26 879 läst · 233 svar
27k läst
233 svar
Flera har fått sin bostad kapad av bröderna Fakhro
När det handlar om olagliga verksamheter så hoppar de alltid över på skjutningar och värre saker än vad dessa idioterna hittat på.Anna_H skrev:
Hur förklarar vi kriminaliteten i vår stad? Norra skåne. "Bossen" har bott här och verkat sen 80 talet. Nu eskalerade pga fler aktörer kom in. Men grundproblemet är ju de facto svenskar som köper skiten och gör en marknad.
Den ena brodern av berägeriverksamheten är inte svensk medborgare så det borde såklart bara vara att sparka ut honom per omgående.
Men av någon anledning anser rättsväsendet att utvisning inte skall finnas. Finns ett fall av det i vår by just gällande våldtäkt.
Var man ska göra av de riktiga svenssons som våldtar har jag ingen aning om (de är de värsta) men ordentligt straff bör de såklart ha.
Utvisning på grund av brott – ett skärpt regelverk Socialförsäkringsutskottets Betänkande 2021/22:SfU28 - RiksdagenR Rkarlsson skrev:När det handlar om olagliga verksamheter så hoppar de alltid över på skjutningar och värre saker än vad dessa idioterna hittat på.
Hur förklarar vi kriminaliteten i vår stad? Norra skåne. "Bossen" har bott här och verkat sen 80 talet. Nu eskalerade pga fler aktörer kom in. Men grundproblemet är ju de facto svenskar som köper skiten och gör en marknad.
Den ena brodern av berägeriverksamheten är inte svensk medborgare så det borde såklart bara vara att sparka ut honom per omgående.
Men av någon anledning anser rättsväsendet att utvisning inte skall finnas. Finns ett fall av det i vår by just gällande våldtäkt.
Var man ska göra av de riktiga svenssons som våldtar har jag ingen aning om (de är de värsta) men ordentligt straff bör de såklart ha.
Ja det är ju något som underlättar.T tergo skrev:
Det är fortfarande inget krav vad jag kan läsa mig till att sparka ut folk som utför våldtäkter eller andra former av allvarliga brott.
Om då denna ena brodern blir dömd igen borde han alltså kastas ut men allt beror på hur hårda de är i domstol.
Våldtäkter är ett ovanligt brett begrepp i Sverige. Du behöver inte ens ha träffat offret.
Ja det är ju det där som är det svåra.Anna_H skrev:
Vi har provat massor av saker, och allt är verkligen komplext på flera plan.
Hade det varit enkelt skulle det naturligtvis varit fixat för länge sedan.
Men bara för att det är svårt får vi inte sluta försöka fixa det, och vi ska väl helst inte heller lösa problemet på fel sätt.
Det här ämnet är så stort och mångfacetterat att man skulle kunna skapa ett forum lika stort som BH bara över denna fråga, så fortfarande, jag avslutar detta inlägg nu, annars tar det väl aldrig slut.
Men återigen, glöm inte "Mikaels lag"
Misstro enkla lösningar, och var säker på att enkla lösningar på svåra problem inte finns, och de som presenterar enkla lösningar på svåra problem kan du sluta lyssna på direkt.
Och Anna, det var inte direkt en replik till dig, egentligen.
Skulle man sköta ett företag som regeringarna skött Sverige de senaste 30 åren så skulle företaget gått i konkurs ett par tusen gånger och bokslutet skulle varit ett stort svart hål. Inkompetensen bland politiker är extrem. Den är så extrem att jag inte ens tror det är möjligt. Det är mer trovärdigt att de misshandlat Sverige i något ont syfte.Anna_H skrev:Fel!
Det värsta med DIG är att du och liknande personer försöker ge andra en bild om att allt om inte är perfekt går åt helvete. Man måste kunna beskriva verkligheten utan att såna som du tror att man sitter nöjd. Självklart kan saker bli bättre även om man redan är på topp. Men man behöver inte ljuga och utmåla Sverige som sämst i klassen när vi på område efter område ligger på top 3, top 10 eller top 20 för att kunna göra förändringar och förbättringar.
Jag vet inte vilka topplistor du refererar till men jag tar det med en nypa salt. Sverige får åtminstone jämföras med vad det kunnat vara om man gjort någorlunda rimliga och genomtänkta beslut. Jag är totalt ointresserad i om Sverige har fler miljömuppar än Kongo.
Sveriges sjukvård och ålderdomsvård är kaos, kriminaliteten är värre än någonsin. Vi har 5600 personer i fängelse och 2500 personer som står i kö för att få en plats. Elförsörjningen är dålig pga nedlagda kärnkraftverk och integrationen är ett konstaterat dött projekt. Pensionssystemet har urholkats och vår pensionsålder kommer att öka markant. Försvarsmakten är nedmonterad i den grad att det kommer ta årtionden att bygga upp den igen. Skolan är en katastrof i sig... Vad exakt är bra?
Detta vansinne av misskötsel måste få sitt stopp. Vi har inte råd med mer flumprojekt och miljömupperi, vi kommer att gå under. När vi ställer orimliga miljökrav på oss själva så står Kina och skrattar åt oss när vi köper deras produkter. Vi har inte bara skänkt västvärldens industrier till Kina utan också gjort oss totalt beroende av denna diktatur, precis som Tyskland gjort sig beroende av Rysslands gas.
Det krävs ju inte mycket för att förstå att det här är så korkat att det måste vara korruption eller infiltration av statsmakten.
Då är det ju en jäkla tur att vi fått en sån bra och kompetent ny regering som kan bringa ordning i detta förfall!S DanielF skrev:Skulle man sköta ett företag som regeringarna skött Sverige de senaste 30 åren så skulle företaget gått i konkurs ett par tusen gånger och bokslutet skulle varit ett stort svart hål. Inkompetensen bland politiker är extrem. Den är så extrem att jag inte ens tror det är möjligt. Det är mer trovärdigt att de misshandlat Sverige i något ont syfte.
Jag vet inte vilka topplistor du refererar till men jag tar det med en nypa salt. Sverige får åtminstone jämföras med vad det kunnat vara om man gjort någorlunda rimliga och genomtänkta beslut. Jag är totalt ointresserad i om Sverige har fler miljömuppar än Kongo.
Sveriges sjukvård och ålderdomsvård är kaos, kriminaliteten är värre än någonsin. Vi har 5600 personer i fängelse och 2500 personer som står i kö för att få en plats. Elförsörjningen är dålig pga nedlagda kärnkraftverk och integrationen är ett konstaterat dött projekt. Pensionssystemet har urholkats och vår pensionsålder kommer att öka markant. Försvarsmakten är nedmonterad i den grad att det kommer ta årtionden att bygga upp den igen. Skolan är en katastrof i sig... Vad exakt är bra?
Detta vansinne av misskötsel måste få sitt stopp. Vi har inte råd med mer flumprojekt och miljömupperi, vi kommer att gå under. När vi ställer orimliga miljökrav på oss själva så står Kina och skrattar åt oss när vi köper deras produkter. Vi har inte bara skänkt västvärldens industrier till Kina utan också gjort oss totalt beroende av denna diktatur, precis som Tyskland gjort sig beroende av Rysslands gas.
Det krävs ju inte mycket för att förstå att det här är så korkat att det måste vara korruption eller infiltration av statsmakten.
Var i "Skulle man sköta ett företag som regeringarna skött Sverige de senaste 30 åren så skulle företaget gått i konkurs ett par tusen gånger" sa jag att jag ansåg att en Moderatledd regeringen skulle vara bättre?Dan1891 skrev:
Dock ska jag inte kasta den första stenen, de kan först få några år på sig att bevisa att de menar vad de säger. Det kan ju inte bli värre än de 8 åren med Socialdemokraterna och Miljöpartiet. Det krävs fan talang att förstöra så mycket...
Det vi kan konstatera hittills är att de snabbt övergav sin utlovade lösning på elstöd efter att de konstaterat att S lösningen som de kritiserat ”var mycket bättre”.
De skickade inte det vapensystem de kritiserade S för att inte skicka.
Allt de lovat på kriminalområdet är populistiska lösningar som alla studier visar att inte fungerar. Vi får väl hoppas att de inte genomför den politiken heller.
Men de tycks ju vara bra polare med Erdogan.
Vi får se hur det går.
Allt de lovat på kriminalområdet är populistiska lösningar som alla studier visar att inte fungerar. Vi får väl hoppas att de inte genomför den politiken heller.
Vi får se hur det går.
Ja, dom har ju brutit flera vallöften redan så som att inte sänka bränsleskatten eller sänka reduktionsplikten till EU:s miniminivå. Inget elpristak. Tog bort bonus men inte malus, nej, Ulf&Co är inte ett dugg bättre än den förra katastrofala regeringen med till exempel en frisörska som miljö- och klimatminister som inte vet hur många reaktorer Sverige har och tar sin fakta från en fiktiv NetFlix-serie angående kärnkraft (Chernobyl), pinsamt för fan.D Daniel 109 skrev:Det vi kan konstatera hittills är att de snabbt övergav sin utlovade lösning på elstöd efter att de konstaterat att S lösningen som de kritiserat ”var mycket bättre”.
Vi får se hur det går.
Nej, ångrar redan att jag röstade på M i senaste valet, iofs kvittar det vem man röstar på då det aldrig blir någon förändring ändå. Nu fortsätter vi köra landet i botten istället, ska bli kul!
De är dömda och går alltså inte just nu på fri fot...T tank77 skrev:Blir lätt så när Sverige är ett paradis för tjuvar och banditer. Dessa bröder skulle egentligen suttit i fängelse men är märkligt nog fortfarande på fri fot. Avskum är dom också utan några känslor eller samvete för den deelen som gör den lägsta graden av brott som att lura gamla människor på sina besparingar, äckligt är bara förnamnet!
1. Det var inte S lösning så vida S inte står för Svenska Kraftnät. Det är en bra lösning så sett att man kompenseras och inte ger incitament att förbruka mer.D Daniel 109 skrev:Det vi kan konstatera hittills är att de snabbt övergav sin utlovade lösning på elstöd efter att de konstaterat att S lösningen som de kritiserat ”var mycket bättre”.
Vi får se hur det går.
2. Populistiska lösningar som inte fungerar... sen när då? Armband, saft & bullar och tycka synd om gängkriminella har ju verkligen fungerat. Gå och lägg dig...