G
B Bo Berglund skrev:
Är det bara jag eller?
Jag försökte mata in en adress på navigatorn och fick problem.
Adresser som Ängbäcksvägen, Rädisvägen, Åkersbergavägen, Åkers Styckebruk, Örnsköldsvik osv funkar inte för det finns ju inte ÅÄÖ på tangentbordet som visas!
Hur har man tänkt här? Eller finns det en gömd inställning som kan aktivera ett svenskt tangentbord?
Detta gäller Passat GTE modell 2020 levererad 25 maj....
Om det är som min kia stinger, så använd A och O istället.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Använd a och o
B Bo Berglund skrev:
Är det bara jag eller?
Jag försökte mata in en adress på navigatorn och fick problem.
Adresser som Ängbäcksvägen, Rädisvägen, Åkersbergavägen, Åkers Styckebruk, Örnsköldsvik osv funkar inte för det finns ju inte ÅÄÖ på tangentbordet som visas!
Hur har man tänkt här? Eller finns det en gömd inställning som kan aktivera ett svenskt tangentbord?
Detta gäller Passat GTE modell 2020 levererad 25 maj....

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
MultiMan
Lyxigt att inte klara å, ä och ö för 400'+ :thinking::surprised:

Den billigaste android-telefonen för tusenlappen klarar ju av sådant. Är bilmarknaden verkligen fortfarande så omogen att kunderna nöjer sig med sådant?

Google maps slår ju alla inbyggda navi med hästlängder fortfarande, smartare, bättre röstsökning, bättre grafik och finns gratis i alla telefoner. Förstår inte varför man ska tvingas köpa en värdelös navigation när det bara är skärmen man vill åt för att köra Carplay...

MultiMan MultiMan skrev:

Den billigaste android-telefonen för tusenlappen klarar ju av sådant. Är bilmarknaden verkligen fortfarande så omogen att kunderna nöjer sig med sådant?

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:

Ja jag är förundrad över hur ofantligt dåligt infotainmentsystemet är i moderna bilar...
Har sagt i många år nu att det egentligen borde vara något androidbaserat, gärna med en utbytbar modul, man vill ogärna sitta med ett infotainmentsystem som slutar få säkerhetsuppdateringar.
Ska bli väldigt spännande att se hur de kommer underhålla Polestars infotainmentsystem.

• Gilla
Miles och 2 till
  • Laddar…
Skapa lite valfrihet för kunden, varför måste man köpa ett infotainmentsystem när man har ett i fickan. Varför går det inte att bara få en skärm i bilen?
Troligtvis för att de tar hutlöst betalt och tjänar grova pengar..
13th Marine 13th Marine skrev:
Ja jag är förundrad över hur ofantligt dåligt infotainmentsystemet är i moderna bilar...
Har sagt i många år nu att det egentligen borde vara något androidbaserat, gärna med en utbytbar modul, man vill ogärna sitta med ett infotainmentsystem som slutar få säkerhetsuppdateringar.
Ska bli väldigt spännande att se hur de kommer underhålla Polestars infotainmentsystem.

Icewing1 Icewing1 skrev:
Google maps slår ju alla inbyggda navi med hästlängder fortfarande, smartare, bättre röstsökning, bättre grafik och finns gratis i alla telefoner. Förstår inte varför man ska tvingas köpa en värdelös navigation när det bara är skärmen man vill åt för att köra Carplay...
Nja, allt är inte bättre. Kartorna i min bil från 2006 är mycket mera detaljerade och har bättre läsbarhet, då kartan har mera färg, vita vägar på ljusgrå bakgrund som Maps har är ju inte optimalt.
(bilen är från -06 kartorna från -20)

Polestar 2 kommer nu som första bil med Android Automotive (som alltså är mer än bara Android Auto) och vi är väl många som oavsett kör med Android Auto eller Apple Carplay. Så svaret på frågan om folk verkligen nöjer sig med dåliga bilproducenthack till infotainmentsystem är nog: nej.

Redigerat:
G
Min erfarenhet av AndoidAuto är sämre än sämst (Visserligen 3 år gammal erfarenhet ungefär)
Fick helatiden rensa cache + data för AA-appen i telefonen för att den överhuvudtaget skulle ansluta till bilen, rätt så ofta frös Waze (som för överigt är bättre än google maps för gps vid körning i mitt tycke)

kört AA utan problem tidigare, kanske lite telefon beroende. Kör Carplay nu och det är smidigt
G GargamelSE skrev:
Min erfarenhet av AndoidAuto är sämre än sämst (Visserligen 3 år gammal erfarenhet ungefär)
Fick helatiden rensa cache + data för AA-appen i telefonen för att den överhuvudtaget skulle ansluta till bilen, rätt så ofta frös Waze (som för överigt är bättre än google maps för gps vid körning i mitt tycke)

G
Nu har jag sällat mig de där "j*a batteribilsfjantarna".
Inte en passat GTE dock, utan en Mercedes-Benz EQC 400 AMG. cirka 40 mil på batteri.

• Gilla
Icewing1
  • Laddar…
Coolt, vad fick dig att välja den framför tex E-tron och Jaguar? Du lär ju inte få svårt att hitta ”din” bil på parkeringen

G GargamelSE skrev:
Nu har jag sällat mig de där "j*a batteribilsfjantarna".
Inte en passat GTE dock, utan en Mercedes-Benz EQC 400 AMG. cirka 40 mil på batteri.

G
Icewing1 Icewing1 skrev:
Coolt, vad fick dig att välja den framför tex E-tron och Jaguar? Du lär ju inte få svårt att hitta ”din” bil på parkeringen
Förutom att e-tron låter så jävla krystat?
Inte så dunderförtjust i audi, typ. lång leveranstid, inget annat.
Jagge: Inte så bra att dyka upp hos kunder i "för fin" bil, då är man "för dyr" typ.. jante. vet ej leveranstid.
MB: Kunde få leverans på en månad, satt som en kung på moln. inte för dyr förmånsskatt.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Google maps inte IOS Maps..

Isakare Isakare skrev:
Nja, allt är inte bättre. Kartorna i min bil från 2006 är mycket mera detaljerade och har bättre läsbarhet, då kartan har mera färg, vita vägar på ljusgrå bakgrund som Maps har är ju inte optimalt.
(bilen är från -06 kartorna från -20)

Kul, Eqc ska ju vara en komfort kung.

G GargamelSE skrev:
Förutom att e-tron låter så jävla krystat?
Inte så dunderförtjust i audi, typ. lång leveranstid, inget annat.
Jagge: Inte så bra att dyka upp hos kunder i "för fin" bil, då är man "för dyr" typ.. jante. vet ej leveranstid.
MB: Kunde få leverans på en månad, satt som en kung på moln. inte för dyr förmånsskatt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.