347 656 läst · 5 149 svar
348k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 067 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 547 inlägg
Nej, det var bara ett exempel av många som vi tycker är fult, irriterande och ej användarvänligt. Och detta är inte användarnas fel, utan det beror på att editorn inte är optimal.Nötegårdsgubben skrev:
Men sista ordet är inte sagt än. Även vi tycker att referensen till vad man svarat på är viktig.
@cnils ska undersöka om det är hyfsat enkelt att ta bort dubletter. Om så är fallet så finns stor risk för att vi ändrar tillbaka inom kort.
Personligen tar jag mycket hellre att det blir fel i ett antal inlägg än att det blir svårt att följa trådar som det är nu.
Ett par citeringar som blir fel, eller ett citat som kanske egentligen är onödigt är mycket bättre än att det saknas citeringar där det behövs, vilket blivit fallet med den senaste ändringen.
Mitt förslag är således att ändra tillbaka och försöka lösa de fåtalet problem som funnits på andra sätt.
Ett par citeringar som blir fel, eller ett citat som kanske egentligen är onödigt är mycket bättre än att det saknas citeringar där det behövs, vilket blivit fallet med den senaste ändringen.
Mitt förslag är således att ändra tillbaka och försöka lösa de fåtalet problem som funnits på andra sätt.
Jag håller med. Det är "fult, irriterande och ej användarvänligt". Personligen föredrar jag dock det som är "fult, irriterande och ej användarvänligt" framför det som skadar forumets funktion.Per Eskilsson skrev:
Men vad tycker ni om mitt förslag att klämma in en Citera-knapp mellan "Svara" och "Dela" nedan? Det borde rymmas även på mobilen, tror jag.
En viktig sak, som nämnts men inte mycket mer, är notifieringen när någon svarar/citerar ett visst inlägg. Bäst, tycker jag, är en notifiering när någon besvarar ett visst inlägg, vare sig det görs med citat eller ej. Har någon svarat på ett inlägg jag gjort är det något jag gärna uppmärksammas på genom en notis. Väldigt lätt att missa följdfrågor och liknande annars.
Jag förstår inte alls problemet faktiskt.
Nu verkar det inte bli något citat alls när jag svarar i en tråd. Hur ska någon förstå vilket inlägg jag svarar på? Ska jag behöva göra varje citering manuellt nu? Börja skriva med fjäderpenna och rista runsten också kanske?
Det enda problemet jag haft med citatfunktionen är att i appen (iphone) så har jag ofta problem med att jag råkar trycka i citatrutan och då kan jag därefter inte flytta markören så att jag kan skriva utanför citatrutan.....
I övrigt verkar ni försöka lösa ett icke-problem just nu....
Nu verkar det inte bli något citat alls när jag svarar i en tråd. Hur ska någon förstå vilket inlägg jag svarar på? Ska jag behöva göra varje citering manuellt nu? Börja skriva med fjäderpenna och rista runsten också kanske?
Det enda problemet jag haft med citatfunktionen är att i appen (iphone) så har jag ofta problem med att jag råkar trycka i citatrutan och då kan jag därefter inte flytta markören så att jag kan skriva utanför citatrutan.....
I övrigt verkar ni försöka lösa ett icke-problem just nu....
Nej vi är några stycken som känner så.MathiasS skrev:
Du har två alternativ som båda funkar bra om man vet om dem. Min oro handlar om att de inte är intuitiva nog för att användas där de behövs av "sällananvändare".MathiasS skrev:
Du kan markera en del av ett inlägg och klicka på den "uppdykande" citeraknappen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller du kan välja "Svara med citat" i "trepunktersmenyn" så blir det som tidigare:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Håller med!MathiasS skrev:
Okej, jag får resignera lite efter att ha läst några obegripliga svar. Förmodligen beroende på att de som svarar tror att det funkar som tidigare när man klickar på svara i ett specifikt inlägg.
@Per Eskilsson borde man inte ta bort svara-knappen i inläggen? Dels för att markera att funktionaliteten är ändrad och dels för att den inte gör något annat än svarsrutan under inläggen.
@Per Eskilsson borde man inte ta bort svara-knappen i inläggen? Dels för att markera att funktionaliteten är ändrad och dels för att den inte gör något annat än svarsrutan under inläggen.
Det är väl lite svårt att veta? Om svaret är ett "allmänt" svar håller jag med. Om svaret är riktat direkt till inlägget så kan den nog vara det.useless skrev:
Det handlar väl lite om hur man tycker att man ska skilja på "Svara" i rutan längst ner respektive ett svar på ett visst inlägg, om man nu tycker att man ska se dessa som olika typer av svar.