Nu står "Offe" i garaget.
Hoppas att jag fick rätt på laddningen nu :thinking:

Ska bara lyckas ställa in bilen också, och ställa in den åt frun med. Samt montera bilbarnstol.

Lättare sagt än gjort att montera in barnstol!
Har ju inte färdiga öglor i golvet, får svänga in om lokala VW-verkstaden imorgon och kolla om de säljer öglor att montera.

Firman jag köpte bilen hos meddelade att jag har första privatpersonen som köpte en hybrid hos dem.

Kom inte hela vägen till jobb på el, någon envisades med att ha sätesvärme på :rolleyes: men hem hade jag bättre marginal (och slapp köra 5km extra för att hämta frun också)

Ursäkta offtopic men jag har också kört passat, och äldsta dottern som då var... 3? 4? ville så gärna följa med ut när det skulle monteras öglor i bilen. Mysko detta men ok, kul hon kanske lär sig nåt. Tyst betraktar hon mig skruvandes för att till slut utbrista
- Men pappa var är ugglorna som skulle sitta i bilen?

• Gilla
  • Haha
jliljeha och 1 till
  • Laddar…
Det var inte ödlor som skulle monteras? :D

• Gilla
henkepenk
  • Laddar…
Öglor inhandlade, de hade på lager hos lokala handlaren, 189kr för ett set med två korta och två långa. Jag har även träffat på en ny skruvskalle kallad inbus eller xzn. Skruvarna man ska lossa har M10 XZN-skalle och ska dras med 40Nm om någon skulle undra (monteringsanvisningen hänvisar bara löst till att det ska dras enligt vad din bil ska ha)

Har även en batterifundering, jag tycker att de sista 10km försvinner väldigt fort. Hade halv laddning enligt appen, och skulle komma 17km på den, kom 8km innan den startade bensinmotorn. Kopplade in bilen på laddning med avgångstid 09.45 idag vilket innebär att den ska ladda till 50% för att sedan vänta till lagom innan avgångstid med att fylla upp och sedan värma kupen. Nu ligger den 45min efter med laddningen, och beräknas vara klar 10.30... (laddar med 5A för att skona kontakter).
Känns som det är något som räknar fel i bilen...

Redigerat:
Ja, XZN kommer du stöta på igen. Jag har köpt en hel sats med såna.
Tänkte du ladda med medföljande kabeln? Den känns ju lite mer som nödkabel när man inte är hemma, satsa på en labbox direkt.

Köpte Biltemas lilla sats (eller ja frugan köpte, jag fick ett "hur många hylsor kan det finnas?!" När hon stod vid hyllan)

Laddar så tills jag bestämt mig för hur vi gör med laddbox. Har inkommande el i garaget så jag har full möjlighet att sätta upp en trefas med övervakning.
Men det är en sån djungel, och en hel del pengar.

Spontant behöver jag ju ingen häftig laddare med GTEn, jag laddar ju fullt på 5A över natten.
Och då det händer så mycket inom laddsvängen och en enkel är marginellt billigare så känns det inte helt rätt att köpa en just nu. :thinking:

• Gilla
largab och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Öglor inhandlade, de hade på lager hos lokala handlaren, 189kr för ett set med två korta och två långa. Jag har även träffat på en ny skruvskalle kallad inbus eller xzn. Skruvarna man ska lossa har M10 XZN-skalle och ska dras med 40Nm om någon skulle undra (monteringsanvisningen hänvisar bara löst till att det ska dras enligt vad din bil ska ha)

Har även en batterifundering, jag tycker att de sista 10km försvinner väldigt fort. Hade halv laddning enligt appen, och skulle komma 17km på den, kom 8km innan den startade bensinmotorn. Kopplade in bilen på laddning med avgångstid 09.45 idag vilket innebär att den ska ladda till 50% för att sedan vänta till lagom innan avgångstid med att fylla upp och sedan värma kupen. Nu ligger den 45min efter med laddningen, och beräknas vara klar 10.30... (laddar med 5A för att skona kontakter).
Känns som det är något som räknar fel i bilen...
Öglor för bilbarnstol?

Har du länk till vilka som passar? Jag har en GTE och just nu är remmarna bara dragna i skenorna under stolen. Har stolen i framsätet.

Hmm, kan kolla artikelnumret iaf. Köpte på VW-handlaren i stan så har ingen länk. (det är ett "universalfäste" som ska passa VAG-bilar generellt om jag inte missminner mig)
Sätts i samma skruvhål som stolarnas skenor är fästa i bilen med.

Vill ha vår stol bakom föraren, fick montera genom att dra remmarna mellan ryggstöd och säte sålänge.

Jag köpte en ren bensin bol istället.
Passat med exusitive paketet 220 hk behövde inte välja till något alls.
Bilen har allt!
Och dessutom ett ganska gott brummande :).

Darling McFluff SKJB021 skrev:
Öglor för bilbarnstol?

Har du länk till vilka som passar? Jag har en GTE och just nu är remmarna bara dragna i skenorna under stolen. Har stolen i framsätet.
Gå in till vilken bilhandlare som helst, fästena ser likadana ut.

H Holmspel skrev:
Gå in till vilken bilhandlare som helst, fästena ser likadana ut.
Får göra det, köper dock hellre på nätet. Bilhandlare träffar jag helst så sällan som möjligt.

Darling McFluff SKJB021 skrev:
Får göra det, köper dock hellre på nätet. Bilhandlare träffar jag helst så sällan som möjligt.
Prismässigt spelar det nog ingen roll om du räknar in fraktkostnaden.

Ligger väl på mellan 100-200:- för två långa och två korta fästen.

M Mikaelzii skrev:
Jag köpte en ren bensin bol istället.
Passat med exusitive paketet 220 hk behövde inte välja till något alls.
Bilen har allt!
Och dessutom ett ganska gott brummande :).
Executive innebär väl egentligen knappt något utrustning? Iaf inte på GTEn, där är det mest kosmetiskt.
Min GTE brummar fint på GTE-läget, förvisso helt artificiellt i högtalarna men ändå. :crysmile:

13th Marine 13th Marine skrev:
Executive innebär väl egentligen knappt något utrustning? Iaf inte på GTEn, där är det mest kosmetiskt.
Min GTE brummar fint på GTE-läget, förvisso helt artificiellt i högtalarna men ändå. :crysmile:
Kanske e så i gte vet jag inte.
Men i min var det skinnklädsel,dragkrok,lastnät,ställbart chassi/motor,automat,r-line utsidan mm.

Var riktigt bra behövde inte välja till någonting så rutan för extra utrustning kunde skrivas 0 kr för förmånsbeskattningen :).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.