Snart kan Makitorna pensioneras! :)

Den är redan borta.....

Är inte riktigt klar över vilka jag skall göra mig av med...

Har sticksåg, vinkel, 2st knack, dragare, motorsåg, lampor, dammsugare och radio. 6st nästan nya 5Ah packar, minst lika många 3Ah och ett antal laddare.

R Robert-san01 skrev:
Är inte riktigt klar över vilka jag skall göra mig av med...

Har sticksåg, vinkel, 2st knack, dragare, motorsåg, lampor, dammsugare och radio. 6st nästan nya 5Ah packar, minst lika många 3Ah och ett antal laddare.
Köp ett landställe så behöver du inte göra dog av med något

A atomlab skrev:
Köp ett landställe så behöver du inte göra dog av med något
Nja, då skulle jag behöva köpa dubbla uppsättningar Festool. ;)

R Robert-san01 skrev:
Nja, då skulle jag behöva köpa dubbla uppsättningar Festool. ;)
Jag köpte ett landställe så nu vill jag ha en till cxs men eftersom festool gått och bytt batteriformat bär det emot lite. Trots att jag verkligen försökt hålla emot är jag redan uppe i tre olika sorters batterier bara till de svartgröna maskinerna :/

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Jag köpte ett landställe så nu vill jag ha en till cxs men eftersom festool gått och bytt batteriformat bär det emot lite. Trots att jag verkligen försökt hålla emot är jag redan uppe i tre olika sorters batterier bara till de svartgröna maskinerna :/

Batteriformatet har ju inte ändrats till cxs och tsx sedan dom kom. Och 18v batterierna passar ju generationer bakåt lika så slipmaskinerna.

A atomlab skrev:
Batteriformatet har ju inte ändrats till cxs och tsx sedan dom kom. Och 18v batterierna passar ju generationer bakåt lika så slipmaskinerna.

Nu ljög jag för mig själv. Ctx har ju gått över till samma batteri som tsx..

A atomlab skrev:
Nu ljög jag för mig själv. Ctx har ju gått över till samma batteri som tsx..
Bytt batteri men kompatibla fram och tillbaka.
2:50 in i denna film

Jckssn Jckssn skrev:
Festool har olika kabelarea på plug-it kablarna.
Exempelvis har Ts75 en motor på 1600w och plug-it.
Ts55 har 1200w.

Man märker skillnad på kablarna som följer med exempelvis slipmaskinerna och sänksågarna - så använder man bara en kabel till alla maskiner kan det vara bra att ta en av dom grövre.
Nä, var har du fått denna info ifrån? Det stämmer nog på den amerikanska marknaden men inte här. Jag har använt plug-it i snart 20 år och har inte märkt av detta. Det finns inte heller olika tjocklekar att köpa på festool.se.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Nä, var har du fått denna info ifrån? Det stämmer nog på den amerikanska marknaden men inte här. Jag har använt plug-it i snart 20 år och har inte märkt av detta. Det finns inte heller olika tjocklekar att köpa på festool.se.
Mycket märkligt, kunde svära på att några kablar på mina äldre slipmaskiner var smalare än nya sänksågarna men det verkar som du säger bara gälla den amerikanska marknaden :oops:

Purre Purre skrev:
Bytt batteri men kompatibla fram och tillbaka.
2:50 in i denna film
[media]
Har du helt rätt i. Var tvungen att kolla och gick ju alldeles utmärkt.

• Två bärbara eltänger ovanpå en hylla med verktygslådor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
richardtenggren
Jag som funderat varför laddaren är utformad som den är, men jag har ju nya "gen" CXS, så hade inte sett den äldre batterierna.

SamiHus SamiHus skrev:
Rubart verkar fått in både prganizer o systainer.
Har svårt att se att Morten inte skulle vara dyrare än Rubart? Har inte jämfört men dyraste butiken versus billigaste typ. Har du klickat i moms?
Var in på Rubart för att shoppa lite och får pudla på denna om priserna på Organizern. Betalade ca 750 plus moms på Morten och det blir ca 600 plus moms på Rubart.

Så nu är ytterligare 2st Org en Powerhub beställd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.