L Lilak skrev:
Chromecasten streamar också till sig själv. Enheten man startar streamen ifrån, agerar bara fjärrkontroll.
Så om du startar ett klipp från ex instagram från samma enhet du startat musik på chromecast så klipper inte det ljudet in på högtalarna? Inte min erfarenhet.
 
richardtenggren
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Så om du startar ett klipp från ex instagram från samma enhet du startat musik på chromecast så klipper inte det ljudet in på högtalarna? Inte min erfarenhet.
Funkar ju bra via Spotify-Connect faktiskt :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Problemet med Chromecast Audio är väl tillgången?

Tror dock vi kommer fortsätta med Sonos nu när vi börjat.

I garaget kommer jag nog köra Chromecast Audio + förstärkare och högtalare :)
Hdmi till analog eller spdif är ganska billiga, om man inte hittar en reciever med hdmi som varit standard de senaste 20 åren eller så...
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
H hapazard skrev:
Hdmi till analog eller spdif är ganska billiga, om man inte hittar en reciever med hdmi som varit standard de senaste 20 åren eller så...
Jag har en NAD stereoförstärkare utan HDMI i garaget, men jag har ju faktiskt en Chromecast Audio till den redan :)
 
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Så om du startar ett klipp från ex instagram från samma enhet du startat musik på chromecast så klipper inte det ljudet in på högtalarna? Inte min erfarenhet.
Om jag startar en uppspelning i spotify i min mobil och väljer att skicka den uppspelningen till min "chromecast audio", kan jag sedan göra vad jag vill med mobilen utan att det påverkar ljudet som "chromecast audion" spelar upp.

Har du något konkret exempel på vad du menar, så jag kan testa att återskapa det. Vilka appar använder du och vilka enheter?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.