99 518 läst · 827 svar
100k läst
827 svar
Får en elektriker koppla in något som någon annan har monterat?
Medlem
· Halland
· 4 217 inlägg
Huset är gjort i stående plank. På en del ställen ser man att rören ligger innanför masonit som man tydligen klädde insidan ned.E El-Löken66 skrev:
Det var tidigare, runt inlägget jag citerade, en diskussion om huruvida man måste följa nybyggnadsreglerna.
Någon skämtade om att ta in folk från öststaterna ifall den lokala elfirman vägrar att pula med äldre installationer av tveksam karaktär.
Innan du kallar folk förvirrade skall du kanske följa tråden.
Har du läst alla inlägg?A Anders_Nilsson skrev:Huset är gjort i stående plank. På en del ställen ser man att rören ligger innanför masonit som man tydligen klädde insidan ned.
Det var tidigare, runt inlägget jag citerade, en diskussion om huruvida man måste följa nybyggnadsreglerna.
Någon skämtade om att ta in folk från öststaterna ifall den lokala elfirman vägrar att pula med äldre installationer av tveksam karaktär.
Håller med El.löken
Ditt svar medför ingen progress här
Nu var det ingen person jag benämnde förvirrad, däremot ett inlägg.A Anders_Nilsson skrev:Huset är gjort i stående plank. På en del ställen ser man att rören ligger innanför masonit som man tydligen klädde insidan ned.
Har följt tråden hyfsat men kan säkert ha missat något.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Termostat till golvvärme urkopplad men forfarande varmt golv
Värme allmänt -
Man får byta uttag själv borde inte koppla maskin till dosa vara samma sak ?
El -
Vi måste byta en spot i Ballingslöf kök,tydligen serie kopplade. Hur får vi loss undre skivan? Eluttag i vägen...måste hela skåpet ner?
Belysning -
Får man koppla ihop 2 neutralledare?
El -
Det drar fortfarande om pungen! Har elektrikern kopplat transformator rätt?
El