339 092 läst · 5 325 svar
339k läst
5,3k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 842 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 842 inlägg
Är det så ska de överhuvudtaget inte framföra bilen.makhno_ skrev:
Det finns inte många avåkningsfiler på motorvägar där det är 80 km/h eller högre. Från Södertälje till Arlanda så har du en vid Hallunda och en vid Upplands Väsby och en vid Arlanda stad. Möjligen kan du räkna en vid Kista också (har jag missat någon?). Åt andra hållet kommer jag på den vid Södertälje, men har säkert missat någon.
Framförallt finns det ingen överraskande avåkningsfil. De är skyltade minst en km i förväg. Dvs kör man i 80 km/h så har man mer än 40 sekunder på sig att byta fil (man får påminnelse också). Klarar man inte det så ska man som sagt inte framföra bilen utan gå till körskola och be att få träna filbyten på motorväg. Det märkliga är att de bilister som tydligen är så rädda att hamna på en fil som förvinner klarar av att byta fil på 50 meter när de kör på motorvägen, men tydligen inte senare.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 686 inlägg
Formkravet var väl 80 eller högre, så då faller några av dina extra. Och Skärholmen? Där försvinner väl ingen fil?
Skogsägare
· 18 686 inlägg
Nu vet jag inte om jag missar något, men om man kommer ikapp en karavan som visar sig köra 90 och högsta tillåtna hastighet på aktuell väg är 90, vad är problemet med att ingen gör någon ansats att köra om? Det låter tvärt om fullkomligt rimligt, vilket väl är rätt oväntat i (svensk) trafik i och för sig…FredrikR skrev:
Ja, dom låg i 80 på 90 väg.tveksamt skrev:Nu vet jag inte om jag missar något, men om man kommer ikapp en karavan som visar sig köra 90 och högsta tillåtna hastighet på aktuell väg är 90, vad är problemet med att ingen gör någon ansats att köra om? Det låter tvärt om fullkomligt rimligt, vilket väl är rätt oväntat i (svensk) trafik i och för sig…
FredrikR skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 842 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 842 inlägg
Fast några av de du räknade upp faller bort för det är 70 km/h där...C cpalm skrev:
Sollentuna missade jag.
Södertälje Syd, ja, men då är vi inte längre mellan Södertälje och Arlanda. 😉
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 842 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 842 inlägg
Skogsägare
· 18 686 inlägg
Ja, jag tror det 4:e körfältet som viker av mot Skärholmen för närvarande gjorts om till vägren och återuppstår lite diffust inför avfarten. Om google maps är hyfsat up-to-date. Var ett tag sedan jag själv åkte förbi där.Nötegårdsgubben skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
P.s. så här ser det ut på hitta.se:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat: