26 968 läst · 233 svar
27k läst
233 svar
Flera har fått sin bostad kapad av bröderna Fakhro
Nej, alla blir dömda på samma vis, men när man sitter sitt staff så har samhället förväntningar på individen för att den ska komma bättre ut. Men om individen väljer att fortsätta sin negativa bana så har han/hon själv valt att sitta längre. Det är lika för alla.Fairlane skrev:
För övrigt så har jag redan förklarat för dig att vi har livstid i Sverige redan som fungerar liknande, förstår inte vad du gnäller om. Vad är din agenda? Att ha våldtäktsmän och mördare lösa på gatan som inte vill ändra sin livsstil?
Inte om bröderna Fakhro men ett mycket bra reportage om det grova våldet i Sverige.
Passa på att läsa snart för Expressen brukar låsa reportagen efter ett tag.
https://www.expressen.se/nyheter/13-aringar-som-ar-helt--avtrubbade-for-grovt-vald/
Passa på att läsa snart för Expressen brukar låsa reportagen efter ett tag.
https://www.expressen.se/nyheter/13-aringar-som-ar-helt--avtrubbade-for-grovt-vald/
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 822 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 822 inlägg
Min agenda är såklart inte att ha mördare och våldtäktsmän ute på gatorna, lågt argumenterat.S DanielF skrev:
Jag är ute efter ett rättssystem där inte alla automatiskt döms till livstid, oavsett brott, där man hellre låter en skyldig gå fri än fängsla en oskyldig och där man även siktar på förebyggande arbete. Jag ogillar tanken att man döms till livstid med bevisningen "alla vet" eller liknande.
Du inbillar dig saker, jag har aldrig sagt att folk ska dömas godtyckligt.Fairlane skrev:Min agenda är såklart inte att ha mördare och våldtäktsmän ute på gatorna, lågt argumenterat.
Jag är ute efter ett rättssystem där inte alla automatiskt döms till livstid, oavsett brott, där man hellre låter en skyldig gå fri än fängsla en oskyldig och där man även siktar på förebyggande arbete. Jag ogillar tanken att man döms till livstid med bevisningen "alla vet" eller liknande.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 822 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 822 inlägg
Ok, förstår jag rätt nu:S DanielF skrev:
Alla som döms för brott (eller åtminstone för vissa brott) ska efter avtjänad strafftid ställas inför en ny prövning (domstol?) som ska göra en bedömning om de tror att det finns risk för fortsatt brottslighet eller inte. Bedöms risken för fortsatt brottslighet finnas så får hen sitta kvar på obestämd tid.
Nästa... inte alla brott/brottslingar, utan det ska rikta sig mot gängkriminalitet, yrkeskriminella eller någon form av organiserad brottslighet. För brott som är kopplade till denna typ av verksamhet. Personer som inte bidrar till något annat än skada samhället. Du döms som vanligt för ett brott, låt säga rån på 2 år. Sen som tillägg pga att du ingår i ett kriminellt gäng så får du en förvarsdom.Fairlane skrev:Ok, förstår jag rätt nu:
Alla som döms för brott (eller åtminstone för vissa brott) ska efter avtjänad strafftid ställas inför en ny prövning (domstol?) som ska göra en bedömning om de tror att det finns risk för fortsatt brottslighet eller inte. Bedöms risken för fortsatt brottslighet finnas så får hen sitta kvar på obestämd tid.
Om personen vid avtjänad strafftid inte har uppvisat förbättring, misskött sig eller anses olämplig att släppa ut av annan anledning kopplat till fortsatt kriminalitet ska få sitta kvar låt säga 6 månader tills nästa prövning.
Alla individer har ett val och de som brutit mot lagen har vi rätt att ställa krav på. Ett av dem kan vara att de ska uppvisa att de förstått att de gjort fel och att de ska försöka att inte göra samma sak igen.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 138 inlägg
Problemet är väl att vänsterfalangen blir upprörda om man ska göra något annat än bjuda de stackars gängmördarna på saft och bulle. Jag har hört att det är "okej" att bära armband med "Sluta skjut".Dan_Johansson skrev:
Det är dessutom synd om dem, speciellt de som bara har 100.000kr i kontanta drogpengar på sig. De har hamnat snett i livet, de skulle gärna vilja jobba 8 timmar om dagen i en hel vecka istället för att sälja droger en fredags kväll. Men eftersom vi är dumma så får de inte jobb. Det är tydligen vårt fel, speciellt de av oss som är vita, tjocka och/eller män.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 822 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 822 inlägg
Ingen har väl påstått att det bara är saft från och bullar som gäller men extremhögern har ofta lite svårt med läsförståelse och verklighet så de vill helst låsa in någon för evigt och kasta bort nyckel, särskilt om personen i fråga inte är helt arisk.S DanielF skrev: