223 391 läst · 1 191 svar
223k läst
1,2k svar
Fel pris i webbutik - beställde och fick hem verktyget. Nu då?
Renoverare
· Kalmar
· 2 825 inlägg
Grattis
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Ja, apropå det så ligger en i snickarboa, en i rörmokarhinken, en i snickarväskan och en polare som ville ha en. Den femte ligger oanvänd och tingad av min bror Jag visste att det fanns ett behov!
Moderator
· Stockholm
· 52 423 inlägg
Jag skulle ta den annonsen till Bauhaus (de tar 1549) och begära lägsta prisgaranti.
Då får du den för ca 1100 kr. Och OM NoN har råkat sätta fel pris, så kan ju knappast Bauhaus kräva tillbaka pengar senare för NoN misstag.
Då får du den för ca 1100 kr. Och OM NoN har råkat sätta fel pris, så kan ju knappast Bauhaus kräva tillbaka pengar senare för NoN misstag.
Eriksgatan
Besserwisser
· Sverige
· 869 inlägg
Eriksgatan
Besserwisser
- Sverige
- 869 inlägg
TS köpte iofs 40-30 modellen till vänster, den på 400W och som nu höjts priset på från 290 kr till 1890 kr. Ser att de säljer sådana för 1590 kr som "fyndvara"...
"En fyndvara är en produkt som vi av olika anledningar har fått i retur. Det kan bero på att försändelsen inte har lösts ut, har returnerats inom ångerrättsperioden eller att produkten är ett reparationsexemplar. Vissa produkter kan ha skadad eller helt sakna originalförpackning eller inneremballage."
De glömde skriva "som vi trots utpressningsförsök ändå inte lyckat få kunden att betala extra för efter genomfört köp och därför fått tillbaka"...
"En fyndvara är en produkt som vi av olika anledningar har fått i retur. Det kan bero på att försändelsen inte har lösts ut, har returnerats inom ångerrättsperioden eller att produkten är ett reparationsexemplar. Vissa produkter kan ha skadad eller helt sakna originalförpackning eller inneremballage."
De glömde skriva "som vi trots utpressningsförsök ändå inte lyckat få kunden att betala extra för efter genomfört köp och därför fått tillbaka"...
Redigerat: