Szach-mat säljs nu via laganfonster.se
Någon som har erfarenheter ifrån dem? Misstänker att även dom vill ha en del av kakan och undrar om det finns någon annan pålitlig polsk leverantör att ställa offerten mot.

Bra pris på laganfonster och bra service, men skadar inte att kolla
 
Någon mer än jag som köpt innerdörrar från Szach-mat? Det är egentligen dörrar från DRE.
Jag gjorde det, upptäcker nu att beställda dörrar har fel mått. Beställde 880 mm breda dörrar till 900 öppning, men har fått ca 846 mm breda karmar istället, en diff på 34 mm. Känns som att de sket i mitt önskemål och tog närmaste polska standardmått istället.
Trösklarna är något för smala till karmen, och det finns ingen tanke med hur karmarna skall fästas i regeln (inga förborrade hål för karmskruv).

Men i övrigt känns dörrarna gedigna så efter att ha minskat på öppningarna och borrat hål för karmhylsor så kommer de nog passa bra.

Vore intressant att höra hur ngn annan av er har gjort.
 
Är det fler än jag som har problem med att Szach-mat inte svarar på offertförfrågningar?

Har beställt fönster därifrån för ett år sedan utan några som helst problem men nu verkar de inte vara det minsta intresserade. :mad:
 
Hur har det gått?
 
norfre skrev:
Hur har det gått?
Skicka PM om du vill ha hjälp med att beställa
 
Istället för att skriva i prisjakt-tråden om PVC-fönster
http://www.byggahus.se/forum/fonster-dorrar/108883-pvc-fonster-prisjakt.html

RaffeWoz skrev:
Billigast hittar du hos Drutex
t.ex [länk]
Bäst hos Schuco´s partner
t.ex [länk]
Val är din fast tänk på att skillnaden på priset är ju inte så stor men kvaliteen är obeskrivligt skillnad
Kan man beställa i förväg från Nordplast och hämta på fabriken? Vi har planerat att åka till Gdansk påskveckan och köpa kök. Det ligger 15 min ifrån IKEA så varför inte testa ett par köksfönster också :)

Har just mailat szachmat och nordplast då de ligger inom räckhåll vad jag sett på google maps.

Nån som har annat tips på bra pvc-fönster lokalt i Gdansk annars?
 
hantverkare1 skrev:
Såg att byggmax hade bättre priser på pvc fönster. Dessutom 3-glas.

Någon som testat?
Personligen så skulle jag säga att Aluplast är ett mycket bra val, Relativt billigt, Mycket bra kvalitet, Jag har bara bra erfarenheter av Aluplast's PVC fönster, Jag jobbar för säljare för ett företag som säljer Aluplast, Vid frågor om profilerna eller vad du än kan tänka dig, tveka inte att skicka frågor ifall du har några fler!
 
Någon som har erferenhet av Roofex?

Mvh

Matte
 
Snailman
Jag får väl säga att det är en bra ide att be laganfönster om en offert. Fabriken (Szach-mat) hänvisar dit numera.
 
Snailman skrev:
Jag får väl säga att det är en bra ide att be laganfönster om en offert. Fabriken (Szach-mat) hänvisar dit numera.
Alternativt www.fonster-fasad.se
Också återförsäljare
 
Jag är ledsen men jag håller inte med de flesta. Pvc fönster tillverkade i Sverige är värda ingenting. De företag som monterar fönster är ett skämt när det gäller samarbete. Ärligt talat, jag älskar Tyskland men de bästa fönster är tillverkade av polacker. Jag har 14 års erfarenhet av fönsterförsäljning och har varit med om olika situationer. Det är bara fönstren eksporterade genom Venska från Gdansk som är av bra kvalitet. Kanske inte nödvändigt av detta företag eftersom det faktiskt finns fler leverantörer från Polen som är pålitliga. Venska eksporterar Drutex fönster. Kvaliteten på dessa fönster och leveranstiden är utomstående
 
  • Gilla
Erik_1972
  • Laddar…
Hej!

Ser här i tråden att det nämns Drutex.

Är det någon som har erfarenhet av dem?

Har fått en otroligt bra offert ifrån en återförsäljare i Kalmar
 
Jag kan inte instämma med er.
Det finns många fönstertillverkaren och många producenter. Som med alla andra grejer, t.ex. bilar, mobiler och datorer, kan du köpa bättre och sämre produkter.
Otroligt lågt pris är som man skriver – otroligt. Om man vill få högkvalitativa produkter som ska fungera under många år och se mycket bra ut, måste man betala lite mer.
Det är det som är problemet med moderna tider – man tycker att man betalar ingenting och får produkt som har bra kvalitet.
De fönster som jag köpte var inte de billigaste. Men det lönar sig – jag är säker på att jag inte blir tvungen att köpa nya om ett år eller två.
 
Skickade en offertförfrågan till szach-mat för några dagar sen.


Min fundering är om priserna har höjts mycket senaste åren?
Har för mig att det vara någon här som beställt ett större antal fönster osv än mig och fått ett betydligt bättre pris än vad jag fick.


3st 140x130 vita öppningsbara med dreh-kipp funktion
1 st 70x130 vit öppningsbart med dreh-kipp funktion
1st 100x100 vit öppningsbart med dreh-kipp funktion
1 st 80x212 vänsterhängd altandörr vit utåtgående
1st 240x160 fast fönster vit
1st 70x212 högerhängd altandörr vit utåtgående
1st 130x130 fast fönster vit
1st 80x100 fast fönster vit
1st 130x120 vit öppningsbart med dreh-kipp funktion
1 st 100x120 fast fönster vit
1st 70x202 Västerhängd altandörr vit utåtgående



Fick en offert på detta som ser ut så här.

Hej David,

Nedanför framställer jag vår offert på fönster enligt den mottagna förfrågan.

Inåtgående dreh-kipp fönster i Veka Perfectline profil, vit på ut- och insidan, gråa gummilister. Glas:

4/14s/4/14s/4 med grå varmkant. Beslag: Winkhaus ActivPilot Concept. Handtag i aluminium, F1 silver.

Utåtgående dörr i Veka Perfectline profil, vit på ut- och insidan, gråa gummilister.Glas: ESG 4/14s/4/14s/4med

grå varmkant, härdat glas på utsidan. Beslag: Winkhaus dörrbeslag. Handtag i aluminium, F1 silver - på insidan.

Alla profiler i den högsta A-klassen enligt de internationella RAL-standarderna:

a) profilens ytterväggar - 3 mm tjocka

b) kammarna minst 5 mm breda

1,5 mm tjock stålförstärkning (slutet tvärsnitt i karmen, öppen tvärsnitt i bågen)

Pris på fönster: 13 537,33 PLN (3 224 EUR)

Pris på packning: 387 PLN (93 EUR)

TOTALT: 3 317 EUR

INKLUSIVE MOMS 23%
 
  • Gilla
Mark0
  • Laddar…
Jag beställde från Lumico i Estland, när först vi kommit fram till en korrekt offert, så fick jag betala 30% direkt vid läggning av order, och sen resterande 70% när de var tillverkade och stod på pall.

http://se.lumico.ee/gealan-s8000.html

DHL, kom och backade in i infarten, släpade av pallen och ställde den 2 meter från min ytterdörr, bra service, och billig som bara den med :)

Beställde:

8 stycken 10x10 100x100 vit öppningsbart med dreh-kipp funktion, vänsterhängd,
1 styck 4,5x10 vit öppningsbart med dreh-kipp funktion, vänsterhängd
1 styck 4,5x10 vit öppningsbart med dreh-kipp funktion, högerhängd

Pris. 7164:- SEK för fönstren, och 2813:- SEK för frakten, sen moms på det, totalt inkl. moms 11973:- helt klart värd det :) tog 6 veckor från det att jag la ordern, betalade via internetbanken direkt till deras bankkonto, tills jag hade fönstren stående på gården.

Med beslag och standard vita handtag :)

Kring det med beslagen, förstår att en del här är mot att använda beslag, varför, Svenska Kronfönster använder de exakt samma beslag till sina enligt deras egna videos på youtube.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.