148 393 läst · 597 svar
148k läst
597 svar
Fått nya fönster - är detta OK?
Ny uppdatering!
Nu äntligen har vi fått kallelse till tingsrätten med huvudförhandling
Det kommer sträcka sig över hela 2 dagar i slutet av april. Första dagen innehåller i stort sett bara genomgång av ärendet och bevisningen, det är ju ett stort antal sidor vi framfört.
Sen ska vi höras, firman ska höras och 2 besiktningsmän ska höras.
Hoppas att vi kommer få ett beslut innan sommaren så vi kan gå vidare.
Innan huvudförhandlingen har vår advokat förhoppning att det kanske kan bli en förlikning, men med firmans tidigare handlingar så tror jag inte dom är intresserade av att ta tillbaka sina fönster och säga tack o hej. Eftersom dom kräver oss på allt så får man väl anta att dom är stolta över sitt arbete så vi står nog långt ifrån varandra.
Nu äntligen har vi fått kallelse till tingsrätten med huvudförhandling
Det kommer sträcka sig över hela 2 dagar i slutet av april. Första dagen innehåller i stort sett bara genomgång av ärendet och bevisningen, det är ju ett stort antal sidor vi framfört.
Sen ska vi höras, firman ska höras och 2 besiktningsmän ska höras.
Hoppas att vi kommer få ett beslut innan sommaren så vi kan gå vidare.
Innan huvudförhandlingen har vår advokat förhoppning att det kanske kan bli en förlikning, men med firmans tidigare handlingar så tror jag inte dom är intresserade av att ta tillbaka sina fönster och säga tack o hej. Eftersom dom kräver oss på allt så får man väl anta att dom är stolta över sitt arbete så vi står nog långt ifrån varandra.
Jadå, flera ggr! Vet inte om du orkar läsa hela tråden men har möjligtvis kallat honom chef/VD lr annat tidigare men det är samma person o det är hans firma.K kniv skrev:
Han har sett jobbet ett par ggr efter de avropat det som klart och de var hemma hos oss på möte i december 2022, så möjlighet att inspektera har funnits.
Medlem
· Västra Götaland
· 580 inlägg
Det här är som att se ett väldigt snyggt mål i extrem slow motion…
Man vill bara att det ska bli klart och päronen till "hantverkare" ska skämma ut sig.
Bra jobbat, håll oss uppdaterade! ❤️👍
Man vill bara att det ska bli klart och päronen till "hantverkare" ska skämma ut sig.
Bra jobbat, håll oss uppdaterade! ❤️👍
Ja vi hoppas att det ska gå åt det hållet iaf, men det känns lite läskigt ändå o gå till rättegång. Men vi har inget att förlora på det känns det som, ingen vettig människa kan väl tänka att det där ser bra ut tänker jagandreascarlsson skrev:
Då var det dags för uppdatering igen
Vi upptäckte för ett par dagar sen, när vi gjorde vår vanliga koll av firman, att de inlett en rekonstruktion av bolaget. Vår advokat sa att rekonstruktören sannolikt kommer försöka kontakta oss före vi ska upp i rätten, så får vi hoppas att denne är mer klok till att se hur läget står till.
Jag skickar med en vårhälsning från ett talgoxe-par som hittat en boplats i en stor glipa som firman lämnat kvar. Har undrat en tid varför de är o knackar i trät o trodde det var insekter de letade efter - men idag såg jag ett huvud under bleckplåten när jag kikade ut och såg att de frekvent flyger ut o in. Knackandet var alltså bobyggande
Vi upptäckte för ett par dagar sen, när vi gjorde vår vanliga koll av firman, att de inlett en rekonstruktion av bolaget. Vår advokat sa att rekonstruktören sannolikt kommer försöka kontakta oss före vi ska upp i rätten, så får vi hoppas att denne är mer klok till att se hur läget står till.
Jag skickar med en vårhälsning från ett talgoxe-par som hittat en boplats i en stor glipa som firman lämnat kvar. Har undrat en tid varför de är o knackar i trät o trodde det var insekter de letade efter - men idag såg jag ett huvud under bleckplåten när jag kikade ut och såg att de frekvent flyger ut o in. Knackandet var alltså bobyggande
Pratade precis med vår advokat och rekonstruktören tar inte i detta, så det var ju synd.Byggis1976 skrev:
Deras ombud lät lite mer förhandlingsvillig nu men frågan är hur pass.... jag menar - vi kommer få pynta en helt ny firma för att fixa allt jobb igen PLUS betala för deras skit ovanpå det om vi förlikar..
Deras rekonstruktion löper till maj nån gång så vi kommer nog hinna få en dom innan dess.
Tycker er Advokat att ni ska förlika? Jag tycker det ser ut som att ni inte borde det? Om inte förlikning innebär att de tar alla kostnader (inkl advokat) och ni anlitar en ny firma?H Hildor skrev:Pratade precis med vår advokat och rekonstruktören tar inte i detta, så det var ju synd.
Deras ombud lät lite mer förhandlingsvillig nu men frågan är hur pass.... jag menar - vi kommer få pynta en helt ny firma för att fixa allt jobb igen PLUS betala för deras skit ovanpå det om vi förlikar..
Deras rekonstruktion löper till maj nån gång så vi kommer nog hinna få en dom innan dess.
Dom ska inte ha en krona från er snarare tvärtom att ni skall ha skadeståndH Hildor skrev:Pratade precis med vår advokat och rekonstruktören tar inte i detta, så det var ju synd.
Han tänker väl att förlikning är smidigast och ”säkrast” skulle jag tro, så får man slut på det. Men han sa att det är goda chanser att vinna men sen vet man aldrig hur rätten dömer heller.Byggis1976 skrev:
Jag tycker bara det är förkastligt o orättvist att vi ska behöva betala nått alls för deras skit..
Läste precis rekonstruktionen o vad jag fattade så hade de närmare 3 mille i skuld o satte in 350 000:- själv bara.
Skatteverket trodde inte de skulle överleva på lång sikt men resterande gäldenärer lr vad det var, var för fortsatt rekonstruktion lr var neutrala.