13 424 läst · 17 svar
13k läst
17 svar
Erfarenheter av Zinsser BIN isoleringsgrund
Jag tror det funkar. Jag tycker den fäster och täcker allt. I ett furuhelvete fick jag stryka två gånger. Jag älskar den här färgen. Spara massor med jobb men har senaste åren blivit apdyr, men lätt värt det.T Tumm1mittihanden skrev:Ser att tråden är gammal men hoppas någon kan svara ändå. Jag ska måla vår furutrappa som har någon form av lack bortsett från planstegen där det legat matta. Mattan satt med ömsom tejp ömsom lim. Min fråga är, måste man ha trärent innan man lägger på Zinsser (eller annan spärr grund för den delen) eller täcker den även mindre limrester? Har tänkt köra två varv isåfall och sen måla över med golvfärg. Jag läste någonstans att Zinsser också kan appliceras på blank lackad trä så jag hoppas kunna spara in lite sliptid på övriga trappan också.
Tror ni det funkar?
Redigerat:
Kanske ger det ett försök då.. sneglar ju på spärr grund a la byggmax och Jula annars pga tillgänglighet och pris men det straffar sig väl i längden kan jag tro.N niclassoderberg skrev:
Så ska man klura ut hur mycket som behövs för hela trappan också, u-svängd 14 steg med spalje..
Jag har provat andra spärrgrunder från "riktiga" färgaffärer men tycker inger funkar som BIN. Men jag är långt ifrån någon expert. Vill bara slippa jobb som inte måste göras.T Tumm1mittihanden skrev:
Klicka här för att svara