Kan ni fixa så när man backar tillbaka på senaste bilder att man hamnar där man sist tryckte? Så satans mycket scrollande.
 
Någon sorts bugg, på sidan över följda trådar ser det ut som att jag postat senaste inlägget när det egentligen är DennisCA.

Skärmdump av ett diskussionsforums bevakade trådar med felaktigt användarnamn vid senaste inlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmdump av diskussionsforum med användarinlägg och felaktig indikator för senaste post.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Samma sak fortsätter. Den här notisen om att jag blivit citerad

Skärmdump av notiser på ett forum, markerat inlägg som felaktigt säger att användaren citerats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


leder till ett inlägg där jag på intet sätt är omnämnd eller citerad.

Skärmbild av ett diskussionsinlägg i ett forum där användaren förklarar elprisets påverkan på laddningsvanor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det kanske bara var ett tveksamt citat. ;)

Skämt åsido, jag skulle gissa att du kanske först citerades, sen redigerades inlägget och den delen togs bort. Är man snabb där hinner man ibland göra det, även om det kanske är vanligare när man apostroferar någon än citerar dem.

Nedan har jag exempelvis först skrivit ditt namn, postat inlägget och sen ändrat till Per.

@Per Eskilsson
 
Låter rimligt. Att det var tveksamt alltså. :p
 
tveksamt tveksamt skrev:
Låter rimligt. Att det var tveksamt alltså. :p
Men den andra delen, hann du få ett meddelande om att jag nämnt dig innan jag tog bort @tveksamt-taggen?
 
Jodå, så var det, helt klart rimligt även det alltså!
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
OM man pastar in en bild blir den inte klickbar. Man måste ta bort den från inlägget och klicka "klistra in" i sidolisten så blir den klickbar.
 
Såg denna kryssruta när man skickar PM:

Checkbox med texten "Lås privata meddelandet (inga svar tillåts)" i ett användargränssnitt.
Vad är syftet med detta? Mottagaren kan väl alltid skicka ett nytt PM i retur för det kan väl inte betyda att mottagaren för evigt blockeras?

I min värld är det direkt oförskämt att skicka ett meddelande till någon men inte vara beredd på att få ett svar så jag fattar inte varför funktionen finns eller när den ska vara användbar.
 
Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Blev lite imponerad, eller kanske snarare avis, när jag såg detta:

Skärmdump som visar en räntesats på 1,29 procent med texten "Så låg ränta fick den senaste bolåneprutaren".

Men när den senaste prutarens prutande skedde 2019 var det inte lika märkligt:

Tabell med bostadslåndetaljer: ränta, bank, lånebelopp, bindningstid, belåningsgrad, budgivningsdatum, postnummer, årspris, byggföretag, uppdateringsdatum.
Kanske borde hanteras/sorteras/redovisas på ett annat sätt?
 
Såg samma, borde vara bindningsdatum.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag upplever att forumet går aningen segt just nu. Bevakningar brukar gå "blixtsnabbt" men tar nu kanske 4-5 sekunder. Någon annan som märker detsamma?

[länk]
Någon sekunds fördröjning har jag så en aning segare än vanligt är det. Men om det är forumet i sig som är långsamt eller om det är min "teknikkedja" mellan mobilen och fiberladningen här hemma som bromsar är svårt att säga.
 
Jag upplever att svarstiden är flera sekunder plötsligt.
Jag har fiber 250/250 och 5G Wi-Fi
Man tror att man missar att trycka.
 
L Leif i Skåne skrev:
Jag upplever att svarstiden är flera sekunder plötsligt.
Vissa saker som exempelvis att visa bevakningar tar en j-a tid. Många delar av siten upplever jag dock som vanligt.

Här hämtas: https://www.byggahus.se/forum/watched/threads

Skärmdump som visar nätverksbegäran tidsåtgång med 8,39 sekunders laddningstid markerad, vilket indikerar långsam prestanda.

Någon datbasmaskin som behöver lite TLC kanske @Per Eskilsson ?

Edit: 250/250 och sladd, radioamatör får andra vara. :crysmile:
 
  • Gilla
  • Wow
JuggeH och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.