200 538 läst · 1 109 svar
201k läst
1,1k svar
Fibaro Home Center 2
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Jag antar att han kör 4.70 eftersom det var den som släpptes sist ...
Själv ligger jag kvar på 3.6 ...
Själv ligger jag kvar på 3.6 ...
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Har aldrig haft strul med min än så länge, därför är jag lite avaktande inför att hoppa upp till 4.X
Farligt kul det här med Z-wave... och blir lätt dyrt...
Har precis börjat installera men efter en vecka så fungerar mina grejer perfekt hittills med senaste programvaran, dock inser man att det krävs rätt mycket teknikintresse, ordentligt logiskt tänkande och grundläggande kunskaper i programmering för att det skall bli användbart för hela familjen.
Tröskeln är ju betydligt högre än Fibaros reklam visar...
Har precis börjat installera men efter en vecka så fungerar mina grejer perfekt hittills med senaste programvaran, dock inser man att det krävs rätt mycket teknikintresse, ordentligt logiskt tänkande och grundläggande kunskaper i programmering för att det skall bli användbart för hela familjen.
Tröskeln är ju betydligt högre än Fibaros reklam visar...
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Scener har jag ett helt gäng, men bara 3-4 som går automatiskt vid olika tider. Resten måste triggas via appen.KristoferL skrev:
15 tal enheter av varierande slag, fibaro, aeon labs, greenwave.
Uppenbarligen så läcker ju någon scen minne, eller om den fastnar i någon loop.
Men det finns ju mig veterligen inga verktyg i burken för att klura ut vilken som fastnar.
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Jag tror att jag raderar de få scener jag har innan jag uppgraderar. Sedan gör jag om en i taget med några dagars mellanrum. Vet inte om det gör någon skillnad men jag kanske märker om någon strular!krister ekberg skrev:Scener har jag ett helt gäng, men bara 3-4 som går automatiskt vid olika tider. Resten måste triggas via appen.
15 tal enheter av varierande slag, fibaro, aeon labs, greenwave.
Uppenbarligen så läcker ju någon scen minne, eller om den fastnar i någon loop.
Men det finns ju mig veterligen inga verktyg i burken för att klura ut vilken som fastnar.
Jag har ca 25 enheter, aeon och Fibaro.
Om du stänger av alla scener, funkar den ok då?
Jag kör också 4.070 och det fungerar lika bra eller dåligt som innan. Minnet ligger på en stabil nivå. Det som stör mig mest är att batteristatusen inte fungerar. Har bytt batteri i några enheter utan att statusen ändras.
Jag har fått exkludera och inkludera igen för att få batteristatus att bli ok, har inte fått dom ok annars.iSnobben skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Ligger kvar på 3.6 ett tag till ... Egentligen vet jag inte riktigt vad jag får som jag skulle behöva i 4.X, det är mest kul att uppdatera barakrister ekberg skrev: