653 290 läst · 3 871 svar
653k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Som jag skrev tidigare, med datapluggen kan du koppla upp dig mot bilen via bluetooth och appen WeConnectGo ... den har inget att göra med WeConnect-appen (car-net) som kopplar upp bilen mot internet.Stefan N skrev:
Redigerat:
Lyckades igår till slut registrera mig på WeConnect-portalen .. men kunde inte slutföra bilens registrering för att jag måste koppla upp mig via simkortet först, vilket jag inte har. Skickade fråga till support, om jag har möjlighet att koppla upp mig på annat sätt (har Composition Media infotainmentsystem) och dom kunde inte svara på det utan skickade frågan vidare till Tyskland.R RealElwood skrev:
Hittade nu också ny info om aktivering av car-net via WeConnect där det står att:
"Förutsättningen för användning av Car-Net är först att ett separat kontrakt ingås med Volkswagen AG och att bilen är utrustad med en Car-Net-aktiverad navigationsenhet och en mobil dataförbindelse."
... jag har som sagt varken navigation, wifi eller simkort. Har sett att det finns en Carstick men den verkar inte fungera med Composition Media.
Det ser inte ut som om alla GTE har uppkoppling sedan start. Får se vad Tyskland svarar.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 144 inlägg
Då gissar jag att de nyttjar samma SIM som Navigatorn har för varningar mm.
Dvs inte samma SIM som fanns som tillval.
Dvs inte samma SIM som fanns som tillval.
Nu har jag inte läst allt i tråden, men jag har en Golf 2019 och där sitter det GPS och SIM, jag har fått för mig det är lagkrav från 2019 med "nödknapp" med positionsbestämning. Så alla nya bilar har nog inbyggt SIM. Det finns en app, men då jag bara har en fossilbil så är det inte mycket ment med appen, men jag kan tex få ett mail när bilen kör in eller ut ur mitt hemmageofence... Jag har ingen navigation i radion men det är ju inte osannolikt själva HW är mycket lika den med navigation. Alla 2020 passat GTE tror jag (iallafall i Sverige) har navigation och SIM...
Kan stämma .. har dock en 2017-Passat.J JohanLun skrev:Nu har jag inte läst allt i tråden, men jag har en Golf 2019 och där sitter det GPS och SIM, jag har fått för mig det är lagkrav från 2019 med "nödknapp" med positionsbestämning. Så alla nya bilar har nog inbyggt SIM. Det finns en app, men då jag bara har en fossilbil så är det inte mycket ment med appen, men jag kan tex få ett mail när bilen kör in eller ut ur mitt hemmageofence... Jag har ingen navigation i radion men det är ju inte osannolikt själva HW är mycket lika den med navigation. Alla 2020 passat GTE tror jag (iallafall i Sverige) har navigation och SIM...
Hur kopplar du upp bilen mot internet då?R RealElwood skrev:
Såg nu också att bilen är fabriksutrustad med "Car-Net E-remote onlinetjänster". Hoppas dom kan hitta en uppkoppling .. skulle vara trevligt att starta p-värmaren från soffan. Har ingen röd knapp.
Det finns någon standard uppkoppling i bilen, hur det funkar har jag ingen aning. Fick det bekräftat idag hos min ÅF.Miles skrev:
Parkeringsvärmaren kan bara startas med app från 2018 års modell. Jag har inte heller den röda knappen.
Ska bli intressant, tycker det borde finnas någon info i bilens inställningar då.R RealElwood skrev:
Ok ... då kanske inte car-net-uppkoppling är så intressant, eller finns det något ni använder i WeConnect?.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 144 inlägg
Den finns tydligen som hemsida med, så slipper man ännu en app.Stefan N skrev:
Jag har strålkastare med LED high och dynamiskt kurvljus, visst är kurvljuset att hela och halvljuset följer med när man svänger, inte att det lyser på marken precis bredvid bilen i lägre hastigheter?
Vill minnas att bilen gjort det innan, men kan inte se att den gör det längre.
Vill också minnas att den hade dynamisk avbländning av helljuset, att den fortsätter att lysa med ljuset, bara inte där mötande bil är. Men nu slår den bara ner till halvljus.
Dynamiskt följer rattens rörelse med halvljuset.13th Marine skrev:Den finns tydligen som hemsida med, så slipper man ännu en app.
Jag har strålkastare med LED high och dynamiskt kurvljus, visst är kurvljuset att hela och halvljuset följer med när man svänger, inte att det lyser på marken precis bredvid bilen i lägre hastigheter?
Vill minnas att bilen gjort det innan, men kan inte se att den gör det längre.
Vill också minnas att den hade dynamisk avbländning av helljuset, att den fortsätter att lysa med ljuset, bara inte där mötande bil är. Men nu slår den bara ner till halvljus.
Automatiskt helljus använder samma funktion, den kan stänga av vä hellljus och svänga ut hö ljus mot sidan av vägen vid möte, då förblir den blå ikonen på. du ser om du har automatiskt genom att det lyser en lampa med ett A i på klustret.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 144 inlägg
Då är det väl nått fel på min bil... igen...
Känns som jag fått ett måndagsex.
Känns som jag fått ett måndagsex.