Nog för att det alltid är bra att ha diverse skruv hemma, men att man som privatperson (?) skulle ha nytta av i princip hela Essves sortiment och mer därtill förstår jag inte? :x

• Gilla
roli
  • Laddar…
Håller med, det har spårat ur....... Man vill ju se kreativa användningslösningar och inte massor av bilder med lådor fyllda med skruv, brickor och muttrar.

mexitegel skrev:
Nog för att det alltid är bra att ha diverse skruv hemma, men att man som privatperson (?) skulle ha nytta av i princip hela Essves sortiment och mer därtill förstår jag inte? :x
Har man tre identiska lådor med lamellkex så undrar jag om man är privatperson.
Med ett antal anställda känns det mer motiverat.

Rovik skrev:
Litt lamellkjeks må man ha. 3000 Dewalt kjeks fordelt på 3 kofferter.

[bild]

[bild]

roli skrev:
Håller med, det har spårat ur....... Man vill ju se kreativa användningslösningar och inte massor av bilder med lådor fyllda med skruv, brickor och muttrar.
På verktygsforumet finns, som bevisat så många gånger förr, plats för många olika böjelser. Så vill vi gärna ha det i framtiden också.

//Mod

• Gilla
End och 13 till
  • Laddar…
Det jag mest har funderat på är vad "Rovik" ska ha alla slangklämmorna till i sin husrenovering/(oppussing)??

Jag har en del rostfria slangklämmor liggande i båten men jag kan inte komma på var i ett hus jag ska kunna använda dom mer än avloppsslangen till diskmaskinen. Inte ens trädgårdsslangen behöver slangklämma :) :)

Redigerat:
Daniel_N skrev:
På verktygsforumet finns, som bevisat så många gånger förr, plats för många olika böjelser. Så vill vi gärna ha det i framtiden också.

//Mod
Jag håller med, det får en själv att framstå som mer normal! ;)

• Gilla
tullemannen och 2 till
  • Laddar…
Vilken rolig tråd :)
Har klämt lite på essve-systemet själv, men det känns lite overkill med stora gröna lådor fulla av skruvar för en hempulare. Någon som använder dom till lunchlådor då, läste att plasten är livsmedelsklassad så det funkar perfekt att lägga lunchsalladen i samma låda som materialet :)
Någon som har tips på var man köper tomma lådor billigt online? Lahtis verkar ha utgått. Jag samlade en massa lådor nu när huset blev renoverat men de var tydligen populära för hantverkarna snodde tillbaka min samling :(

oceanis skrev:
Det jag mest har funderat på är vad TS ska ha alla slangklämmorna till i sin husrenovering/(oppussing)??
Nu var det ju inte TS som hade lådvis med slangklämmor men frågan är ändå berättigad.

Jag tycker att det är kul med att vi har olika tankar och idéer och att vi delar med oss här, det gör forumet mångfacetterat. Men jag håller med det är nog mer normalt att köpa alla Centrotec som kommer;)

Norrhyttan skrev:
Har man tre identiska lådor med lamellkex så undrar jag om man är privatperson.
Med ett antal anställda känns det mer motiverat.
Jo, det ligger väl närmast till hands :)

Appropå lunchlådor så var det min fru som uppmärksammade mig på detta. Det jag dock inte tänkt på förrän nu är ju att man skulle kunna ha en mindre buffé i en essvebox väska :D

• Gilla
Yaken och 1 till
  • Laddar…
roli skrev:
Nu var det ju inte TS som hade lådvis med slangklämmor men frågan är ändå berättigad.
Sorry blev fel där men nu är det ändrat till "Rovik"

Om jeg har mye slangeklemmer, lamell kjeks og skruer/bolter får bli opp til meg. Kommer jeg til å bruke dette? Ja det gjør jeg. Liker å ha orden.

• Gilla
kulle och 4 till
  • Laddar…
Rovik skrev:
Om jeg har mye slangeklemmer, lamell kjeks og skruer/bolter får bli opp til meg. Kommer jeg til å bruke dette? Ja det gjør jeg. Liker å ha orden.
Absolut får du ha så mycket slangklämmor du vill och jag tycker bara det är skoj att se dina inlägg. Men man kan väl ändå få undra var man använder mycket slangklämmor idag. Jag har själv en rejäl sortering av slangklämmor i båten där jag för övrigt har mycket reservdelar lagrade men min erfarenhet är att nuförtiden används inte slangklämmor så mycket som förr och därför har jag funderat på var man kan tänkas ha sådana i en oppussning av ett hus.

Inget ila menat med detta så du behöver inte bli "sur" för att man undrar och det var ett par :):) för att just markera att det var i positiv anda inlägget skrevs.

P.S. för övrigt har jag en ansenlig mängd Tanos Systainrar så jag är varken bättre eller sämre än vad du är :) D.S.

oceanis skrev:
Absolut får du ha så mycket slangklämmor du vill och jag tycker bara det är skoj att se dina inlägg. Men man kan väl ändå få undra var man använder mycket slangklämmor idag. Jag har själv en rejäl sortering av slangklämmor i båten där jag för övrigt har mycket reservdelar lagrade men min erfarenhet är att nuförtiden används inte slangklämmor så mycket som förr och därför har jag funderat på var man kan tänkas ha sådana i en oppussning av ett hus.

Inget ila menat med detta så du behöver inte bli "sur" för att man undrar och det var ett par :):) för att just markera att det var i positiv anda inlägget skrevs.

P.S. för övrigt har jag en ansenlig mängd Tanos Systainrar så jag är varken bättre eller sämre än vad du är :) D.S.
Hei, er på ingen måte sur :) Har ikke gitt utrykk for det heller. Det er ikke bare til oppussing av hus, men skal også brukes i garasjen/verkstedet mitt når den er klar. Kommer til å jobbe med mange prosjekter innen trearbeid, metall og bil osv.

Det er blitt nevnt at bildene mine sporer av tråden her inne. Respekterer det, og kommer da ikke til å legge ut flere Essbox bilder.

• Gilla
oceanis
  • Laddar…
Rovik skrev:
Det er blitt nevnt at bildene mine sporer av tråden her inne. Respekterer det, og kommer da ikke til å legge ut flere Essbox bilder.
Du är välkommen att lägga ut bilder på dina Essboxar. Vi är rätt många här på verktygsforumet som har vissa böjelser. Jag har en massa maskiner och verktyg som jag egentligen inte behöver, men gärna skaffar ändå.

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.