slaskman slaskman skrev:
Meschnåtverk med stabil uppkoppling inhandlat bara för att stödja sonosskiten. Alla enheter (2) kablade mot puck
Men puckarna är anslutna till ditt nätverk trådlöst?

Düsseldorff
slaskman slaskman skrev:
Meschnåtverk med stabil uppkoppling inhandlat bara för att stödja sonosskiten. Alla enheter (2) kablade mot puck
Hur funkar det om du skippar kablarna? Jag har också mesh-nätverk och med kabel mellan Sonosarna och mesh-noderna funkar det väldigt dåligt. Utan kabel funkar det däremot toppen. Har dock en Sonos med kabel för SonosNet.

Ja, håll det enkelt. En ansluten enhet max med kabel. Funkar hur fint som helst.

T
slaskman slaskman skrev:
Senast jag läste stödde inte Sonos mesh nätverk. Kanske är så ff och då är det logiskt att det inte funkar.

Har Sonos sedan många år tillbaka och tyvärr känns det som priset gått upp och kvalitet och användarbarhet gått ner så hade jag köpt helt nytt idag så vete tusan om det blivit Sonos... dock har jag inte upplevt några problem med nätverket, har en spelare kopplad till router med kabel och resten trådlöst och detta fungerar klockrent.

K Kane skrev:
Men puckarna är anslutna till ditt nätverk trådlöst?
Ja

slaskman slaskman skrev:
Ja
Ditt nätverk kanske inte är så bra som du tror?

• Gilla
RalleB
  • Laddar…
slaskman slaskman skrev:
Uppdatering
Kan numera konstatera att jag hatar Sonos, starkt och innerligt. Bra ljud och och lättbegriplig app bär det funkar men det gör det sällan. Skiten är gravt instabil och extremt känslig för nätverken. Funkar inte ens tillfredställande med trådade mechpuckar. Efter uppdateringen till S2 har det gått från stabilt till fladdrig skitprodukt som mest blir förbannad på. En säljare på HiF klubben berättade att han numera skämdes att sälja produkten och att deras support är ett skämt. Skall ni ha ett bra och lugnt liv välj nåt annat. Sonosforumen är dessutom rätt sektliknande. Betyg ? Sämre överprisad skit kan jag inte tänka mig !
Jag har ett 10'tal Sonos produkter och jag har fått mitt 100% stabilt genom:
  • Enheter med kabel måste man gå in i appen och slå av WIFI på, annars kommer de att använda wifi / egen mesh istället
  • Använd en bridge ifall du har flera AP. Sonos kan bara koppla sig till en AP även ifall du har mesh eller flera ap med samma ssid / pw. Ge upp och köp en bridge så funkar det på en gång
  • Vad du än gör, se till att ingen Sonos produkt använder ditt WIFI. Eftersom de skapar ett eget meshnät också så kommer du få problem ganska snabbt med hackigt ljud samt enheter som trillar bort
Jag har 4 Ikea Sonos, 2 Play 5, 2 Play 3, en Amp och en connect och allt lirar helt utan problem utspritt i huset. Jag hade stora problem när jag blandade kabel med Sonos produkter som gick på WIFI vilket i princip inte gick att lösa

• Gilla
Törnis81 och 1 till
  • Laddar…
Dudeish TrollMann skrev:
  • Vad du än gör, se till att ingen Sonos produkt använder ditt WIFI. Eftersom de skapar ett eget meshnät också så kommer du få problem ganska snabbt med hackigt ljud samt enheter som trillar bort
Kör du alla dina trådat?

K Kane skrev:
Kör du alla dina trådat?
Nej, 2 Ikea, 2 3play och 2 5 play kör via bridge'en

Tycker inte det är speciellt prisvärt. Speciellt inte om man är medelålders och redan bör på en ryggsäck av befintliga ”stereoanläggningar”. Går ju att köra en anläggning i varje rum standarden till priset av Sonos. Och då kan jag välja pris/kvalitet själv. Men såklart inte ett integrerat system i hela bostaden, på gott och ont.

Upplever det som samma koncept som Apple, men om det inte fungerar utan problem fallet ju det konceptet.

Dudeish TrollMann skrev:
Nej, 2 Ikea, 2 3play och 2 5 play kör via bridge'en
Men då kör du S1 eller funkar Bridge med S2?

K Kane skrev:
Men då kör du S1 eller funkar Bridge med S2?
Jag kör med S1, men enhter från S2 familjen. Missade att den inte heter bridge utan boost, den fungerar också med s2

Dudeish TrollMann skrev:
Jag kör med S1, men enhter från S2 familjen. Missade att den inte heter bridge utan boost, den fungerar också med s2
Kanske något för @slaskman då.

P Pin skrev:
Tycker inte det är speciellt prisvärt. Speciellt inte om man är medelålders och redan bör på en ryggsäck av befintliga ”stereoanläggningar”. Går ju att köra en anläggning i varje rum standarden till priset av Sonos. Och då kan jag välja pris/kvalitet själv. Men såklart inte ett integrerat system i hela bostaden, på gott och ont.

Upplever det som samma koncept som Apple, men om det inte fungerar utan problem fallet ju det konceptet.
Som medelålders har man också upplevt "riktigt" ljud och förfasas av dagens komprimerade "oljud" på burk. ;)
Men en familjemedlem önskar ikeavarianten av dessa i julklapp så man kanske får vika sig.:thinking:

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.