S
Tittar man på utsidan så ser fönstrena ut att vara en storlek för låga men bilderna från insidan visar lagom drevmån.

Du får nog betala för fönsterna om du häver avtalet. Sen får du ta in en seriös firma som sätter om allt och om deras pris är dyrare än klåparfirmans offererade montagekostnad så drar du av av de summan från vad du betalar till klåparfirman.

• Gilla
Hildor
  • Laddar…
man undrar ju lite vad tillverkarna skulle säga om dom viste hur dåligt jobb deras återförsäljare gör oss kunden

• Gilla
Hildor
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Tittar man på utsidan så ser fönstrena ut att vara en storlek för låga men bilderna från insidan visar lagom drevmån.

Du får nog betala för fönsterna om du häver avtalet. Sen får du ta in en seriös firma som sätter om allt och om deras pris är dyrare än klåparfirmans offererade montagekostnad så drar du av av de summan från vad du betalar till klåparfirman.
Kolla på bilderna tidigt i tråden, flera av fönstren är för låga och det syns tydligt att man fyllt ut med bräder i över- och underkant.

• Gilla
Hildor
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
ser rätt ut på insidan.

[länk]
Väldigt breda foder. Och det är de fönstren där dom lagt in en list under fönsterblecket jag franförallt tror är för små. Där är det även utfyllt med bräder/reglar både över och under fönstret, vilket tydligt syns på några bilder.

• Gilla
Hildor
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Väldigt breda foder. Och det är de fönstren där dom lagt in en list under fönsterblecket jag franförallt tror är för små. Där är det även utfyllt med bräder/reglar både över och under fönstret, vilket tydligt syns på några bilder.
Jo men det är nog ganska rätt, tjock regel antingen under/över fönstret eller både och. De gamla fönsterna hade mycket mindre ”kött” runt om så de nya upplevs som mindre o klumpigare.
Alla grannar verkar ha fått fönster som passar bra med huset o det ser enhetligt ut.

• Gilla
zwennebanan
  • Laddar…
M maria01 skrev:
man undrar ju lite vad tillverkarna skulle säga om dom viste hur dåligt jobb deras återförsäljare gör oss kunden
Era fönster bryr sig inte i alla fall har jag fått erfara.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
H Hildor skrev:
Men att dom tar tillbaka fönsterna är kanske för mycket begärt nu när de är beställda :(
Det är väl en sak vi bara får acceptera, men jobbet runt om med snickerierna är kasst.
Har de beställt fel storlek får de självklart ta tillbaka dom och beställa rätt.

M Mortsken skrev:
Har de beställt fel storlek får de självklart ta tillbaka dom och beställa rätt.
Jag har inte sagt vilken storlek vi ville ha (för jag kan inget om det), däremot sa jag vilket u-värde jag ville japp ett ungefär o det har dom lyckats få rätt iaf :)
Men jag trodde i min enfald att de hade beställt ok fönster storleksmässigt.

H Hildor skrev:
Jag har inte sagt vilken storlek vi ville ha (för jag kan inget om det), däremot sa jag vilket u-värde jag ville japp ett ungefär o det har dom lyckats få rätt iaf :)
Men jag trodde i min enfald att de hade beställt ok fönster storleksmässigt.
Passar inte fönstret i hålet så är det fel storlek enligt mig. Men jag är ingen expert, men den linjen hade jag haft mot säljarna. Vill de göra fönstret mindre av någon anledning så får de fråga om detta är ok.

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Passar inte fönstret i hålet så är det fel storlek enligt mig. Men jag är ingen expert, men den linjen hade jag haft mot säljarna. Vill de göra fönstret mindre av någon anledning så får de fråga om detta är ok.
Ok, thnx for input, man kan ju iaf försöka.

H Hildor skrev:
Ok, thnx for input, man kan ju iaf försöka.
Du kan väl ta det med besiktningsgubben också så att han tar med det i sitt protokoll (ifall han håller med).

• Gilla
Hildor och 1 till
  • Laddar…
T
Jesus vilka skojare. De verkar dessutom krångla till det onödigt mycket. Här är ett exempel som höjer det estetiska 100% som dessutom går snabbare att göra.

Inomhus hörn av ett rum med markerade röda linjer indikerar felaktighet i konstruktion eller avvikelse från rät vinkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Låt bara den tjockare delen av fodret gå hela vägen ned till golvet :) Be nästa firma byta den mot en hel :)

• Gilla
Heij83 och 3 till
  • Laddar…
Lider verkligen med er. Som alla andra sagt så är allt under kritik.
Vem kommer bekosta alla besiktningar?

• Gilla
Hildor
  • Laddar…
K Kertu21 skrev:
Lider verkligen med er. Som alla andra sagt så är allt under kritik.
Vem kommer bekosta alla besiktningar?
Jag skulle ju vilja att företaget stod för det, det ska ju lixom inte behövas ens..
Har inte tagit upp det med dom än.
De ska korrigera på mån/tis sen kommer besiktningsman på onsdag.
Jag avvaktar även bilder på drevningen från chefen.

• Gilla
Kertu21
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.