60 132 läst · 130 svar
60k läst
130 svar
ETA vedpannor är dyra, men är de bra?
Det finns troligen en bra kompromiss, jag tittar på mesta möjliga värme för minsta möjliga peng. Orlan var bara hugget ur luften (och ja jag har läst att de är lite speciella att tända )
Men har man pengarna så ser jag ingen anledning att inte kosta på sig en finpanna, pengarna kan ju inte bara betyda ett finare märke på fronten.
Däremot ska man låna till en anläggning då börjar dyrpannan snabbt knaka i fogarna tycker jag.
Inget är väl så billigt som det borde å andra sidan
Men har man pengarna så ser jag ingen anledning att inte kosta på sig en finpanna, pengarna kan ju inte bara betyda ett finare märke på fronten.
Däremot ska man låna till en anläggning då börjar dyrpannan snabbt knaka i fogarna tycker jag.
Inget är väl så billigt som det borde å andra sidan
Hörru ap pojken! När du ändå ligger här på forumet o gör reklam för din firma o dess produkter?Kan du då inte gå ut med en komplett prislista på panna,reservdelar,istallation oxå.Så konsumenten kan göra en kalkyl.. ps hur länge har ETA pannan funnits i Tyskland då?Finns det nån dokumenterad historik?_ap_ skrev:
Tack knekten, _ap_, matts, v-g och ni andra för era erfarenheter. Jag har äntligen bestämt mig, jag beställde nyss en Effecta Woody Lambda för 39 500:- från Bynor. Det var det enda postorderföretag som säljer denna panna. Rekommenderat utpris ligger runt 46 - 47 000:-. Jag tror att den sugande fläkten kommer att hålla inrykningen på en mycket låg nivå. Jag kompletterade också med en extra ack-tank på 500 liter så jag har totalt 2000 liter. Den kostade 3900:-. Priserna inkl moms.
Jag ska skriva här på forumet och meddela hur det går när pannan är installerad.
Dessutom blir det en solfångarutrustning på taket med tillhörande utrustning som t.ex. plattvärmeväxlare. Det blir mycket jobb för mig också att röja före och bistå under tiden. Tur att man är nybliven pensionär.
Tack igen!
Jag ska skriva här på forumet och meddela hur det går när pannan är installerad.
Dessutom blir det en solfångarutrustning på taket med tillhörande utrustning som t.ex. plattvärmeväxlare. Det blir mycket jobb för mig också att röja före och bistå under tiden. Tur att man är nybliven pensionär.
Tack igen!
Vad är det med dig!Har du fått i dig för mycket Rysk vodka nu igen? Kan vi få se nån prislista nån gång,så kanske man kan ta dig på allvar oxå...._ap_ skrev:
Varför skulle jag bli tagen på allvar om jag visar en prislista?!
Fattar inte vad det har med hela tråden att göra.
Frågan var om ETA är en bra panna och jag (för ingen annan gjorde det) svarade,
om den sen är bra för alla beror ju på förutsättningarna man har.
Jag till och med rekomenderade en Woody år herr Grosen.
Men för att nu bli tagen på allvar ska jag lägga upp en prislista på pannorna och reservdelar så du kan "göra en kalkyl"
Fattar inte vad det har med hela tråden att göra.
Frågan var om ETA är en bra panna och jag (för ingen annan gjorde det) svarade,
om den sen är bra för alla beror ju på förutsättningarna man har.
Jag till och med rekomenderade en Woody år herr Grosen.
Men för att nu bli tagen på allvar ska jag lägga upp en prislista på pannorna och reservdelar så du kan "göra en kalkyl"