343 438 läst · 5 119 svar
343k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 725 inlägg
Jag har egentligen bara citat och taggar påslaget. Känns som god hyfs att det faktiskt når fram om någon vill mig något. Men eftersom att jag normalt inte läser notiserna är det ju ändå inte sant, om någon exempelvis taggar mig i en tråd jag inte bevakar.
Så huvudskälet att jag inte läser dem är att det till över 90 % är redundant information. Fick jag välja helt fritt skulle jag inte vilja få notiser om trådar jag bevakar, bara allt annat. Jag har dock full förståelse för att vi måste vara en ytterst liten minoritet (kanske bara jag) som resonerar så, och jag förstår också att mycket av utvecklingen måste byggas för att driva reklamgenererande trafik för att sajten ska gå runt.
Att utan större ansträngning kunna följa utbrutna trådar skulle jag dock uppskatta. Likaså tror jag att det är bra att även personer som jag med säkerhet nås av administratörsnotiser (som ju också sållas bort genom att jag inte läser notiser), så kanske skulle just dessa meddelanden ha en egen fil, lite som PM har.
Så huvudskälet att jag inte läser dem är att det till över 90 % är redundant information. Fick jag välja helt fritt skulle jag inte vilja få notiser om trådar jag bevakar, bara allt annat. Jag har dock full förståelse för att vi måste vara en ytterst liten minoritet (kanske bara jag) som resonerar så, och jag förstår också att mycket av utvecklingen måste byggas för att driva reklamgenererande trafik för att sajten ska gå runt.
Att utan större ansträngning kunna följa utbrutna trådar skulle jag dock uppskatta. Likaså tror jag att det är bra att även personer som jag med säkerhet nås av administratörsnotiser (som ju också sållas bort genom att jag inte läser notiser), så kanske skulle just dessa meddelanden ha en egen fil, lite som PM har.
En mycket trevlig premiumfiness är att man kan välja att visa bara TS och ens egna inlägg.
Jag skulle även önska en möjlighet att bara visa en godtycklig medlems inlägg. Tycker det händer rätt ofta att man vill läsa vad en viss medlem tidigare skrivit i en (kanske väldig lång) tråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle även önska en möjlighet att bara visa en godtycklig medlems inlägg. Tycker det händer rätt ofta att man vill läsa vad en viss medlem tidigare skrivit i en (kanske väldig lång) tråd.
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Jag gillade gamla rutnätet när man letar efter sina bilder. Nu får man scrolla som fan om man vill hitta en gammal bild
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Ola C skrev:
Keiller skrev:
Alfredo skrev:Det där hade jag heller aldrig listat ut trots mångårigt datorkörkort med alla behörigheter... Användarnamnet ser inte ens klickbart ut.
Jag hade som @Ola C också saknat möjligheten till överblick och det är naturligtvis bra att den finns kvar, men som sagt, kanske lite väl "hemlig".
@Per Eskilsson såg du mitt förslag om "förstainläggetpil" i #3804? Hiss eller diss?
Snigla skrev:Inte alltid snabbast i stan, men såg nu att profilerna var lite förändrade .. och jag skulle leta efter en bild bland mina egna uppladdade.. och helt plötsligt öppnades de stora och en och en - hur ser jag alla på en sida liksom?
Nu när man kom in fanns en 8 st typ..mindre..bredvid varandra.. men klickade man på fler blev de stora och bara en bild i taget.
Kan ju inte gå igenom 4000 bilder så då blir jag knäpp (are)
..finns det nån liten knapp jag missat (ett val någonstans för hur de ska visas)
AndersMalmgren skrev:
@ClasseClas @Harkla @Alfredo @Keiller @BirgitS @LoweW @tveksamt @blackarrow @Nötegårdsgubben @Demmpa @AndersPS @Tokslutuseless skrev:
Jag insåg också att detta blev tokigt men har duckat för det ända fram till idag. Vi fixar så att man kommer till den scrollbara översikten av småbilder när man klickar på "Visa mer" i profilen.
När man sedan klickar på en bild i översikten så kommer vi göra som @richardtenggren föreslår dvs att man då kommer till en stor bild. Och om man då vill komma tillbaka till översikten så får man klicka på tillbaka eller swipa tillbaka.richardtenggren skrev:
Fördelen med detta är att man då kommer få se bilden (eller filmen) direkt istället för att komma längst upp i ett inlägg som ibland börjar med en massa text. En annan fördel är att man då kommer till rätt bild när man klickar, annars blir det så att man kommer till inläggets första bild när man t ex klickar på den 3e bilden. Vi får se, jag tror detta blir bra.
Jag ber även @cnils lägga till en liten pil till höger om användarnamnet högst upp där den stora bilden syns för att förtydliga att man kan klicka på rubriken så att även de som har Master i Computer Science hänger med.
Tack för att ni säger till.
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Jag skulle önska att sökparametrarna i "Forumsök" behölls. Säga att jag fyller i som nedan.
Klickar på sök och inser att jag inte får de träffar jag önskar. Backar med "bakåtpil" och kommer tillbaka till samma sökbild men nu med "nollade" sökvillkor. Jag skulle vilja att det jag tidigare sökt med låg kvar så jag bara behövde ändra det jag ville ändra och inte fylla i allt på nytt igen.
Sen skulle jag även vilja kunna skriva in datumet direkt och inte tvingas bläddra i en kalender.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klickar på sök och inser att jag inte får de träffar jag önskar. Backar med "bakåtpil" och kommer tillbaka till samma sökbild men nu med "nollade" sökvillkor. Jag skulle vilja att det jag tidigare sökt med låg kvar så jag bara behövde ändra det jag ville ändra och inte fylla i allt på nytt igen.
Sen skulle jag även vilja kunna skriva in datumet direkt och inte tvingas bläddra i en kalender.
Säger baraPer Eskilsson skrev:
Skulle det även gå att få med "publiceringsdatum" vid varje bild. Ibland letar man efter en bild där man har ett hum om när den lades upp och då underlättar det om man vet ungefär var man är "tidsmässigt" när man "bläddrar" bland bilderna.
Det finns ju en länk uppe till höger i sökresultatet som heter Sök igen. Den verkar dock inte alltid behålla sökparametrarna, när jag provade funkade det första gången (när jag bara valt forum att söka i) men inte andra gången (när jag även valde ett användarnamn).Alfredo skrev:
Om man får några träffar på sökningen så innehåller länken 'Sök igen' de parametrar man sökte med (oklart om det är alla?). Men om sökningen inte ger något resultat så pekar länken bara på https://www.byggahus.se/forum/search oavsett vad man valt för sökparameterar.
Låter som en bugg tycker jag, eller vad säger du @Per Eskilsson ?
Låter som en bugg tycker jag, eller vad säger du @Per Eskilsson ?