21 700 läst · 107 svar
22k läst
107 svar
Får krav om ROT i efterhand
Hör du ett pip till från konkursförvaltaren är det bara att anmäla vederbörande till Advokatförbundet, alternativt polisanmäl konkursförvaltaren för misstänkt bedrägeriförsök och lägg allt bakom dig men behåll alla papper. Bevisbördan ligger nu på konkursförvaltaren att enligt lag bevisa motsatsen. Glöm inte att även hänvisa till EU-rätten (EUSGR) och dess absoluta krav på att myndighets skyldighet att på alla tillgängliga sätt skydda dig från myndighets maktmissbrukjoakim_j skrev:
Jag har fått svar från Skatteverket om att ingen ROT-ansökan kom in från företaget gällande jobbet hos oss. Hade ansökan kommit in men fått avslag (antingen pga att arbetets art inte berättigade till avdrag eller att vi inte haft utrymme) hade även vi fått besked om detta. Vi har inte fått besked vilket innebär att ingen ansökan gjordes från företaget.
Och ja, jag har släppt det, jag hade faktiskt glömt hela saken(är glömsk). Men om någon ville veta hur det gått.
Och ja, jag har släppt det, jag hade faktiskt glömt hela saken(är glömsk). Men om någon ville veta hur det gått.
Står det ROT-avdrag på fakturan så har ni betalt mindre och då är det företaget som får stå för kalaset, så bara bestrida och somna om.CecBT skrev:Jag har fått svar från Skatteverket om att ingen ROT-ansökan kom in från företaget gällande jobbet hos oss. Hade ansökan kommit in men fått avslag (antingen pga att arbetets art inte berättigade till avdrag eller att vi inte haft utrymme) hade även vi fått besked om detta. Vi har inte fått besked vilket innebär att ingen ansökan gjordes från företaget.
Liknande trådar
-
Solceller på mark byggda enligt krav men anmälda till kommunen, erfarenheter?
Bygglov -
Får man byta dusch om det kräver nytt hål för duschstång?
Badrum -
Kommunen kräver färdigställandeskydd
Försäkringar -
vit&svart färg för måla karmar/vindskivor/portar som inte kräver grundning?
Färg, Måla & Tapetsera -
Krav på färdigställd övervåning inom 12-18 månader?
Hustillverkare