vanliga hyllor direkt. Det blir betydligt billigare att montera hyllorna med vanliga hyllkonsoller än att använda rackskenor till det.
Med tanke på intresset för så kallade "lack-rack" så verkar det finnas fler än jag som tycker rackskenor är onödigt dyrt trots att de köper prylar som är avsedda för rackmontage.
[länk]
Dyrast är inte alltid bäst.
Ett rackskåp för väggmontage kan man ju köpa på nätet för strax över en tusing, är ju inte så himla blodigt
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Har ingen utrustning som är avsedd för rackmontering tyvärr... så ett rackskåp känns ganska tokigt i detta fall.mexitegel skrev:
Så här liten är min nätverksinstallation. Jag ska sätta kabeländarna i Keystone-kontakter med olika färg och sätta i ett vanligt nätverksuttag. Samma sak vid inkommande fiber, där nätverksuttaget får fungera som "patchpanel", med hela två ingångar!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Extremt osynligt och utrymmeseffektivt.Allinug skrev:
Tre stjärnor i guide LAN.
Det må så vara, men om man nu inte har nån utrustning som är avsedd för rackmontage så blir det rätt dyra hyllkonsoller.Marcussjogren skrev:
Hur mina grejer ser ut finns det bilder på tidigare i tråden, jag har svårt att se hur ett rack skulle kunna göra saken bättre där. Jag får inte plats med rackskåp på nåt av de ställen där jag har utrustning, skulle jag sätta rackskåp nån annanstans skulle det bli en massa extra kabeldragning fram och tillbaka.
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 086 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 086 inlägg
Hittade en äldre bild i telefonen på mitt rack som står i garaget.
Patchpanel
Switch
Fiberconverter
Digitalbox som som jag kör ut över rf på antenn nätet
Odf:en innhåller Raspberry pi med shairportsync för AirPlay
Förstärkare som använda för AirPlay från raspberryn till garage och altan på a och B utgångarna
Server
Edit: Routern står placerad längst uppe i ett skåp i mitten av huset då den sköter allt det trådlös för bästa täckning.
Patchpanel
Switch
Fiberconverter
Digitalbox som som jag kör ut över rf på antenn nätet
Odf:en innhåller Raspberry pi med shairportsync för AirPlay
Förstärkare som använda för AirPlay från raspberryn till garage och altan på a och B utgångarna
Server
Edit: Routern står placerad längst uppe i ett skåp i mitten av huset då den sköter allt det trådlös för bästa täckning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat: