12 352 läst · 114 svar
12k läst
114 svar
Fastighetstillbehör - vad tillhör huset vid en försäljning?
Eller vilken liten hörnhylla som helst.Farstatjej90 skrev:
Fast denna såg ut att klara sig med en skruv, alltid något för de 250:- extra den kostar jämfört med en tråkig standardkonsol, som dessutom behöver en brädlapp för en tia.
Kul med entreprenörsandan att ta fram den och sälja den, men inget jag skulle lägga 300 på att få äga (men snål som jag är tänker jag ta med både IT-utrustning och robitgräsklipparen (om de funkar med nya boendet, förstås)).
Jag har flyttat samma Pax garderober från Gustavsberg till Hjuvik till centrala Hisingen och nu till Skåne.Alfredo skrev:
Do är lätta att plocka isär och sätta ihop.
Jo men det är ju ändå en lös möbel.M maria01 skrev:jag lämnar den har försökt montera ner dom dagens ikea skåp blir aldrig bra igen efter en nedmotering
sen brrukar ju bli sunkiga efter flera år inget som jag vill ta med mig till ett nytt hem men vi alla är olika
bästa hade ju vart om reglerna sa att det ska vara helt tomt i huset som många andra länder inga vitvaror allt borta och rent
här håller mäklaren i en summa just för att det ska vara rent och inget lämnat annars blir det vite
Vitvaror är vettigt att ha kvar utan tvekan. Vill du ta med dig vitvaror får du ju skriva det i prospektet så folk vet om det och kan ge dig lägre bud.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 418 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 418 inlägg
Det är ju enklast att fråga den dag Du säger upp abonnemanget eller flyttar vad gäller accesspunkt , förmodligen ska den vara kvar då den hör till fibernätetA adron skrev:
Den övriga utrustningen hör till fastigheten om det är en fast installation, dvs draget till fast monterade nätverksuttag
Ibland hör router till tjänsteleverantör, tex Telias router
Är det ett icke trådat nätverk så hör det inte till fastigheten
Det lät som att du hade något problem med placeringen. Det är ju lätt löst på flera sätt, så du behöver inte ha det där problemet om du inte vill. Jag tror att den står något stadigare i denna än på en plan skiva också.fam-lundborg skrev:Eller vilken liten hörnhylla som helst.
Fast denna såg ut att klara sig med en skruv, alltid något för de 250:- extra den kostar jämfört med en tråkig standardkonsol, som dessutom behöver en brädlapp för en tia.
Kul med entreprenörsandan att ta fram den och sälja den, men inget jag skulle lägga 300 på att få äga (men snål som jag är tänker jag ta med både IT-utrustning och robitgräsklipparen (om de funkar med nya boendet, förstås)).
Accesspunkten sitter efter mediaomvandlaren och efter routern. Inte en del av fibernätet på något sätt.hsd skrev:Det är ju enklast att fråga den dag Du säger upp abonnemanget eller flyttar vad gäller accesspunkt , förmodligen ska den vara kvar då den hör till fibernätet
Den övriga utrustningen hör till fastigheten om det är en fast installation, dvs draget till fast monterade nätverksuttag
Ibland hör router till tjänsteleverantör, tex Telias router
Är det ett icke trådat nätverk så hör det inte till fastigheten
Näe, inga problem med placeringen, snarare tvärt om - väldigt uppenbart att DM:en inte kan anses tillhöra huset 🤣Farstatjej90 skrev:
Men visst kan jag tycka att Asus:en som gick att vägghänga var ett snyggare montage.
har köpt 2 bostadsrätter och 3 hus varje gång har jag sakt till att dom får ta med vitvarorna så jag slipper ta hand om dom har ju renoverat köket direkt endå ingen vits för mig att spara nåns gamla kyl som kommer gå sönder en då och inte passar med mit nya kök en då? Rkarlsson skrev: