343 449 läst · 5 119 svar
343k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Byggahus saknar fortfarande mp4 embedding:
https://i.imgur.com/GGDPrHW.mp4
https://i.imgur.com/GGDPrHW.mp4
Gissar att forat utrustats med ny funktionalitet som förmodas vara till hjälp men gör det mer tungrott.
Nåväl. Sedan någon vecka när jag går till ett inlägg jag vill läsa får jag se det någon sekund.
Sedan hoppar läsaren till ett annat gränssnitt på någon slumpmässig plats i tråden.
Tog en stund men hittade en knapp i övre vänstra hörnet på skärmen som tar mig tillbaka till det jag ville se.
Känns lite onödigt för mig.
Frågor.
Är jag ensam om det här?
Om inte. Vad förmodas förändringen ge mig?
Mvh Findus
Nåväl. Sedan någon vecka när jag går till ett inlägg jag vill läsa får jag se det någon sekund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan hoppar läsaren till ett annat gränssnitt på någon slumpmässig plats i tråden.
Logga in
Skapa konto
Tog en stund men hittade en knapp i övre vänstra hörnet på skärmen som tar mig tillbaka till det jag ville se.
Frågor.
Är jag ensam om det här?
Mvh Findus
Det där ser ut att vara ”reader view” i safari och har nog därmed inget med just Byggahus att göra. Om det enbart händer på denna sidan är det kanske någon inställning relaterat till sidan, men den är i så fall lokalt hos dig tror jag.findus42 skrev:Gissar att forat utrustats med ny funktionalitet som förmodas vara till hjälp men gör det mer tungrott.
[bild]
[bild]
Frågor.
Är jag ensam om det här?
Mvh Findus
Med reservation för att jag har fel förstås…
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Själv har jag drabbats av något knas vid bildvisning.
När jag öppnar en bild för visning i appen till iPhone visas bilden för högt upp.
Jag måste alltså aktivt försöka skrolla ner och hålla kvar bilden där för att se överkant.
När jag öppnar en bild för visning i appen till iPhone visas bilden för högt upp.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag måste alltså aktivt försöka skrolla ner och hålla kvar bilden där för att se överkant.
Ska det se så här tomt ut när man inte har några olästa meddelenden? Tidigare fick man någon form av gratulation. Jag tycker inte det är någon större bedrift att ha läst alla ämnen, men någon form av meddelande att det inte finns några fler olästa meddelanden borde man väl få iallafall?
Logga in
Skapa konto
@Per Eskilsson någon insikt i varför det blir såhär?tveksamt skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Ja, något har gått sönder. Vi har inte haft tid att titta på det.
Jag har en idé som det kanske inte finns intresse för eller som är svår att genomföra/tillämpa:
Jag tycker att det kan vara väldigt kul med off topic, särskilt när någon skrivit något on topic som man skulle vilja svara något humoristiskt på. Men å andra sidan kan folk bli jättearga (som i tips-trådarna) när de får notifieringar om inlägg som inte följer trådens huvudsakliga inriktning. Så mitt förslag är att det bredvid "svara"-knappen kan finnas en "svara off topic"-knapp som skapar en undertråd/stack till det inlägget som inte skickar ut notifieringar till de som bevakar tråden, utan bara till den som skrev det ursprungliga inlägget. Eventuella svar på off topic-inlägget blir även de taggade "off topic" och triggar inte notifieringar av ursprungstråden, däremot blir ursprunglig inläggsskrivare och andra som svarat i undertråden notifierade.
Typ mitt svar på inlägget nedan som var tillräckligt engagerande för att få flera efterföljande svar hade kunnat grupperas under motorsågsinlägget och för nån som inte givit sig in i off topic-diskussionen skulle det kunna finnas en sån där pil "expandera off-topic-svar" om man vill läsa eventuellt strunt som kommenterats inlägget.
https://www.byggahus.se/forum/threa...ch-maskiner-idag.250889/page-940#post-4794977
Jag tog mig friheten att photoshoppa ihop ett exempel
Jag tycker att det kan vara väldigt kul med off topic, särskilt när någon skrivit något on topic som man skulle vilja svara något humoristiskt på. Men å andra sidan kan folk bli jättearga (som i tips-trådarna) när de får notifieringar om inlägg som inte följer trådens huvudsakliga inriktning. Så mitt förslag är att det bredvid "svara"-knappen kan finnas en "svara off topic"-knapp som skapar en undertråd/stack till det inlägget som inte skickar ut notifieringar till de som bevakar tråden, utan bara till den som skrev det ursprungliga inlägget. Eventuella svar på off topic-inlägget blir även de taggade "off topic" och triggar inte notifieringar av ursprungstråden, däremot blir ursprunglig inläggsskrivare och andra som svarat i undertråden notifierade.
Typ mitt svar på inlägget nedan som var tillräckligt engagerande för att få flera efterföljande svar hade kunnat grupperas under motorsågsinlägget och för nån som inte givit sig in i off topic-diskussionen skulle det kunna finnas en sån där pil "expandera off-topic-svar" om man vill läsa eventuellt strunt som kommenterats inlägget.
https://www.byggahus.se/forum/threa...ch-maskiner-idag.250889/page-940#post-4794977
Jag tog mig friheten att photoshoppa ihop ett exempel
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 279 inlägg
Eller kanske bara att man kan märka ett inlägg offtopic och sedan går det att filtrera bort om man inte vill se dem?
Ja, jag tänkte också på den varianten men att det kanske kunde vara svårare att få folk att efterleva. Men det borde vara enklare att implementera. De inläggen kan ju få grå bakgrund eller vara något utfadeade för att man ska kunna skilja dem från on topic-inlägg.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 279 inlägg
Man skulle kunna ha ett omröstningssystem, om fler än fem taggar någons inlägg som offt så blir det kategoriserat som det
Kan läsa diskussionen här. Byggahus forumet har vad man kunde kalla en bugg, att man inte kan klicka på och förstora bilder som länkats externt, även efter mjukvaran laddat hem bilderna och länkat om dom. Det kunde fixas.
https://www.byggahus.se/forum/threa...ch-maskiner-idag.250889/page-940#post-4795154
https://www.byggahus.se/forum/threa...ch-maskiner-idag.250889/page-940#post-4795154