12 354 läst · 114 svar
12k läst
114 svar
Fastighetstillbehör - vad tillhör huset vid en försäljning?
Nu är ju inte majoriteten sådana som kastar ut fungerande kök innan de flyttar in.M maria01 skrev:
De flesta kylskåpet håller många år till, splittnya håller halvdåligt ändå =)
Hur har du gjort när du säljer (eller har du bara köpt) ?M maria01 skrev:
jag har frågat varje gång tror det är stor skillnad på vart man bor i sverige och värdet på bostaden i stockholm är det ju vanligt att man vill ha sin egen still på kök och badrum jag tror inte jag känner nån som inte har rivit kök direkt efter nyt köpD Dilato skrev:
AHH ok.M maria01 skrev:
Så kvaliteten på det du byggde var så låg att ingen annan ville ha den😄
Jag har köpt tre hus och två lägenheter och bara bytt kök i en lägenhet i Angered, ett originalkök från 1965 där lägenheten varit bebodd av kunder till Göteborgs socialförvaltning så slitaget varit en bit högre än normalt om man säger så.
Hela köket kostade under 20000 med helt nya skåp, bänkar, diskho, ugn,spis och golv.
Hemligheten: IKEA fyndavdelning Bäckebol & Kållered under 2015-17, då fanns det gott om bra grejer till bra pris, typ Pax skjutdörrar 500 kronor, köksbänksskivor ek 300 spänn, skåpluckor 50 kronor...
Nu finns det inget prisvärt alls på IKEA fynd🙁
Hela köket kostade under 20000 med helt nya skåp, bänkar, diskho, ugn,spis och golv.
Hemligheten: IKEA fyndavdelning Bäckebol & Kållered under 2015-17, då fanns det gott om bra grejer till bra pris, typ Pax skjutdörrar 500 kronor, köksbänksskivor ek 300 spänn, skåpluckor 50 kronor...
Priserna har gått upp en del. Mitt Ikea-kök kostade 180 000kr utan vitvaror. Prisökning på 40k på 6 månader 2021-2022 😂D Dilato skrev:Jag har köpt tre hus och två lägenheter och bara bytt kök i en lägenhet i Angered, ett originalkök från 1965 där lägenheten varit bebodd av kunder till Göteborgs socialförvaltning så slitaget varit en bit högre än normalt om man säger så.
jag håller med dig jag tycker hela ikea är dyrt idag här dom faktiskt bland dom dyrare på just kökD Dilato skrev:Jag har köpt tre hus och två lägenheter och bara bytt kök i en lägenhet i Angered, ett originalkök från 1965 där lägenheten varit bebodd av kunder till Göteborgs socialförvaltning så slitaget varit en bit högre än normalt om man säger så.
sverige skulle behöva flera företag som säljer just kök vi har ju många men dom flesta är ju bland dom dyrare