224 350 läst · 1 191 svar
224k läst
1,2k svar
Fel pris i webbutik - beställde och fick hem verktyget. Nu då?
Ska man titta i t.ex bygghandel är verktygen dubbelt så dyra som i en webbshop i många fall (elverktyg).
Frågan är är butikerna som har för höga priser eller är det webbhandeln som satt för lågt pris?
Jag köpte en Bosch skruvdragare för halva butikspriset ca i en webbshop, har jag betalt för lite då?
Det är idag omöjligt att avgöra vad som är rätt pris i många fall och vi kunder kan ju stå för smällen när butiken gör fel.
Tycker butiken bör erbjuda köparen rabatt åt minstånde, undrar hur butiken regarerar nu när maskinerna är begagnade. För inte kan dom sälja dessa som nya.
Frågan är är butikerna som har för höga priser eller är det webbhandeln som satt för lågt pris?
Jag köpte en Bosch skruvdragare för halva butikspriset ca i en webbshop, har jag betalt för lite då?
Det är idag omöjligt att avgöra vad som är rätt pris i många fall och vi kunder kan ju stå för smällen när butiken gör fel.
Tycker butiken bör erbjuda köparen rabatt åt minstånde, undrar hur butiken regarerar nu när maskinerna är begagnade. För inte kan dom sälja dessa som nya.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Den här mailkonversationen har jag fått skickad till mig. Skillnaden i det här ärende är att personen inte orkade ifrågasätta deras agerande och erbjöd sig att skicka tillbaka maskinerna mot att dom ordnade fram en kartong och fraktsedel. Dom ville inte skicka en kartong.
Följande konversation upppstod när han fortfarande inte fått tillbaka sina pengar.
:x
Följande konversation upppstod när han fortfarande inte fått tillbaka sina pengar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
:x
En välkänd butik vars namn börjar på J ska flytta i stan och har utförsäljning. Började med 50% på allt och nu är rabatten 75%. Vågar dock inte gå dit och handla något för riskerar ju att få en faktura i efterhand på fullt pris.
Ja, herrejäv***. NoN har gjort fel och försöker minimera sina skador på det sättet? Intressant...
Som många andra har varit inne på; Rent juridisk är dom visserligen inte helt rökta, men dom har en enorm uppförsbacke för att få tillbaks några pengar. Hade dom (eller den personen som försöker rädda sitt skinn) varit någorlunda smart hade dom såklart försökt komma överens med kunderna om en bra deal. Behålla prylarna för halva ordinarie priset eller skicka tillbaks i det förbetalda embalage dom förser kunden med t ex.
Nu verkar det mest vara nån stackars kundtjänstarbetare som inte har någon aning om vad Customer relations är för något.
Som många andra har varit inne på; Rent juridisk är dom visserligen inte helt rökta, men dom har en enorm uppförsbacke för att få tillbaks några pengar. Hade dom (eller den personen som försöker rädda sitt skinn) varit någorlunda smart hade dom såklart försökt komma överens med kunderna om en bra deal. Behålla prylarna för halva ordinarie priset eller skicka tillbaks i det förbetalda embalage dom förser kunden med t ex.
Nu verkar det mest vara nån stackars kundtjänstarbetare som inte har någon aning om vad Customer relations är för något.
Exakt, och vill TS lämna tillbaka varorna ska det vara så här:Odjuret skrev:
- Först pengarna tillbaka på kontot
- Sedan får de komma överens om en tid när de kan hämta varorna
Fin dialog, "vill du ha dina pengar". Jag hade väntat ut ärendet till tingsrätten bara för sakens skull och hoppats att de överklagat ända till HD. De där fem multiverktygen tycker jag du annars kan gjuta in i cement om du nu bestämmer dig för att returnera dem.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Notera att detta inte är min mailkonversation utan från en annan person i samma sits.
Jag har inte hört av dom på några veckor.
Jag har inte hört av dom på några veckor.
Bra att du klargjorde det, jag var lite osäker. Vilket lågt agerande av NoN! De kan inte ens bemöda sig med att ordna med emballage. OK, det kanske kan kännas vanskligt att skicka en tomkartong, men gå då in på Schenker och köp frakt inklusive Schenkers emballage som kunden (som ju är villig att returnera sakerna) bara kan hämta ut då! Uselt!Chrissofsweden skrev:
Det verkar ju vara mer problem att returnera dem än att bara låta det vara. Jag förstår inte varför han köpt eget emballage? Det är ju jättetydlig vem som har gjort fel. Nu när han gör rätt för sig så krånglar de ännumer. Vilket ruttet företag 😵