M maria01 skrev:
men hur många andra ska hamna i samma sits som ni?
Då får dom väl vänta å beställa fönster tills detta är avgjort och klart

• Gilla
  • Haha
Gunnar Johansson69 och 5 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
men hur många andra ska hamna i samma sits som ni?
Fast att lägga det ansvaret på TS är ju orättvist. Även om jag inte håller med så fattar jag absolut hur Hildor tänker.

Men apropå det så kan jag för sakens skull nämna att rent juridiskt är det riskfritt att namnge företaget.

Men som sagt, fattar att Hildor vill sköta allt snyggt etc.

• Gilla
Heij83 och 4 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Fast att lägga det ansvaret på TS är ju orättvist. Även om jag inte håller med så fattar jag absolut hur Hildor tänker.

Men apropå det så kan jag för sakens skull nämna att rent juridiskt är det riskfritt att namnge företaget.

Instämmer
TS har genom hela processen på ett hedrande sätt visat stort tålamod och undviker frontalkolision.
Man har inte automatiskt mer rätt om man tar till starka ordalag, andra kanske väljer en annan teknik, inte nödvändigtvis mer framgångsrikt.
Jag själv hade förmodligen varit mer "rakt på"
Att hänga ut hantverkare innan processen är klar för att skydda 3:e part leder ingen vart.
TS har sig själv att tänka på när det gäller att bevaka möjligheten att få någon form av ersättning efter ett utslag i domstol.
Konkurs medför tyvärr att inga möjligheter till ersättning återstår.
Dessutom, ryktet kanske redan cirkulerar i närområdet.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
O Opus skrev:
Då får dom väl vänta å beställa fönster tills detta är avgjort och klart[/QUOTE
B Bästerortarn skrev:

risksen är väll mer att dom hinner blåsa några till och sen om dom skulle förlora helt som jag har svårt att se endå är att dom konkar firman först

Heij83
M maria01 skrev:
risksen är väll mer att dom hinner blåsa några till och sen om dom skulle förlora helt som jag har svårt att se endå är att dom konkar firman först
Andra får väl ta referenser, det kan väl inte vara TS ansvar.
Jag förstår att man inte vill outa företaget innan rättegång, är ju knappast något som gagnar TS. Är ju rätt mycket som står på spel.

• Gilla
Hildor och 2 till
  • Laddar…
Jag tror att en googling med ledtrådar från denna tråd ger en bra fingervisning. Jag har i alla fall lyckats luska ut vilket företag det rör sig om för rätt länge sedan.

Om någon Västeråsare går i fönsterbytestankar så kan kanske jag eller TS ge råd i ett privat meddelande. För det är ju trots allt bara potentiella fönsterbytare som överväger att anlita firman, och som också sett denna tråd, som skulle dra nytta av att firman hängs ut här.

• Gilla
Hildor och 4 till
  • Laddar…
Heij83 Heij83 skrev:
Jag förstår att man inte vill outa företaget innan rättegång, är ju knappast något som gagnar TS. Är ju rätt mycket som står på spel.
Heij83 Heij83 skrev:
jag tror du har kollat för mycket på judge judy:crysmile:

Heij83
M maria01 skrev:
jag tror du har kollat för mycket på judge judy:crysmile:
Vad för något?

• Haha
maria01
  • Laddar…
Låt Hildor sköta detta på bästa sätt för att lösa problemet. Var och en är ensam ansvarig för sina egna gärningar, ska man tex byta fönster så får var och en göra lämplig koll på installatörer osv. När allt är klart och löst så kanske det kan vara läge att berätta mer om aktuell firma, knappast förr.

• Gilla
Gunnar Johansson69 och 8 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:

du rekomenderar i andra trådar och hjälper andra som har råkat ut för samma sak men i den här tråden vill du inte stopa andra att hamna i samma sits

M maria01 skrev:
du rekomenderar i andra trådar och hjälper andra som har råkat ut för samma sak men i den här tråden vill du inte stopa andra att hamna i samma sits
Gullig du är som lägger energi på att kolla mina inlägg :heart:

Synd att du inte lägger samma energi på att uttrycka dig förståeligt eller på att utveckla din läsförståelse.

Men för att vara saklig & så pedagogisk jag bara kan vara så skriver jag i tidigare inlägg att jag inte håller med TS. D.v.s. underförstått att jag hade outat företaget.

Men nu är det inte frågan om vad jag eller du vill, det är helt och hållet upp till TS om hen vill outa företaget eller ej.

B Bästerortarn skrev:
Gullig du är som lägger energi på att kolla mina inlägg :heart:

Synd att du inte lägger samma energi på att uttrycka dig förståeligt eller på att utveckla din läsförståelse.

Men för att vara saklig & så pedagogisk jag bara kan vara så skriver jag i tidigare inlägg att jag inte håller med TS. D.v.s. underförstått att jag hade outat företaget.

Men nu är det inte frågan om vad jag eller du vill, det är helt och hållet upp till TS om hen vill outa företaget eller ej.
vem följer vem snarare du som gör det när du kallar mig för troll i varje tråd bara för att jag inte delar dina tankar om saker

M maria01 skrev:
vem följer vem snarare du som gör det när du kallar mig för troll i varje tråd bara för att jag inte delar dina tankar om saker
Nej, det har jag gjort en gång i en tråd. Och det beror inte på att vi har olika åsikter utan på en samlad bild av det jag läst av dig. Med risk för att vara tjatig så leder det mig till att återigen ..... uppmana dig att jobba på läsförståelsen!

Skicka ett pm om du vill fortsätta diskutera istället för att fortsätta i tråden.

Någon uppdatering?
Håller tummarna för er.

• Gilla
Opus och 1 till
  • Laddar…
M Matteus55 skrev:
Någon uppdatering?
Håller tummarna för er.
Inte än =/
Det senaste som skett var att vi i somras lämnade in vår lista på över 200 fel som vi hittat på fönsterna (skrapmärken, färgavfall, tryckmärken, dyckerts som syns/sticker ut, hål, kladdiga fogar, felaktigt plåtarbete, gamlar fogrester, glipor etc etc), tingsrätten ville ha en mer specad lista så då fick dom det.
Efter det hörde vår advokat av sig till firmans ombud och frågade en gång till om de kunde tänka sig att förlika någonting men det var inte aktuellt från deras sida 😮
Så nu avvaktar vi ett datum för huvudförhandling i tingsrätten, det har sagts tidigare att man tror detta kommer ske senare i höst, så vi börjar väl närma oss.

• Gilla
TobiasStockholm och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.