Söker jag på rubriken "varning för" så får jag hundratals träffar.
Varning för Björkliden, Siemens, Rinkaby, Elektrolux osv osv
Visst finns det tillfällen då allt inte går perfekt, iaf ur trådskaparens vinkling men jag tycker fortfarande att orden varning för kan uppfattas som för starkt, speciellt som BH lyckats trimma Google så att dessa trådar hamnar väldigt högt i söklistan. :)

Detta betyder inte att man ska undvika att skriva om sina erfarenheter och oftast blir det negativa sådana då dom positiva oftast med all rätt filtreras bort pga reklam....

Men som sagt, en mer saklig rubrik utan kvällstidningsstuk är vad jag efterfrågar.
 
Har inte läst tråden, då jag befunnit mig vid Ekvatorn en månad, men kollar bilder på "växthusdörren" som knappast platsar på ett växthus, då det är ganka mycket vatten ovanfrån som hamnar på dörren. Se därför till att det finns ett bleck upptill som hindrar vatten att rinna på dörren, eller varför inte ett tak ut över dörren i plexiglas. All panel/virke på dörren bör också vara stående, och inte liggande som på dörren.
 
Hemmakatten
Marléne, hur har det gått med dörren? Har ni fått den än? Den skulle väl levereras i slutet av april.

Vilket oerhört sorgligt företag Rosenberg Wase måste vara för att registrera sig på byggahus.se under olika namn för att dels kasta skit på Marléne (det hade iofs kunnat vara vilken annan medlem som helst) dels göra patetiska inlägg för att försöka försvara företaget.

De, företaget, kan inte ha många nöjda kunder eftersom de har tid att ägna sig åt att skriva plumpa inlägg.

Tittar man på hemsidan finns varken namn på kontaktpersoner, adress eller organisationsnummer. Bara det gör ju att man drar öronen åt sig.

Vi har som som mål att sätta upp ett växthus om några år men det blir garanterat inget från detta företag.

Jag är så glad och tacksam, faktiskt, att byggahus.se finns. Det är det enda seriösa forumet som enbart är till för konsumenter. Vi har lärt oss oerhört mycket härifrån när vi byggde vårt hya hus. Många "fallgropar" har vi sluppit och flera tips om duktiga hantverkare har vi fått. Likaså har vi fått lära oss hur man undviker oseriösa hantverkare och företag. Byggahus.se är en helt ovärderlig sida.
 
Nej, vi har inte fått den, men vi har faktiskt fått ett meddelande om att den ska levereras i nästa vecka. Finns det liv, finns det hopp :)

Tack för alla snälla saker du skriver om Byggahus forum. Forumet består av en massa fantastiska medlemmar som gör det till vad det är.
 
Idag kom dörren. Slutet av april blev onsdag den 9 maj, inte så illa faktiskt. Vis av erfarenheten hade vi inte bokat in snickaren efter muntliga löften utan ska göra det nu när vi faktiskt har dörren här. Jag får återkomma när snickaren har varit här ang. hur dörren ser ut. Vill inte skada förpackningen eftersom dörren är skyddad i den.
 
Hur går det med dörrbytet?
 
Dörren är insatt och jag har en blogg på G om det, återkommer!
 
Här kommer en uppdatering om den nya dörren som nu är insatt.

Det tog vår snickare Frank ca 5 timmar att montera dörren. Glaset följde inte med i leveransen, utan där skulle han flytta glaset från den gamla dörren till den nya. Ett nytt handtag följde heller inte med, utan vi fick åka och köpa ett nytt som passade i nya dörren. Med följde dock en burk färg också så att vi kunde måla färdigt dörren. På vissa ställen var den dåligt målad, även den nya dörren. Men nu när vi fixar och donar med dörren kommer den nog att bli väldigt bra till slut, även om den har orsakat både merkostnader och extra arbete. Det är ingen tvekan om att det är god kvalitet på den här dörren, även om man önskar att den hade levererats mer i färdigställt skick. Vi tänker dock inte bråka mer eller kräva ersättning för merkostnader, vi vill bara använda växthuset nu och gå vidare.

Tyvärr har ju också en annan konsument lämnat sina referenser på växthus Rosenberg Wase i veckan och han hade erfarenheter liknande våra. Tyvärr har han råkat ännu mer illa ut än vi gjorde och på ett annat sätt. Jag talade med honom per telefon och hans växthusbeställning har verkligen förstört hans liv och glädje med huset. Hans tråd hittar du på Varning för växthus från Rosenberg Wase.

Här är lite bilder på nya dörren:

vaxthusmontering.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


nydorrute.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


nydorrinne.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har också samma mycket negativa erfarenhet av Rosenberg Wase. Har nu väntat två år på att vårt växthus ska bli klart. Tina Wase ljuger och förhalar precis på det sätt som beskrivs ovan i tråden. Blev mycket arg idag när jag fann denna tråd och inser att det är något de satt i system. Jag orkar inte gå igenom alla turer men detta har verkligen kostat oss massor med pengar, tid och inte minst ilska och besvikelse. Vi har fortfarande inte något växthus på tomten trots att allt är betalt för mer än två år sedan. Vi kommer nu anmäla dem till ARN.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.