Micke64 skrev:
Var i huset har ni era server/it-installationer? Tänker mig att ett "teknik-rum" med panna, torktumlare, vp, och annat kan ha en tendens att bli för varmt?
Tja forumet heter ju byggahus så jag bygge ett litet hus där mitt rack bor (en del av ett förråd på tometen egentligen)
 
Passade på att snygga upp lite nu under julhelgen, blev rätt bra ändå.
2014-01-06 18.22.03.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
burger och 5 till
  • Laddar…
peternicklas
Är det en Tellstick som hänger längst ner? Antennen, fungerar det bättre med den och var har du köpt den?
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Är det NÅGOT som är fastskruvat? ;-)
 
Före eller efter bild? :confused:
 
Jag vill se FÖRE bilden.
 
ImageUploadedByByggahus.se1389128541.618235.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Snyggade oxå upp under julhelgen :)
 
peternicklas skrev:
Är det en Tellstick som hänger längst ner? Antennen, fungerar det bättre med den och var har du köpt den?
Det är mycket riktigt en Tellstick som dinglar längst ned, köpte antennen på eBay för en spottstyver, men jag kan inte påstå att det märks någon skillnad i mottagningen, men andra som köpt den sägs märkt skillnad.
 
fredri_k
Hmm, är hyllan väldigt snett uppsatt, eller är det bara kortvinkeln. Jag bryr mig inte så mycket om saker, men hyllor ska vara raka! :p
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
fredri_k skrev:
Hmm, är hyllan väldigt snett uppsatt, eller är det bara kortvinkeln. Jag bryr mig inte så mycket om saker, men hyllor ska vara raka! :p
Antingen sitter du snett i soffan med datorn eller så har du inte justerat bordet i våg med vänster bordsben ;)
 
Efter att ha trillat ur sängen tre gånger när jag fösöker kompensera för hyllvinkeln manuellt håller jag med fredrik om att alex borde göra något åt detta.
 
  • Gilla
fredri_k
  • Laddar…
:-O ni har rätt!
 
Här kommer en bild på vårt hemsnickrade mediaskåp som vi håller på att fylla med innehåll. Fläktarna startar vid 35 grader. :)

20131226_214531.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 4 till
  • Laddar…
Dubbla patchpaneler är ju manligt. Jag har faktiskt klarat mig med bara 12 dubbeluttag, fast det var med skohorn.

Fast du har bara 24-portars switch? Det finns 48-portars vet du... ;)
 
ullberg
lars_stefan_axelsson skrev:
Dubbla patchpaneler är ju manligt. Jag har faktiskt klarat mig med bara 12 dubbeluttag, fast det var med skohorn.

Fast du har bara 24-portars switch? Det finns 48-portars vet du... ;)
Man kan ju omvänt säga att varken switch eller patchanel verkar speciellt överbelastade... ;)
 
  • Gilla
znitz och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.