NoN kan inte ens skilja på "de" och "dem"!
 
olotor skrev:
NoN kan inte ens skilja på "de" och "dem"!
De verkar inte ens veta vem de sålt varorna till och fått pengarna av, nu när de börjar surra om att de inte har fått pengarna av kunden, utan Resurs bank...
 
Då får dom väl kräva tillbaks prylarna av Resurs Bank. Riktigt lågt att ge sig på resurs kunder...
 
Är det inte dags att någon kontaktar företagets VD och frågar vad någon/några på kundkontaktsidan håller på med? Nästa steg är ju nu självklart tidningarna också, speciellt med den mailkonversationen. Säkert att vi inte blir trollade av TS? ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Här trollas inte.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Irländska asfaltarbetare och Netonnet ska man passa sig för ...
 
Mikael_L
Jag börjar känna mig lite orolig.
För två år sedan köpte jag en grill på NoN, ett riktigt fynd, mindre än 1/3 av det rätta priset ...

Denna tråd har lärt mig att:
1. Ett avtal upphör aldrig att gälla
2. Non begär in pengar eller retur för produkter om de plötsligt kommer på har gått för billigt för deras smak.


Bör jag vara riktigt orolig?
:confused:
 
  • Gilla
Allinug och 2 till
  • Laddar…
D
Mikael_L skrev:
1. Ett avtal upphör aldrig att gälla
Ett avtal kan upphöra, men det beror på hur avtalet ser ut. Avtalstolkning kan vara jäkla krångligt. Om du har någon halvtimme över kan du läsa detta [video]https://lagen.nu/dom/nja/2015s741[/video]där HD ansåg att revisorn var bundet av avtalet trots att det upphört.
Att näringsidkaren i detta fall har skickat ut produkten innebär däremot inte att avtalet upphört.
 
F
Mikael_L skrev:
Jag börjar känna mig lite orolig.
För två år sedan köpte jag en grill på NoN, ett riktigt fynd, mindre än 1/3 av det rätta priset ...

Denna tråd har lärt mig att:
1. Ett avtal upphör aldrig att gälla
2. Non begär in pengar eller retur för produkter om de plötsligt kommer på har gått för billigt för deras smak.


Bör jag vara riktigt orolig?
:confused:

Du kanske snarare skall se det som en möjlighet att lämna tilbaka den och få pengarna tillbaka? Min 5 år gamla TV som jag köpte av Siba för ett bra pris skulle jag kunna tänka mig en retur på, vi har ju uppenbarligen ett avtal så.......allt är möjligt.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Med den, här publicerade, konversationen är det värre på NoN än vad jag trodde. Jag blir inte sugen på att omvärdera mitt beslut om att aldrig mer handla på NoN.
 
Microkatten
Detta beteende kan inte vara sanktionerat av NoNs ledning, måste vara ett riktigt rötägg som har hamnat på fel ställe (iofs är de flesta ställen fel för rötägg). Hoppas man i alla fall. Om rötägget råkar vara VD så borde hen få sparken av styrelsen. Maken till inkompetens får man leta efter.

Någon borde föra detta upp till ledningsnivå. Chris kanske känner sig kallad? ;)
 
Redigerat:
BigR
Fakturabetalning och strul... Jag stoppar köpen om jag inte kan använda en vanlig kortbetalning. Även med handlare som använder Klarnas påtvingade fakturaköp som sedan ska "lösas" med kortbetalning i efterhand. Så fort pengarna ska tillbaks till mig hamnar jag hos en påtvingad tredje part som är allt annat än brydd om en kundrelation med mig.
 
På ett sätt kan jag inte tycka det är mer än rätt att TS råkar ut för lite skit som uppenbart utnyttjar en felprissättning och beställer 5 maskiner. Varför kunde du inte bara vara nöjd med att gjort en bra deal och köpt 1 maskin för bra pris?

Girighet.....
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Zlade skrev:
På ett sätt kan jag inte tycka det är mer än rätt att TS råkar ut för lite skit som uppenbart utnyttjar en felprissättning och beställer 5 maskiner. Varför kunde du inte bara vara nöjd med att gjort en bra deal och köpt 1 maskin för bra pris?

Girighet.....
Du vaknade på fel sida eller?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
F
Chrissofsweden skrev:
Konversationen fortsätter..

[bild]
[bild]

[bild]

En stackars sate dom skrämde till lydnad och när han ligger ner så pissar dom honom i huvudet.

Om jag nån gång i framtiden sadlar om och blir yrkessnattare så vet jag vem som skall bli min favoritleverantör.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.