9 008 läst · 125 svar
9k läst
125 svar
Ett spel många borde spela
Nu har du redan fått svar så jag kan bara hålla med: Det mesta av det du nämner faller inte under allemansrätten och är redan olagligt.B nord123 skrev:Vinstdrivande verksamhet utan jord & markägarens vetskap och medgivande typ organiserad bärplockning, turistverksamhet med körning med hundspann & övernattningar med betalande turister, guidade turer mm körning med atv fyrhjulingar, snöskotrar med högkamsmattor och över hundra hl som kör lössnöåkning utanför leder på öppna fält med planteringar åker & skog montainbikecykling oc motorcrosskörning i grupp och enskilt som innebär skador, när jakt och skogsbruk hindras av turister och oförstående personer aktivister mm. Bärplockning dom oftast sker på avverkade och planterade skiften där plantor trampas ner vägbommar dom bryts upp, nedskräpning mm störande verksamheter mm
Oj, det finns massor med olagliga saker polisen inte har tid med: Rödljuskörningar, nedskräpning, mord...
Om det du beskrev ovan är problem du har på din mark så förstår jag din frustration. Dock är det inte allemansrätten som är problemet, det är våra politiker som genom slapphänthet låtit vardagskriminaliteten gå för långt.
Om det du beskrev ovan är problem du har på din mark så förstår jag din frustration. Dock är det inte allemansrätten som är problemet, det är våra politiker som genom slapphänthet låtit vardagskriminaliteten gå för långt.
"Om det nu är olagligt", du tror alltså inte riktigt på det?
Men en intressantare fråga är varför du tror att ta bort allemansrätten skulle hjälpa? På vilket sätt skulle polisen börja prioritera dessa frågor mer pga det?
Men en intressantare fråga är varför du tror att ta bort allemansrätten skulle hjälpa? På vilket sätt skulle polisen börja prioritera dessa frågor mer pga det?
När vi hade skog var det alltid någon/några som tyckte att sno en julgran inte var något brott, allemansrätten bla bla. Såklart det var olagligt, så länge enstaka träd stjäls är det inte ett polisärende.
Det vi kunde göra var att se till så det var svårt att ta bilen in i skogen. När vi såg någon förklarade vi att det var olagligt, personerna vi kom på hade anständigheten att skämmas.
Det vi kunde göra var att se till så det var svårt att ta bilen in i skogen. När vi såg någon förklarade vi att det var olagligt, personerna vi kom på hade anständigheten att skämmas.
Jag tror nog att nästan alla som stjäl julgranar är fullt medvetna om att det är olagligt.
Liknande trådar
-
Vilket järn/manganfilter ska jag köpa?
Vatten & Avlopp -
Hur många av oss spelar musik.. dela med er
Övrigt Off Topic -
Hur många APs borde jag ha?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Hur många plintar borde jag ha för min balkong/terass
Altan & Uteplats -
Hur många m2 golvvärme motsvarar ett 20-radigt dragspelselement?
Värme allmänt