10 436 läst · 49 svar
10k läst
49 svar
Förvandlar skolan från 1909 till färgsprakande drömhus - Husdrömmar
det är ju rätt vanligt att miljön blir lite åt det sterilare hållet i dessa program. Gissar att prylar tas bort och blir lite av interiörminimalism, samt att de knappast bott in sig än med så kort tid efter denna totalrenovering under några års tid. Det vore kul att se hur inredningen ser ut om 5 - 10 år efter inflyttandet. Från egen erfarenhet, så tas bort en del prylar så där vart femte år, när de tar allt för mycket plats o skapar ett rörigt intryck.
Så kan det naturligtvis vara även om vi inte vet något om hur kalla/dragiga de faktiskt var. Vi får bara konstatera att i det här fallet tycker vi nog olika. Jag är mer för att bevara och vårda sådant som inte går att återskapa och om jag istället vill ha nytt/toppmodernt så bygger jag nytt.O Ossian K Olsson skrev:
Den välkomnande entren med de vackra varma färgerna, trappan upp, de luftiga stora rummen, golven, hemtrevligheten. Jag gillar detta skarpt och tycker väl att det är ett av de vackraste husen på många år i programserien. Tummen upp!
Då tycker vi nog inte så olika ändå. Jag kan absolut gilla ett plankgolv om det fungerar. Såg det inte ut som att de till och med hade plankgolv i något rum? Men det kanske var nylagda.krillek skrev:
Jag tycker ju ändå de verkar ha varit otroligt duktiga med materialvalen och att det var nya golv men som ändå följde tidsandan.
Mycket fint hus!
Det här 12-miljonersbygget är bra mycket mer intressant än de 12-miljonerslådor byggt i nåt "spännande" material med platt tak och väggar av glas som ibland visas upp i den här programserien.
Visst, huset fick lite märkliga färgval på en del ställen men det är också det enda negativa jag har att säga.
Det här 12-miljonersbygget är bra mycket mer intressant än de 12-miljonerslådor byggt i nåt "spännande" material med platt tak och väggar av glas som ibland visas upp i den här programserien.
Visst, huset fick lite märkliga färgval på en del ställen men det är också det enda negativa jag har att säga.
Redigerat:
12 plus en eller några miljoner.Keiller skrev:
Mycket fint hus!
Så räkna nog 15 miljoner. PLUS tiden som de sa att de la ner själva. Måla allt.... Det måste vara en miljon till iaf.
Jag tror verkligen på att leva sina drömmar och bränna pengarna på det man gillar.
Men om man som mannen i familjen verkar lite "uppfinnarjocke" så kan man ju undra om han inte kommer vilja ha ett annat boende om några år.
Då är det ju lite trist om man måste sälja med en rätt stor förlust och kanske bränner hela kontantinsatsen plus de fyra åren av sitt liv man lagt ner på att bygga....
Men hoppas verkligen att familjen trivs och bor kvar. Och tycker det är värt lägga halva inkomsten på bolånet 😲
Mycket fint hus och bra genomfört även om det vart jäkligt dyrt.
Men förstod jag rätt att de inte har någon toalett på entreplan? Helt galet i så fall.
Men förstod jag rätt att de inte har någon toalett på entreplan? Helt galet i så fall.
jag begriper inte problemet med toan och herr gårman-skylten? Om toa, trots skissen, saknas toalett i nedervåningen, så borde man kunna anlägga en toa i tvättrummet. Men kanske problemet var att de vill använda trappen som en genväg i huset. I slutet på programmet ser jag ingen toalett på ovanvåningen i det stora badrummet, kanske inte klart? eller. får inte ihop det...
Populärt i forumet
-
Rotavdraget höjs till 50 procent
Artikelkommentarer -
Bygglovet en mardröm när Lye handelsbod blir bostad i Husdrömmar
Artikelkommentarer -
Varför göra det lätt? – Magnus elinstallation i kopparrör imponerar i Husdrömmar
Artikelkommentarer -
Billigaste altanen 2025 – prisjämförelse material till altan hos 6 byggvaruhandlare
Artikelkommentarer -
Förvandlar tvåan i Vasastan till femma - “tiny house i lägenhetsformat”
Artikelkommentarer