K
Beatrice Törnberg skrev:
Hejsan. Vi går i byggtankar och väntar på att tomter ska släppas. Vi är sugna på Huskvarna fast precis som du skriver, bygga en Nybro underdel. Hur går man tillväga då? Vi kommer att välja helentreprenad. hjälper SMV till med omritningarna eller är det något man får sköta själv och vad kostar det?
SMV har vad jag vet ingen tjänst där de erbjuder själva ritningen. Vår säljare ordnade ändå med detta åt oss så att vi fick med utbyggnaden i bygglovet. Detta helt utan kostnad. Så ni kan alltid be snällt och hoppas på det bästa.

Däremot erbjuder inte SMV själva bygget av utbyggnaden så detta får man anlita egen entreprenör för.

Lycka till!

Hur har det gått, något hus ska vara på plats nu om jag läst tråden rätt :)
Vore kul att se några bilder! Vårt kommer i mars.

K
Jag är också nyfiken på bilder - vårt hus kommer 23 mars och slutbesiktning 29 april.

Fram tills dess skulle det vara roligt om någon vill dela med sig av bilder på både huset men framför allt övervåningen :)

/Krille

Hej! Vi har Villa Huskvarna. Vi köpte en visningsvilla och flyttade in förra veckan. jag kan dela med mig av några bilder på övervåningen. Har dock inte hunnit göra så mycket.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
Får jag vara fräck och fråga om någon av er har aktuell prislista för tillval den Smålandsvillan?

Jag har nog våran kvar någonstans, annars så är det väl bara fråga säljaren, våran säljare hade ingenting emot att ge oss en komplett prislista!

K
Tyvärr bara 2015 års prislista men som erikar skriver var det dock inget problem för dem att skicka hela prislistan via mail när vi frågade.

/Krille

Jag har ju också bara prislistan från 2015, iofs så lär det kanske inte vara så gigantiska skillnader...

Vår regionsäljare är dessvärre av typen som är svår att nå, mailat om prislistan men inte fått svar :)

K
luscious skrev:
Vår regionsäljare är dessvärre av typen som är svår att nå, mailat om prislistan men inte fått svar :)
Skicka mig ett personligt meddelande med din mailadress så löser vi det :)

/Krille

Är det någon som vet om det är plastat och läktat när huset levereras eller är det öppet till takstolarna?

Hur har ni andra tänkt med rören till radiatorerna, sågar ni upp spångolvet och drar dem under i isoleringen för att sedan lägga tillbaka spångolvet?

/Charlie

Detta har ju diskuterats tidigare i tråden med olika svar men som jag fattat det så är det öppet upp och inte plastat/läktat. Vad gäller radiatorer så har jag funderat en hel del men i dagsläget så lutar det åt att dra utanpåliggande rör och ev golvvärme i badrum.

Yttersta raden spån är ej skruvad/limmad så radrör kan dras där.

• Gilla
Charlie27 och 2 till
  • Laddar…
K
Någon som fått huset levererat och kan dela med sig av lite mer info? På onsdag får vi leverans så efter det hoppas jag kunna bidra lite själv också :)

Var och "tjuvkikade" på utsidan av ett hus som levererats i Umeå och det ser riktigt trevligt ut.

/Krille

Vi har inte fått huset än men jag var iväg och kikade på en Huskvarna här i stan och det var väl inte bara positivt...
Som det kanske redan framkommit så är all gips på övervåningen spikad, även spånplattorna på golvet förutom yttersta raden. Det som överraskade mig lite var att alla kopplingar kom upp på olika ställen,
V/A kom upp till höger om trappen, avloppet kom dessutom upp ca 70-80cm in på golvet. Ägaren till huset hade inte tagit fram elkopplingarna än men vi antog att dom kommer upp till höger från trappan i modulskarven, det var markerat med kryss där iaf.
Ventilation kom upp vid gavelvägg och rad-rör kom upp nästan vid balkongdörren...
Sen var det lite småkonstiga saker med tätskikt i yttervägg, tydligen så ska man inte ha dubbla tätskikt i badrum men som vi förstod det så var det ju plastat runt hela kåken men sånt där begriper inte jag mig på riktigt...

En annan grej var att dom hade fått plast och läktvirke till vindbjälklaget levererat men inte monterat, dom visste dessutom inte varför dom fått det levererat så när dom frågade så uppgavs att det blivit felskickat men att dom fick behålla det. Problemet var att grejerna hade legat ute sen leverans...

Slutsats verkar väl vara att det finns en del barnsjukdomar och att övervåningen inte riktigt är genomtänkt, det här var ju första huskvarnan förutom visningshuset som byggts så man kan ju hoppas på att dom fixat till vissa saker och fått lite klarhet i vad som gäller.

Imorrn kommer våran grund och nästa torsdag kommer kåken!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.