4 815 läst · 37 svar
5k läst
37 svar
Farlig luftrenare från Ozoneair stoppas
Det sa jag inte? Uppgifterna stämmer helt för produkten som de rapporterar om, nämligen Ozoneair ”Clean Go 30”. Du formulerade ditt svar som uppfattas som Ozoneair endast säljer en produkt och att det var den produkten som Pernilla gjorde reklam för. Det stämmer inte. Hon gjorde reklam för en av de andra modellerna som inte har stoppats av elsäkerhetsverket.N Nalleman64 skrev:
Vill återigen konstatera att jag inte bryr mig om varken den ena eller den andra men kommentarer som lekfullt sprider ren lögn är inget jag tänker överse.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 647 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 647 inlägg
Okej jag har för min del släppt detta och gått vidare för längesedan.Irem-Type-2 skrev:Det sa jag inte? Uppgifterna stämmer helt för produkten som de rapporterar om, nämligen Ozoneair ”Clean Go 30”. Du formulerade ditt svar som uppfattas som Ozoneair endast säljer en produkt och att det var den produkten som Pernilla gjorde reklam för. Det stämmer inte. Hon gjorde reklam för en av de andra modellerna som inte har stoppats av elsäkerhetsverket.
Vill återigen konstatera att jag inte bryr mig om varken den ena eller den andra men kommentarer som lekfullt sprider ren lögn är inget jag tänker överse.
Om du läser den första meningen i SVT Text:s inlägg kan åtminstone inte jag tolka det på annat sätt att det är den produkt Wahlgren marknadsfört Elsäkerhetsverket stoppat.
Hur du kan få mitt första inlägg till att jag påstår att Ozoneair "endast säljer en produkt" får stå för dig.
F.ö. behöver man inte ta precis allt som skrivs så bokstavligt. I synnerhet inte om det följs av en smiley.
Det är just det faktum att en del går upp i varv för rena bagateller som börjar få mig att tröttna på det här forumet efter många år som medlem.
Hoppas du inte mår alltför dåligt av min hemska kommentar.
Redigerat:
Byggde en egen 12v "ozon" air med lite gamla prylar, golvplanka(ek), grenkontakt, 2st ac-dc-adaptrar, datorfläkt,12v cigguttag, lite sladd + kontakt, samt en ozon-modul från ebay för typ 150kr. Kört den på några ställen för att fräscha upp lite, funkar bra. Om man vill kan man naturligtvis oxå använda sig av en större extern fläkt som blåser på lite mer.Redaktionen skrev:
Redigerat:
Hur var det nu, har du 'släppt det och gått vidare för länge sedan' eller inte, eftersom du var tvungen att komma in och redigera inlägget när det endast fanns två meningar, den första och den sista? 🙂N Nalleman64 skrev:Okej jag har för min del släppt detta och gått vidare för längesedan.
Om du läser den första meningen i SVT Text:s inlägg kan åtminstone inte jag tolka det på annat sätt att det är den produkt Wahlgren marknadsfört Elsäkerhetsverket stoppat.
Hur du kan få mitt första inlägg till att jag påstår att Ozoneair "endast säljer en produkt" får stå för dig.
F.ö. behöver man inte ta precis allt som skrivs så bokstavligt. I synnerhet inte om det följs av en smiley.
Det är just det faktum att en del går upp i varv för rena bagateller som börjar få mig att tröttna på det här forumet efter många år som medlem.
Hoppas du inte mår alltför dåligt av min hemska kommentar.
Hur skulle du se på individer som läser nyheter och sedan stannar vid rubriken och första meningen utan att ta del av hela fakta och skapa allmän diskussion kring det? Jag skulle också kunna ta en mening ur sammanhanget från vilken artikel som helst och ge den en negativ 'spin'.
Oavsett om du svarar eller inte, knyter jag ihop min säck här och lägger detta bakom mig. Jag tycker att jag har fått fram min synpunkt om att "rätt ska vara rätt" ganska tydligt. Så om vi inte kan komma överens om fakta finns det nog inget mer att säga här. Hoppas du kan lägga detta bakom dig du också.
Allt gott!
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 647 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 647 inlägg
Jag hade inte tänkt skriva så långt i mitt förra inlägg men tyckte efter lite eftertanke att det kunde framstå som nonchalant att inte besvara det du skrev.Irem-Type-2 skrev:Hur var det nu, har du 'släppt det och gått vidare för länge sedan' eller inte, eftersom du var tvungen att komma in och redigera inlägget när det endast fanns två meningar, den första och den sista? 🙂
Hur skulle du se på individer som läser nyheter och sedan stannar vid rubriken och första meningen utan att ta del av hela fakta och skapa allmän diskussion kring det? Jag skulle också kunna ta en mening ur sammanhanget från vilken artikel som helst och ge den en negativ 'spin'.
Oavsett om du svarar eller inte, knyter jag ihop min säck här och lägger detta bakom mig. Jag tycker att jag har fått fram min synpunkt om att "rätt ska vara rätt" ganska tydligt. Så om vi inte kan komma överens om fakta finns det nog inget mer att säga här. Hoppas du kan lägga detta bakom dig du också.
Allt gott!
Därav det något (underdrift) längre svaret.
Det jag hängde upp mig på var det SVT faktiskt skrev.
Jag kan inte tolka det på annat sätt än att det jag skrivit tidigare.
Skit samma nu tar vi kväll. Det finns viktigare saker i livet.
Nu är stoppet hävt efter som Elsäkerhetsverket inte lyckades skriva rätt modell i sitt beslut. Elsäkerhetsverket tycks dock inte gå med på att ozongeneratorn är en ozongenerator.
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Är strålningen från nya elmätare farlig? (smartmätare)
El -
Är sot/aska från Pellets farligt/dåligt för lungorna?
Ved, Pellets, Flis -
Luftrenare från Ikea
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Farligt magnetiskt fält från elkabel?
El -
Vad gör man av filtermassa från kolfilter? Klassas det som miljöfarligt avfall?
Vatten & Avlopp