200 519 läst · 1 109 svar
201k läst
1,1k svar
Fibaro Home Center 2
Varken motorvärmare eller kupévärmare använder väl inte konstanta värden. Mina minskar iaf effekten när det börjar bli varmt. Men jag resonerar som så att det inte spelar någon roll vad de drar egentligen. Jag kommer ju ändå att använda dem och jag kan inte påverka förbrukningen nämnvärt så för min del så kör jag bara på. Visst det kunde väl vara kul att se förbrukningen särskilt eftersom man är lite statistiknörd men som sagt denna känns inte som att jag kan påverka.dhanjel skrev:
Hej.
Jag har endast ägt min HC2 några veckor och stortrivs. DOCK så slutade min styrning för fasadbelysningen plötsligt..
Fasadbelysningen vill jag ha så här:
Den är likadan varje dag och skiljer inte från vardag eller helg.
05:20 Tända, sedan släcka när solen går upp.
Tända när solen går ner och sedan släcka 00:30. Använder mig av Fibaros Yahoo för soluppgång och nedgång, har get fibaro mina exakta kordinater och det har fungerat perfekt. Häromdagen märkte jag att fasadbelysningen var där fast det va ljust, ca 12:00 och efter så fungerar ingen av dom scenerna.
Jag har använt mig av 4 olika scener som jag gjort med block.
Kan tillägga att jag under dessa dagar kan använda fasadbelysningen utan problem manuellt.
Jag har endast ägt min HC2 några veckor och stortrivs. DOCK så slutade min styrning för fasadbelysningen plötsligt..
Fasadbelysningen vill jag ha så här:
Den är likadan varje dag och skiljer inte från vardag eller helg.
05:20 Tända, sedan släcka när solen går upp.
Tända när solen går ner och sedan släcka 00:30. Använder mig av Fibaros Yahoo för soluppgång och nedgång, har get fibaro mina exakta kordinater och det har fungerat perfekt. Häromdagen märkte jag att fasadbelysningen var där fast det va ljust, ca 12:00 och efter så fungerar ingen av dom scenerna.
Jag har använt mig av 4 olika scener som jag gjort med block.
Kan tillägga att jag under dessa dagar kan använda fasadbelysningen utan problem manuellt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Någon som vet hur man skapar en scen där gardiner skall gå ner vid solljus (5000 Lux eller mer)
Använder fibaros roller shutter och fibaro motion sensor.
När jag försöker sätta värde mer (<) än 1000
Samt ställer in värde gardinerna skall stängas så nollställs värdena när jag sparar.
Vid magic scen kan man enbart välja mer ljus än 0-200. Vad motsvarar det?
Denna ändras också när man sparar. Återgår till 100.
Tips och bilder på scener mottages tacksamt
Samt ställer in värde gardinerna skall stängas så nollställs värdena när jag sparar.
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Tobiasfranzen77 skrev:Någon som vet hur man skapar en scen där gardiner skall gå ner vid solljus (5000 Lux eller mer)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
så här ser en scen ut just nu...
meningen är att gardinerna ska gå ner när det är mer än 2500 lux. Hade först <2000 då drog den ner när det gick under 2000 lux
Vill såklart att denna scen skall ha en variabel (sol/skugga) samt att den skall vänta 30 min innan den drar upp gardinerna igen
Kan någon hjälpa mig hur jag ska skriva om denna kodrad för att visa tiden i ett begripligt format så som timmar:minuter alternativt yyyy:mm:dd hh:mm
fibaro:call(deviceId, "setProperty", "ui.lblHenrik.value", os.time ())
Koden funkar såpass att jag får ut tiden epoch-tiden men det är ju lite jobbigt så att säga
fibaro:call(deviceId, "setProperty", "ui.lblHenrik.value", os.time ())
Koden funkar såpass att jag får ut tiden epoch-tiden men det är ju lite jobbigt så att säga
Har inte hittat något vettigt om IFTTT-stöd till Homecenter 2. Officiellt verkar det inte finnas stöd men finns det något sätt att få in det tex via LUA eller andra integrationer? Det skulle öppna upp en mängd möjligheter.