653 215 läst · 3 871 svar
653k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Kul, SIDE-assist la av på min Passat Alltrack 2012.13th Marine skrev:
Det var radarmodulen i stötfångaren v-sida bak som hade lagt av.
9000:- kostade den att byta, jag betalade 1500:- i självrisk till Folksam, bilen har gått mer än 10000 mil, annars hade självrisken varit 750:-
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 144 inlägg
Trevlig självrisk, jag tecknade VWs egna vilket innebär att jag har 3000kr i självrisk om jag tolkar garantivillkoren rätt.
Ja, för mig hade det varit riktigt trist då min bil gått 11200 mil vid skadetillfället.13th Marine skrev:
Folksams maskinskada gäller dessutom upp till 10 år eller 15000 mil.
Enda anledningen till att jag vågar köra en 7 år gammal VW med DSG, automat, 4-hjulsdrift
och fullsmetad med utrustning
Såhär ser det ut i VW egna försäkringsvillkor.
6.5 Maskin- och elektronikskada
- gäller enbart försäkrad bil av märke Audi, Porsche, SEAT, SKODA eller Volkswagen Självrisken för maskin- och elektronikskada tillämpas för i Täckningsschemat uppräknade komponenter var för sig enligt följande:
• 0-6 000 mil, självrisk 3 000 kr
• 6 001-10 000 mil, självrisk 5 000 kr
• 10 001-15 000 mil, självrisk 8 000 kr
Elvärmaren får inte mer ström än vad man satt strömbegränsningen i laddningen till. Om man laddar med 5 eller 10A blir det inte varmt i kupén på vintern. På vintern laddar jag alltid med max ström och har satt den förinställda temperaturen till 26 grader. Då blir det varmt. Några andra saker är dock irriterande:R RealElwood skrev:Den ger mer värme när man kör upplever jag, kör jag elvärme 40 minuter så blir det max 10 grader i kupen, kör man bilen kan man närma sig kanske 15-18 grader.
Nästa gång det är kallt och du kör, sätt klimaten på 20-22 grader, när elen tar slut och motorn startar då kommer värmen, det är en stor skillnad.
1. Man kan inte få förvärmda säten.
2. Avfrostning av bakrutan och backspeglar ingår inte i förvärmningen.
Detta är bara korkat, vore enkelt att programmera. En annan störande grej är att det inte går att bara slå på bilen med laddkabeln inkopplad så att värmen sätts på. Om man har glömt att programmera avfärd måste man programmera in en ny avfärd om t ex 20 minuter.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 144 inlägg
Då måste jag missat folksam, får kika lite på den.Peter2400 skrev:Ja, för mig hade det varit riktigt trist då min bil gått 11200 mil vid skadetillfället.
Folksams maskinskada gäller dessutom upp till 10 år eller 15000 mil.
Enda anledningen till att jag vågar köra en 7 år gammal VW med DSG, automat, 4-hjulsdrift
och fullsmetad med utrustning
Såhär ser det ut i VW egna försäkringsvillkor.
6.5 Maskin- och elektronikskada
- gäller enbart försäkrad bil av märke Audi, Porsche, SEAT, SKODA eller Volkswagen Självrisken för maskin- och elektronikskada tillämpas för i Täckningsschemat uppräknade komponenter var för sig enligt följande:
• 0-6 000 mil, självrisk 3 000 kr
• 6 001-10 000 mil, självrisk 5 000 kr
• 10 001-15 000 mil, självrisk 8 000 kr
bilen har gått 5300mil så det är lugnt på den pucken iaf.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 144 inlägg
@Peter2400 Nu ser jag, betalar idag 544kr/månad för helförsäkringen, motsvarande för Folksam innebär 739kr tror jag, 829kr med den stora försäkringen.
Så jag måste upp i två fel om året för att täcka skillnaden i självrisk =)
Så jag måste upp i två fel om året för att täcka skillnaden i självrisk =)
Så kan det nog vara, har för mig jag betalar 680:- för deras stora paket, så jag är feg och kör tryggt före billigt.13th Marine skrev:
Jag kan starta el uppvärmning via We Connect appen, utan att programmera en avfärdstid.F f91jsw skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 144 inlägg
Vad tänker du på? När du kör?
Vet att man kan stänga av kylan genom att trycka på "ac"-knappen på klimatanläggningen, kanske också stänger av värmen?
Vet att man kan stänga av kylan genom att trycka på "ac"-knappen på klimatanläggningen, kanske också stänger av värmen?
Men skickar den inte in kall luft då?A Avemo skrev:
Jag har ACn avstängd, drar sedan ner fläkten till min, sen drar jag fläkten en gång till så den visar OFF. Då är både värme och fläkt avstängd men det cirkulerar ju hyfsat bra med luft ändå på landsvägen, lite sämre i stan men funkar helt ok så länge du inte har regnblöta kläder på dig.
Rutorna immar snabbt för mig om klimatanl är avstängd. Vrida ner värmen blir för komplicerat: vrida ner till low, synca alla temp, ac av, luft till ruta och fläkt på lagom mkt. Sen får man vrida upp värmen igen...
Hade hoppats på en knapp för fläkt till rutan utan värme
Hade hoppats på en knapp för fläkt till rutan utan värme