Alfredo Alfredo skrev:
Det syntes heller inte tidigare när svara infogade ett citat.
Nej, men det syntes att man svarade någon, och vem.
Alfredo Alfredo skrev:
Vet inte om vi missförstår varandra
Ja, det tror jag.
Alfredo Alfredo skrev:
jag har nog aldrig funderat på om någon får en notis eller ej när jag skriver ett inlägg.
Själv skriver jag emellanåt inlägg bara för att det ska gå en notis, i vilande projekttrådar exempelvis. Ibland med citat, men när du säger det kanske oftare med apostrofering.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Kan hålla med om att delafunktionen inte gör så mycket nytta, som skrevs i inlägg #4618, men jag använder den nog ändå ibland. I vart tusende inlägg eller så. 🙃
Ja, det är ju inte ofta 🙂

Ping @Per Eskilsson kan det vara nåt? Att flytta "dela"-funktionen till "punktmenyn" och "citera" som snabbvalstangent bredvid "gilla" och "svara"?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Jag har faktiskt ändrat citat ett par gånger, men då har det varit i specifika fall där man svarar någon som stavat fel och längre ner skriver att de skrivit fel och inte kan ändra. Då har jag korrigerat när jag svarat på det felstavade. Men det är ju inte förvanskning.
Jag upplever inte att ändrade citat är ett problem i praktiken. Jag ville nog bara nämna att det är en potentiell felkälla.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Han läser nog även utan ping och sliter sitt hår över hur fan han ska få oss nöjda och de ska kunna driva sajten på ett vettigt sätt.

Vi klagar för att vi bryr oss, Per.

• Älska
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Han läser nog även utan ping och sliter sitt hår över hur fan han ska få oss nöjda och de ska kunna driva sajten på ett vettigt sätt.

Jag pingade för att jag, förutom att klaga, kom med ett förslag på en lösning som kanske kan få oss att inte klaga 😉

Just nu skulle jag bara vilja:
1. Ändra tillbaka till som det var i förrgår.
2. Fixa så att dubbla (och trippla) citat automatiskt tas bort.
3. Överväga att ej försöka visa upp citat som ej ändrats om citatet är onödigt, innehåller samma som inlägget före och därmed främst bara tar upp plats.

@Keiller Jag är inte helt säker på att majoriteten av användare förstår när de ska använda ”Svara” och när de ska använda ”Citera” om man visar upp dem bredvid varandra. Jag menar att risken att referenserna till det man svarat på ofta försvinner då.

• Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@Keiller Jag är inte helt säker på att majoriteten av användare förstår när de ska använda ”Svara” och när de ska använda ”Citera” om man visar upp dem bredvid varandra. Jag menar att risken att referenserna till det man svarat på ofta försvinner då.
Nej, det har du rätt i. Tillbaka till att "svara" är samma som "citera" är nog det bästa.

Det funkade ju väldigt bra som det var... Ville man svara på ett inlägg så klickade man på knappen "Svara" vid det specifika inlägget. Ville man svara generellt så läste man först hela tråden och skrev sedan sin åsikt i fältet längst ner, märkt "Klicka här för att svara". Sen att det finns en liten skara kretiner som inte klarar det ska väl ändå inte behöva drabba alla normalbegåvade.
Plocka bort Dela-knappen och märk svara-knappen "Svara med citat".
Fixa så att dubbla (och trippla) citat automatiskt tas bort.
3. Överväga att ej försöka visa upp citat som ej ändrats om citatet är onödigt, innehåller samma som inlägget före och därmed främst bara tar upp plats.
Var drar vi gränsen för hur mycket kombattanterna ska styras och domderas då? Bättre du jobbar på en funktion som permanent blockerar folk som inte begriper skillnaden mellan var och vart. ;)

• Haha
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Alfredo Alfredo skrev:
Men vad tycker ni om mitt förslag att klämma in en Citera-knapp mellan "Svara" och "Dela" nedan? Det borde rymmas även på mobilen, tror jag.
NU har jag för första gången provat att trycka på "dela-knappen".
Har den funnits länge? Jag har nog knappt sett, åtminstone inte reflekterat över den ... 😳

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har nog knappt sett, åtminstone inte reflekterat över den ... :blushing:
Det hedrar dig. Jag måste däremot erkänna att jag använder den ibland, för att maila mig själv...

Som sagt, den fyller sin funktion om man vill få länk till ett specifikt inlägg, men annars är det nog mest sånt som man tror blir bra att utveckla men som aldrig riktigt tar sig.

Strip Strip skrev:
Det funkade ju väldigt bra som det var... Ville man svara på ett inlägg så klickade man på knappen "Svara" vid det specifika inlägget. Ville man svara generellt så läste man först hela tråden och skrev sedan sin åsikt i fältet längst ner, märkt "Klicka här för att svara". Sen att det finns en liten skara kretiner som inte klarar det ska väl ändå inte behöva drabba alla normalbegåvade.
Plocka bort Dela-knappen och märk svara-knappen "Svara med citat".

Var drar vi gränsen för hur mycket kombattanterna ska styras och domderas då? Bättre du jobbar på en funktion som permanent blockerar folk som inte begriper skillnaden mellan var och vart. ;)
Bakgrunden till denna förändring var att Marlén och jag har irriterat oss på dubblerade citat som dykt upp stup i kvarten. Så när vi för en vecka sedan kom på den briljanta idén att många citatproblem skulle försvinna om vi helt enkelt gjorde det lite svårare att citera så tänkte vi inte på att även viktiga referenser till vem eller vilket inlägg man har besvarat även skulle försvinna.

Förhoppningsvis så utmynnar detta i något positivt trots allt.

• Gilla
  • Älska
pmd och 7 till
  • Laddar…
MultiMan
Som sagt, den fyller sin funktion om man vill få länk till ett specifikt inlägg, men annars är det nog mest sånt som man tror blir bra att utveckla men som aldrig riktigt tar sig.
Jag har i alla tider högerklickat på länkens nummer uppe i högra hörnet och sedan "kopiera länkadress".

Så gör jag för övrigt i nästan alla forum där det är möjligt.

Nu tänker iaf jag stå ut utan adblocker ett tag eftersom Per verkligen bryr sig om sin sida på ett nästan unikt sätt. Vill helst betala som jag gjorde innan, men det har varit väldigt tajt tyvärr.

• Gilla
  • Älska
richardtenggren och 6 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Nu tänker jag iaf stå ut utan adblocker ett tag eftersom Per verkligen bryr sig om sin sida på ett nästan unikt sätt.
Jag kan inte sova när sajten funkar dåligt och när majoriteten av besökarna inte verkar nöjda. Och den feedback som vi får från er medlemmar är värd allt guld i skogen. (Kan man säga så?)

• Gilla
  • Älska
breakman och 9 till
  • Laddar…
Just nu skulle jag bara vilja:
1. Ändra tillbaka till som det var i förrgår.
2. Fixa så att dubbla (och trippla) citat automatiskt tas bort.
Här tror jag att du är något på spåren!
1. Tack!
2. Det här är förvisso inte så störande för användarna tror jag, man ser det ibland, rycker på axlarna och tänker ”hur många går kan man scrolla tillbaka och råka trycka på samma knapp innan man svarar egentligen?!” och sedan är det bra med den saken. För mig låter det som att det stör er mer än forumdeltagarna. (Vilket inte säger att det inte är värt att fixa, men prioriteten på det kanske justeras, upp eller ned.)
3. Här snackar vi.! Om man vill svara på ett specifikt inlägg, oavsett om det är det senaste eller några inlägg bak alltid kunde klicka på ”svara” och citatet kommer med i svarsrutan när man skriver, men sedan när man publicerar inlägget kunde kontrollera om citatet stämmer med senaste inlägget ett till ett och i så fall plocka bort det. Mumma!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.