Jag stängde av Alfred Jonsson nu och jag tror att alla har förståelse för det.

Tillägg: Det har visat sig att Alfred Jonsson sannolikt var en tidigare avstängd medlem, som registrerat sig på nytt för att förstöra.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Jag stängde av Alfred Jonsson nu och jag tror att alla har förståelse för det.
Jepp, han var ganska aggressiv i sin ton och verkade inte ha brytt sig överhuvudtaget att läsa ditt första inlägg... där även länken till blogginlägget fanns som han blev förbannad över att man tvungen till att ha läst.

(y)
 
Väldigt märkligt att Alfred blev avstängd. Är det ett regelbrott att inte hålla med siteägaren i alla avseenden?

Synnerligen märkligt beteende. :thumbdown:
 
Om jag inte har fel så är det du Marlene som är moderator i det här forumet? Isf har du hamnat i en väldigt besvärlig, rentav omöjlig sits nu. Jag skulle rekommendera dig att be någon annan moderator ta över den här tråden och utifrån eget huvud vidta eventuella åtgärder. Att både vara moderator och huvudpart i en alltmer giftig diskussion kommer bara att leda till att vad du än gör så kommer du att göra fel i somliga ögon.

Observera att detta inte har ett dugg men sakfrågan att göra, det handlar bara om "forumhygien" och är sagt i all välmening.

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
LenaTh har faktiskt en bra poäng.
 
M
Hej igen,

svar till Lazzeman, Intresset är och varit länge ett köp av växthus, läste igenom allt i forumet runt detta, men fann inte svar på alla inlägg av Rosenberg Wase,
Ha en bra dag
 
Man måste verkligen inte hålla med mig, men man ska argumentera sakligt och vara trevlig. Ett troll som han (som dessutom inte hade fyllt i sin profil korrekt) kan döda en hel sajt och att vi stänger av den typen av användare när de dyker upp har gjort att vi kan hålla en så hög kvalitet som vi gör i det här forumet.
 
Jag tycker inte Alfred var otrevlig eller osaklig. Vet du ens vad ett troll är? Känns väldigt märkligt att beskylla någon för att trolla bara för att han inte tog ditt parti.

Visa gärna någon konkret regelbrott i den här tråden av Alfred.

Maktmissbruk kan också vara skadligt för en site.

Mvh
Markus
 
Nu stänger jag tråden eftersom diskussionen har urartat. Vi öppnar den igen om det framkommer mer fakta.

Det som skrämmer mig mest i den här tråden är uppfattningen att Marlene som forumägare (och där läser jag också in oss övriga moderatorer) tydligen inte ska få använda forumet som alla övriga medlemmar?

Ang regelbrott: läs reglerna om t ex rätt ifylld profil, hålla sig till ämnet, visa respekt, föra diskussionen framåt och synpunkter på moderering.
 
I fredags fick jag telefonnumret till Rosenberg Wases svenska snickare och pratade med honom. Jag är väldigt glad att kunna meddela att han existerar och han uppger att han nu har tagit över tillverkningen av Rosenberg Wases dörrar. En stor sten föll från hjärtat när han sa att det är han som tillverkar Rosenberg Wases växthus och att det är norrlandsfura det är gjort av, förutom då ett antal dörrar varav en var vår. Nu känns det som man kan sluta oroa sig för att hela växthuset faller samman när som helst.

Jag och Per bestämde oss för att avbeställa den dörr vi hade beställt av en annan snickerifirma (de hade inte börjat tillverka den än) och att istället få en ny från Rosenberg Wase. I helgen har jag nu fått veta att en ny dörr kommer att levereras till oss i slutet av april, ganska precis ett år efter vår reklamation.

Därför döper jag om den här tråden till "erfarenheter av växthus från Rosenberg Wase".
 
Varför stängdes Alfred av?
Vore kul att veta, måste man hålla med administratören i varje fråga eller fanns det en adekvat anledning till avstängning?
 
cashking skrev:
Varför stängdes Alfred av?
Vore kul att veta, måste man hålla med administratören i varje fråga eller fanns det en adekvat anledning till avstängning?
Läs inlägg #84 från morsan.
 
Läs även inlägg "82 med svar från Marlene.
Och omigen, läs REGLERNA! Tex
§ 2 Namn och adress, e-post och hemsida
Du måste uppge korrekt namn och bostadsadress i medlemsprofilen. Den delen av profilen är dold för vanliga medlemmar. Bara administratörer och moderatorer kan se den. Vi behöver uppgifterna för att kunna verifiera att du är den du utger dig för att vara när du diskuterar känsliga ämnen, t ex ger referenser på företag.

Du får inte visa en hemsida i din profil som kan spåras till ett företag som kan tänkas ha ekonomiska intressen i det som diskuteras på Byggahus.se.

§ 7 Frågor
Har du en fråga som rör forumets moderering, inriktning, utveckling eller underhåll, maila då direkt till support@byggahus.se. Den typen av frågor kommer inte att besvaras i forumet.

§ 9 Övrigt
Vi har rätt att ta bort inlägg som strider mot dessa regler eller svensk lag, utan förvarning. Exempel på diskussioner som strider mot svensk lag är de om avkodning av tv-signaler (piratkort, cardsharing etc).

§ 11
Reglerna uppdateras då och då och du är skyldig att kontinuerligt hålla dig informerad om ändringar i dessa villkor

Dessutom finns det särskilda regler eller anvisningar i vissa underforum, t ex Säljes&Skänkes
Så, de frågor som står här nu får stå kvar men kommer ytterligare frågor kommer jag att radera utan förvarning ell meddelande via PM.
 
Skönt att äntligen reklamationen ska fixas, hade säkert tagit ytterligare ett år om frågan inte belysts här.

Gillar även att Trådrubriken ändras, kanske skulle göras till standard att inte tillåta alla dessa "varning för xxxxxx" som ofta tenderar att härstamma från någon individuell incident.
 
Tycker iofs att det är väldigt ovanligt med "individuella incidenter" som grund för trådar av varningskaraktär här. I de "snällaste" fallen handlar det oftast om ett företag som trots åtskilliga påstötningar, ouppfyllda löften lögner osv. inte har gjort rätt för sig. Att det sedan kanske ser ut att bara handla om en enstaka kund spelar väl ingen roll.

En individuell incident är det om en firma missar EN sak, eller inte har hanterat en reklamation men heller inte blivit påmind om det osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.