Ny uppdatering!
Nu äntligen har vi fått kallelse till tingsrätten med huvudförhandling :)
Det kommer sträcka sig över hela 2 dagar i slutet av april. Första dagen innehåller i stort sett bara genomgång av ärendet och bevisningen, det är ju ett stort antal sidor vi framfört.
Sen ska vi höras, firman ska höras och 2 besiktningsmän ska höras.
Hoppas att vi kommer få ett beslut innan sommaren så vi kan gå vidare.

Innan huvudförhandlingen har vår advokat förhoppning att det kanske kan bli en förlikning, men med firmans tidigare handlingar så tror jag inte dom är intresserade av att ta tillbaka sina fönster och säga tack o hej. Eftersom dom kräver oss på allt så får man väl anta att dom är stolta över sitt arbete :p så vi står nog långt ifrån varandra.

• Gilla
widheg och 13 till
  • Laddar…
K
Spännande!
Vilken sida är det som kallat besiktningsmännen?

K kniv skrev:
Spännande!
Vilken sida är det som kallat besiktningsmännen?
Det är vår advokat som kallat :)
Han kallade dom samt mig o min sambo.
Firmans ombud kallade ägaren av firman.

K
H Hildor skrev:
Det är vår advokat som kallat :)
Han kallade dom samt mig o min sambo.
Firmans ombud kallade ägaren av firman.
Har ägaren varit på plats hos er något?

K kniv skrev:
Har ägaren varit på plats hos er något?
Jadå, flera ggr! Vet inte om du orkar läsa hela tråden men har möjligtvis kallat honom chef/VD lr annat tidigare men det är samma person o det är hans firma.
Han har sett jobbet ett par ggr efter de avropat det som klart och de var hemma hos oss på möte i december 2022, så möjlighet att inspektera har funnits.

K
Okej, jo jag har läst. Minns inte riktigt att ägaren var där men mindre firmor med en handfull anställda brukar väl ofta ha samma VD som är ägare

• Gilla
Hildor
  • Laddar…
Det här är som att se ett väldigt snyggt mål i extrem slow motion…

Man vill bara att det ska bli klart och päronen till "hantverkare" ska skämma ut sig.

Bra jobbat, håll oss uppdaterade! ❤️👍

• Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Det här är som att se ett väldigt snyggt mål i extrem slow motion…

Man vill bara att det ska bli klart och päronen till "hantverkare" ska skämma ut sig.

Bra jobbat, håll oss uppdaterade! ❤️👍
Ja vi hoppas att det ska gå åt det hållet iaf, men det känns lite läskigt ändå o gå till rättegång. Men vi har inget att förlora på det känns det som, ingen vettig människa kan väl tänka att det där ser bra ut tänker jag :)

Då var det dags för uppdatering igen :)
Vi upptäckte för ett par dagar sen, när vi gjorde vår vanliga koll av firman, att de inlett en rekonstruktion av bolaget. Vår advokat sa att rekonstruktören sannolikt kommer försöka kontakta oss före vi ska upp i rätten, så får vi hoppas att denne är mer klok till att se hur läget står till.

Jag skickar med en vårhälsning från ett talgoxe-par som hittat en boplats i en stor glipa som firman lämnat kvar. Har undrat en tid varför de är o knackar i trät o trodde det var insekter de letade efter - men idag såg jag ett huvud under bleckplåten när jag kikade ut och såg att de frekvent flyger ut o in. Knackandet var alltså bobyggande :p

• Talgoxepar vid boplats i glipa under fönsterbleck på trävägg; vårtecken i byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 8 till
  • Laddar…
Det är ju helt orimligt knäppt att företaget låter det gå så långt! Följer med spänning! Hoppas ni får dom innan de går omkull.

• Gilla
Hildor
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Det är ju helt orimligt knäppt att företaget låter det gå så långt! Följer med spänning! Hoppas ni får dom innan de går omkull.
Pratade precis med vår advokat och rekonstruktören tar inte i detta, så det var ju synd.
Deras ombud lät lite mer förhandlingsvillig nu men frågan är hur pass.... jag menar - vi kommer få pynta en helt ny firma för att fixa allt jobb igen PLUS betala för deras skit ovanpå det om vi förlikar..
Deras rekonstruktion löper till maj nån gång så vi kommer nog hinna få en dom innan dess.

H Hildor skrev:
Pratade precis med vår advokat och rekonstruktören tar inte i detta, så det var ju synd.
Deras ombud lät lite mer förhandlingsvillig nu men frågan är hur pass.... jag menar - vi kommer få pynta en helt ny firma för att fixa allt jobb igen PLUS betala för deras skit ovanpå det om vi förlikar..
Deras rekonstruktion löper till maj nån gång så vi kommer nog hinna få en dom innan dess.
Tycker er Advokat att ni ska förlika? Jag tycker det ser ut som att ni inte borde det? Om inte förlikning innebär att de tar alla kostnader (inkl advokat) och ni anlitar en ny firma?

• Gilla
Jonasdzm och 1 till
  • Laddar…
H Hildor skrev:
Dom ska inte ha en krona från er snarare tvärtom att ni skall ha skadestånd

• Gilla
Hildor och 1 till
  • Laddar…
O Opus skrev:
Dom ska inte ha en krona från er snarare tvärtom att ni skall ha skadestånd
Ja, det tycker jag med. Men skadestånd får man sällan i Sverige tyvärr. Jag önskar vi hade den typen av lagstiftning. Mycket sveda o värk.

• Gilla
Hildor
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Tycker er Advokat att ni ska förlika? Jag tycker det ser ut som att ni inte borde det? Om inte förlikning innebär att de tar alla kostnader (inkl advokat) och ni anlitar en ny firma?
Han tänker väl att förlikning är smidigast och ”säkrast” skulle jag tro, så får man slut på det. Men han sa att det är goda chanser att vinna men sen vet man aldrig hur rätten dömer heller.
Jag tycker bara det är förkastligt o orättvist att vi ska behöva betala nått alls för deras skit..

Läste precis rekonstruktionen o vad jag fattade så hade de närmare 3 mille i skuld o satte in 350 000:- själv bara.
Skatteverket trodde inte de skulle överleva på lång sikt men resterande gäldenärer lr vad det var, var för fortsatt rekonstruktion lr var neutrala.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.