4 007 läst · 23 svar
4k läst
23 svar
För stor balksko. Är det ok?
Ja men det där staketet är väl ändå inget som en finsnickare håller på med. Troligen skull han inte få ett enda jobb om han offererade den tiden som det skulle ta.O Ossian K Olsson skrev:Tar jag in en hantverkare för dyra pengar så förväntar jag mig ett bättre resultat och en högre nivå av finlir än det här. Enda undanflykten skulle vara om företaget hette Bongk å bygg, då hör man ju på namnet vad man får.
Min bror hade inne en snickare för att göra finsnickeriet (lister osv) i ett kök. Det blev så otroligt bra och finishen var perfekt.
Men sen ser man arbete som detta där TS antagligen kommer störa sig på det här i 20 år framöver (om det håller så länge).
Det är trist att det är sådan lotteri gällande hantverkare.
Är ju för bövelen ett hopskruvar staket i tryckimpregnerat virke som står ut i väder och vind.
Är väl bara dom där mellanläggen som jag trodde var tillsågade av en bit tryckimpregnerat som är nått anmärkningsvärt.
Men hade varit betydligt bättre att använda 90mm stolpsko.
Är det du som är snickaren kanske?GoC skrev:
Ja men det där staketet är väl ändå inget som en finsnickare håller på med. Troligen skull han inte få ett enda jobb om han offererade den tiden som det skulle ta.
Är ju för bövelen ett hopskruvar staket i tryckimpregnerat virke som står ut i väder och vind.
Är väl bara dom där mellanläggen som jag trodde var tillsågade av en bit tryckimpregnerat som är nått anmärkningsvärt.
Men hade varit betydligt bättre att använda 90mm stolpsko.
Jag håller faktiskt med lite. Vill man ha ett riktigt fint byggt staket med försänkta/dold skruvsättning etc. så får man räkna med helt andra priser då arbetstiden säkerligen blir den dubbla.O Ossian K Olsson skrev:
Nu säger jag inte att man ska acceptera illa utförda arbeten, men det ska finnas måtta på kraven med hänsyn till priset (som vi inte vet vad det var).
För stora balkskor är illa och slarvigt monterat. Men i övrigt skulle jag säga att det är standard för de staket jag sett byggas i trakterna runt mig.
(jag gör allt själv och är noggrann/superlångsam)
Nej, jag är ingenjörO Ossian K Olsson skrev:
Men vissa verkar ha enorma krav på noggrannhet på detaljer som inte på något vis påverkar funktionen eller för den skull knappt syns förrän man zoomar in i närbild. Det lär bli grått med brädor som slår sig avsett hur noga det är utfört.
Bästa svaret
Tror du att kunden fick det billigare för att snickaren inte hade förberett sig och skaffat rätt material? Kolla på översta brädan på bild 2. Jag tror att snickaren inte bryr sig om att lämna ett fint och hållbar resultat.C Cerb skrev:Jag håller faktiskt med lite. Vill man ha ett riktigt fint byggt staket med försänkta/dold skruvsättning etc. så får man räkna med helt andra priser då arbetstiden säkerligen blir den dubbla.
Nu säger jag inte att man ska acceptera illa utförda arbeten, men det ska finnas måtta på kraven med hänsyn till priset (som vi inte vet vad det var).
För stora balkskor är illa och slarvigt monterat. Men i övrigt skulle jag säga att det är standard för de staket jag sett byggas i trakterna runt mig.
(jag gör allt själv och är noggrann/superlångsam)
Vad är det som är fel material? Mönstret är ju 1 bred, 2 smala, 1 bred, 2 smala osv. säkert precis som beställt.J J Vos skrev:
Problemet är att firman jag anlitat har köpt in allt och då förväntar jag mig att balksko och stolpe är samma mått. Här märkt flera fel med tiden tex. att jag kan skrapa bort betongen med naglarna. Verkar även som man lagt träbitar under balkskorna för att stödja upp. Tänker inte betala eller ge dom en chans till! Har kommit fram till att det är ordentligt slarvigt gjort. Här kommer fler bilder.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden