joakim_j joakim_j skrev:
Det låter ju som ett bedrägligt beteende av konkursförvaltaren. Borde bryta mot god advokatsed tycker jag.
Hör du ett pip till från konkursförvaltaren är det bara att anmäla vederbörande till Advokatförbundet, alternativt polisanmäl konkursförvaltaren för misstänkt bedrägeriförsök och lägg allt bakom dig men behåll alla papper. Bevisbördan ligger nu på konkursförvaltaren att enligt lag bevisa motsatsen. Glöm inte att även hänvisa till EU-rätten (EUSGR) och dess absoluta krav på att myndighets skyldighet att på alla tillgängliga sätt skydda dig från myndighets maktmissbruk
 
  • Gilla
CecBT
  • Laddar…
Jag har fått svar från Skatteverket om att ingen ROT-ansökan kom in från företaget gällande jobbet hos oss. Hade ansökan kommit in men fått avslag (antingen pga att arbetets art inte berättigade till avdrag eller att vi inte haft utrymme) hade även vi fått besked om detta. Vi har inte fått besked vilket innebär att ingen ansökan gjordes från företaget.

Och ja, jag har släppt det, jag hade faktiskt glömt hela saken(är glömsk). Men om någon ville veta hur det gått.
 
  • Gilla
adron och 1 till
  • Laddar…
CecBT CecBT skrev:
Jag har fått svar från Skatteverket om att ingen ROT-ansökan kom in från företaget gällande jobbet hos oss. Hade ansökan kommit in men fått avslag (antingen pga att arbetets art inte berättigade till avdrag eller att vi inte haft utrymme) hade även vi fått besked om detta. Vi har inte fått besked vilket innebär att ingen ansökan gjordes från företaget.

Och ja, jag har släppt det, jag hade faktiskt glömt hela saken(är glömsk). Men om någon ville veta hur det gått.
Står det ROT-avdrag på fakturan så har ni betalt mindre och då är det företaget som får stå för kalaset, så bara bestrida och somna om.
 
  • Gilla
CecBT och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.