Ska man titta i t.ex bygghandel är verktygen dubbelt så dyra som i en webbshop i många fall (elverktyg).

Frågan är är butikerna som har för höga priser eller är det webbhandeln som satt för lågt pris?

Jag köpte en Bosch skruvdragare för halva butikspriset ca i en webbshop, har jag betalt för lite då?

Det är idag omöjligt att avgöra vad som är rätt pris i många fall och vi kunder kan ju stå för smällen när butiken gör fel.

Tycker butiken bör erbjuda köparen rabatt åt minstånde, undrar hur butiken regarerar nu när maskinerna är begagnade. För inte kan dom sälja dessa som nya.
 
Den här mailkonversationen har jag fått skickad till mig. Skillnaden i det här ärende är att personen inte orkade ifrågasätta deras agerande och erbjöd sig att skicka tillbaka maskinerna mot att dom ordnade fram en kartong och fraktsedel. Dom ville inte skicka en kartong.

Följande konversation upppstod när han fortfarande inte fått tillbaka sina pengar.

E-postkonversation där kundservice informerar om returnerat köp och instruerar om återbetalning via bank.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmdump av en arg e-post till NetOnNet med klagomål på deras returprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmdump av en e-postkonversation där kundservice svarar på en klagomålsärende.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmbild av en missnöjd kunds mailkonversation med NetOnNet angående en beställning av Bosch Professional GOP 40-30.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



:rolleyes: :x
 
En välkänd butik vars namn börjar på J ska flytta i stan och har utförsäljning. Började med 50% på allt och nu är rabatten 75%. Vågar dock inte gå dit och handla något för riskerar ju att få en faktura i efterhand på fullt pris. :(
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
O
Intressant inställning till det hela. Det är trots allt NoN som gjort fel och vill justera priset. Det hela får det att verka än mer oproffsigt...
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Ja, herrejäv***. NoN har gjort fel och försöker minimera sina skador på det sättet? Intressant...
Som många andra har varit inne på; Rent juridisk är dom visserligen inte helt rökta, men dom har en enorm uppförsbacke för att få tillbaks några pengar. Hade dom (eller den personen som försöker rädda sitt skinn) varit någorlunda smart hade dom såklart försökt komma överens med kunderna om en bra deal. Behålla prylarna för halva ordinarie priset eller skicka tillbaks i det förbetalda embalage dom förser kunden med t ex.

Nu verkar det mest vara nån stackars kundtjänstarbetare som inte har någon aning om vad Customer relations är för något.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
harry73
Odjuret skrev:
Intressant inställning till det hela. Det är trots allt NoN som gjort fel och vill justera priset. Det hela får det att verka än mer oproffsigt...
Exakt, och vill TS lämna tillbaka varorna ska det vara så här:
- Först pengarna tillbaka på kontot
- Sedan får de komma överens om en tid när de kan hämta varorna
 
Chrissofsweden skrev:
Den här mailkonversationen har jag fått skickad till mig.
...
F*ck me sideways!

Jag har haft som tanke att justera bilden av NoN lite eftersom de hanterat mina klagomål juste, men det verkar mest ha varit ett olycksfall i arbetet förstår jag...
 
D
Fin dialog, "vill du ha dina pengar". Jag hade väntat ut ärendet till tingsrätten bara för sakens skull och hoppats att de överklagat ända till HD. De där fem multiverktygen tycker jag du annars kan gjuta in i cement om du nu bestämmer dig för att returnera dem.
 
Konversationen fortsätter..

Skärmdump av ett kundservice-e-postmeddelande som svarar på en förfrågan med länk till köpvillkor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmdump av ett meddelande som förklarar att återbetalning har skett till kundens konto hos Resurs Bank och att vidare återbetalning inte är möjlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmdump av ett foruminlägg där användaren diskuterar ett köp och returproblem med ett företag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
:D Var är popcornen när man behöver dem?
 
  • Gilla
Tokslut och 7 till
  • Laddar…
Notera att detta inte är min mailkonversation utan från en annan person i samma sits.

Jag har inte hört av dom på några veckor.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Notera att detta inte är min mailkonversation utan från en annan person i samma sits.

Jag har inte hört av dom på några veckor.
Bra att du klargjorde det, jag var lite osäker. Vilket lågt agerande av NoN! De kan inte ens bemöda sig med att ordna med emballage. OK, det kanske kan kännas vanskligt att skicka en tomkartong, men gå då in på Schenker och köp frakt inklusive Schenkers emballage som kunden (som ju är villig att returnera sakerna) bara kan hämta ut då! Uselt! :thumbdown:
 
hsd
J hade en liknande utförsäljning i jönköping för flera år sedan, det blev inga efterfakturor därifrån
J är lite mer ärliga gentemot kunden
Men nu är det väl slutsålt i kalmar
 
Så bra, då har NoN klargjort att de inte sålt några varor till för lågt pris till slutkund, utan istället Resurs Bank! :banghead:
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Det verkar ju vara mer problem att returnera dem än att bara låta det vara. Jag förstår inte varför han köpt eget emballage? Det är ju jättetydlig vem som har gjort fel. Nu när han gör rätt för sig så krånglar de ännumer. Vilket ruttet företag 😵
 
  • Gilla
harry73 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.