22 112 läst · 164 svar
22k läst
164 svar
Får inte bygga hus och stall på åkermark
Om samhället behöver mark för infrastruktur så är det väl ok, men inte köplador och liknande.L Lellemars skrev:
Det var en intressant synpunkt, eftersom de flesta restauranger köper det som är billigast, gärna kyckling ifrån Thailand odyl.M maria01 skrev:
Och jag kan ju säga att det är sällan/aldrig som jag blir glatt överraskad på restaurang.
Däremot när jag köper nån riktigt fin biff/oxfile.
Grisen håller jag med dig om, men det är ju för att folk är livrädda för fett!
Din lokala pizza säkert men en bra restaurang i Stockholm gör inte det du har helt enkelt gått till fel krogarL lat skrev:Det var en intressant synpunkt, eftersom de flesta restauranger köper det som är billigast, gärna kyckling ifrån Thailand odyl.
Och jag kan ju säga att det är sällan/aldrig som jag blir glatt överraskad på restaurang.
Däremot när jag köper nån riktigt fin biff/oxfile.
Grisen håller jag med dig om, men det är ju för att folk är livrädda för fett!
Ja du, Operakällaren eller Wedholms är inte aktuella för mig sen jag blev pensionär.M maria01 skrev:
I övrigt så finns det nog ett skäl till att Visita är emot att det ska stå ursprungsland i menyer & matsedlar.
Men lev du i din fantasivärld där man pröjsar 250:- för plankstek och tror att det är svenskt kvalitetskött.
250 kr får man ingen svensk för hahaL lat skrev:Ja du, Operakällaren eller Wedholms är inte aktuella för mig sen jag blev pensionär.
I övrigt så finns det nog ett skäl till att Visita är emot att det ska stå ursprungsland i menyer & matsedlar.
Men lev du i din fantasivärld där man pröjsar 250:- för plankstek och tror att det är svenskt kvalitetskött.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 145 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 145 inlägg
Då kallas det samhällsintresse och då kan bästa odlingsbara marken och dessutom stora områden tas i anspråk till vägar, bensinmackar, återvinningscentral, affärskomplex osv. Helt vansinnigt! Då är det inte så noga med odlingsbar mark.L Lellemars skrev:
Det svenska bönder, jag själv inkluderad, reagerar på är inte att våra regler är för hårda. Felet är att vi ska konkurrera med importkött från länder som inte ens har ett ord i sitt språk som betyder djurvälfärd.
Det spelar tyvärr ingen roll. Bedömningen är ändå om marken en gång varit åkermark kan det åter bli åkermark, oavsett sly/träd.L Lutte skrev: