S
A atomlab skrev:
Ingen utav deras större maskiner har plug-it.

Troligen längden som gör det hela. Vecturon byggde den för mycket nedåt. Samma sak med saneringsfräsen
Jag har alltid tänkt att de största maskinerna är för kraftiga för plug-it.

S sinuslinus skrev:
Jag har alltid tänkt att de största maskinerna är för kraftiga för plug-it.
de man kan köpa löst är för runt 1000w och nedåt. Eller ännu klenare. Kommer inte ihåg men de är absolut inte för de största maskinerna.

norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
de man kan köpa löst är för runt 1000w och nedåt. Eller ännu klenare. Kommer inte ihåg men de är absolut inte för de största maskinerna.

Festool har olika kabelarea på plug-it kablarna.
Exempelvis har Ts75 en motor på 1600w och plug-it.
Ts55 har 1200w.

Man märker skillnad på kablarna som följer med exempelvis slipmaskinerna och sänksågarna - så använder man bara en kabel till alla maskiner kan det vara bra att ta en av dom grövre.

Kul med lite nyheter, mutterknackaren hade man hoppats på lite vassare prissättning men det är ändå ett givet köp för mig.
Har tidigare kikat på taiga-vinklar och kanske det blir att köpa festools variant nu.

Jag spontanköpte en Festool DRC, batterierna är modellen innan airstream, kommer de fungera med den ny slagskruvdragaren?

Det funkar.

• Gilla
cjnilsson
  • Laddar…
richardtenggren
Hur många noterade CXSn som gästade På Spåret ikväll? ;)

• Gilla
Matti_75 och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Hur många noterade CXSn som gästade På Spåret ikväll? ;)
Skrek rakt ut när den kom i bild

• Gilla
Dillinger
  • Laddar…
Det står att slagskruvdragaren bara tar 3,1/4 ah batteri? Funkar inte 5,2 batterierna eller är det bara att de inte säljs med de?

Här är Festools egen film med 5.2Ah.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
E
  • Hand håller en Festool skruvdragare och skruvar fast en metallbeslag i trä.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stefan N Stefan N skrev:
Här är Festools egen film med 5.2Ah.
[media]
Då får man anta att det funkar. Får se om man köper en sån här när Makitan börjar ge sig iomed att man redan har batterierna till Festool. Prislappen är inte så mycket högre.
Det verkar vara en vanlig bits och inte någon centrotec eller ser jag fel?

Centrotec och andra bits är inte i konflikt (hos Festool) du kan amvända bägge, men kommer nog att föredra Centrotec.

bulleribock bulleribock skrev:
Centrotec och andra bits är inte i konflikt (hos Festool) du kan amvända bägge, men kommer nog att föredra Centrotec.
Tror du inte det kommer Centro för knack?

Håller de långa som man brukar ha till skruvdragare för knack?

Det håller. Har en PDC som inte sett något att som tyder på att man inte får använda all centrotec och har hittills inte lyckats paja grejorna.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.