M maria01 skrev:
har köpt 2 bostadsrätter och 3 hus varje gång har jag sakt till att dom får ta med vitvarorna så jag slipper ta hand om dom har ju renoverat köket direkt endå ingen vits för mig att spara nåns gamla kyl som kommer gå sönder en då och inte passar med mit nya kök en då
Nu är ju inte majoriteten sådana som kastar ut fungerande kök innan de flyttar in.
De flesta kylskåpet håller många år till, splittnya håller halvdåligt ändå =)
 
  • Gilla
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Nu är ju inte majoriteten sådana som kastar ut fungerande kök innan de flyttar in.
De flesta kylskåpet håller många år till, splittnya håller halvdåligt ändå =)
finns ju mängder av trådar på det här forumet som köper första huset och river ut allt direkt
 
M maria01 skrev:
har köpt 2 bostadsrätter och 3 hus varje gång har jag sakt till att dom får ta med vitvarorna så jag slipper ta hand om dom har ju renoverat köket direkt endå ingen vits för mig att spara nåns gamla kyl som kommer gå sönder en då och inte passar med mit nya kök en då
Hur har du gjort när du säljer (eller har du bara köpt) ?
 
D Dilato skrev:
Hur har du gjort när du säljer (eller har du bara köpt) ?
jag har frågat varje gång tror det är stor skillnad på vart man bor i sverige och värdet på bostaden i stockholm är det ju vanligt att man vill ha sin egen still på kök och badrum jag tror inte jag känner nån som inte har rivit kök direkt efter nyt köp
 
R
Skulle påstå att de flesta inte river ut sina kök vid husköp…
 
  • Gilla
Hammarskallen och 4 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Skulle påstå att de flesta inte river ut sina kök vid husköp…
du bor på landet nån stans va?
 
M maria01 skrev:
jag har frågat varje gång tror det är stor skillnad på vart man bor i sverige och värdet på bostaden i stockholm är det ju vanligt att man vill ha sin egen still på kök och badrum jag tror inte jag känner nån som inte har rivit kök direkt efter nyt köp
AHH ok.
Så kvaliteten på det du byggde var så låg att ingen annan ville ha den😄
 
  • Haha
Purre och 2 till
  • Laddar…
alla vill ha sin egen still och höjd
 
R
M maria01 skrev:
du bor på landet nån stans va?
Har bott i stor meckat Göteborg och nu strax utanför…
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
R
M maria01 skrev:
alla vill ha sin egen still och höjd
Ja det kan så vara men väldigt sällan man har råd till allt man önskar😢
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Jag har köpt tre hus och två lägenheter och bara bytt kök i en lägenhet i Angered, ett originalkök från 1965 där lägenheten varit bebodd av kunder till Göteborgs socialförvaltning så slitaget varit en bit högre än normalt om man säger så.
Hela köket kostade under 20000 med helt nya skåp, bänkar, diskho, ugn,spis och golv.

Hemligheten: IKEA fyndavdelning Bäckebol & Kållered under 2015-17, då fanns det gott om bra grejer till bra pris, typ Pax skjutdörrar 500 kronor, köksbänksskivor ek 300 spänn, skåpluckor 50 kronor...

Nu finns det inget prisvärt alls på IKEA fynd🙁
 
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jag har köpt tre hus och två lägenheter och bara bytt kök i en lägenhet i Angered, ett originalkök från 1965 där lägenheten varit bebodd av kunder till Göteborgs socialförvaltning så slitaget varit en bit högre än normalt om man säger så.
Hela köket kostade under 20000 med helt nya skåp, bänkar, diskho, ugn,spis och golv.

Hemligheten: IKEA fyndavdelning Bäckebol & Kållered under 2015-17, då fanns det gott om bra grejer till bra pris, typ Pax skjutdörrar 500 kronor, köksbänksskivor ek 300 spänn, skåpluckor 50 kronor...

Nu finns det inget prisvärt alls på IKEA fynd🙁
Priserna har gått upp en del. Mitt Ikea-kök kostade 180 000kr utan vitvaror. Prisökning på 40k på 6 månader 2021-2022 😂
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
alla vill ha sin egen still och höjd
Kanske det men de flesta river ändå inte ut kök och badrum det första de gör.
 
  • Gilla
Jockebanan och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Priserna har gått upp en del. Mitt Ikea-kök kostade 180 000kr utan vitvaror. Prisökning på 40k på 6 månader 2021-2022 😂
Jag har i princip slutat att köpa på Ikea, i princip det enda jag handlar där numera är ledlampor och laddbara batterier.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jag har köpt tre hus och två lägenheter och bara bytt kök i en lägenhet i Angered, ett originalkök från 1965 där lägenheten varit bebodd av kunder till Göteborgs socialförvaltning så slitaget varit en bit högre än normalt om man säger så.
Hela köket kostade under 20000 med helt nya skåp, bänkar, diskho, ugn,spis och golv.

Hemligheten: IKEA fyndavdelning Bäckebol & Kållered under 2015-17, då fanns det gott om bra grejer till bra pris, typ Pax skjutdörrar 500 kronor, köksbänksskivor ek 300 spänn, skåpluckor 50 kronor...

Nu finns det inget prisvärt alls på IKEA fynd🙁
jag håller med dig jag tycker hela ikea är dyrt idag här dom faktiskt bland dom dyrare på just kök

sverige skulle behöva flera företag som säljer just kök vi har ju många men dom flesta är ju bland dom dyrare
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.