Jag har också helglasade altandörrar från szachmat, utåtgående. Kommer ej ihåg exakta mått, men 207 höga, 115 bred.. Ungefär.
 
Har kikat lite på szach-mats hemsida.
Men blir förvirrad av alla olika profilen.
Behöver ett gäng billiga 12x12 fönster till verkstan.
3 öppningsbara och 3 fasta är tanken.
Priset är viktigare än utseendet i detta fallet.

Vad ska man köra på och vad tror ni det kan kosta ungefär?
 
hantverkare1 skrev:
Har kikat lite på szach-mats hemsida.
Men blir förvirrad av alla olika profilen.
Behöver ett gäng billiga 12x12 fönster till verkstan.
3 öppningsbara och 3 fasta är tanken.
Priset är viktigare än utseendet i detta fallet.

Vad ska man köra på och vad tror ni det kan kosta ungefär?
Kan tillägga att det idag sitter 3-glas från -82 och jag vill inte ha sämre isoleringsförmåga än dessa. Mycket bättre behövs egentligen inte heller
 
Fasta fönster är billigast. Inåtgående billigare än utåtgående. Synliga gångjärn är billigare än dolda, osv osv osv.
 
hantverkare1 skrev:
Har kikat lite på szach-mats hemsida.
Men blir förvirrad av alla olika profilen.
Behöver ett gäng billiga 12x12 fönster till verkstan.
3 öppningsbara och 3 fasta är tanken.
Priset är viktigare än utseendet i detta fallet.

Vad ska man köra på och vad tror ni det kan kosta ungefär?
blocket.se tror jag på i ditt fall.
 
sblixten skrev:
blocket.se tror jag på i ditt fall.
Ok, varför inte importera? För mycket frakt?
 
hantverkare1 skrev:
Ok, varför inte importera? För mycket frakt?
Ja, för mycket frakt plus att du inte har några direkta krav och då hittar du förmodligen billigare på blocket, gissar jag.
 
sblixten skrev:
Ja, för mycket frakt plus att du inte har några direkta krav och då hittar du förmodligen billigare på blocket, gissar jag.
Ok. Jag har nämligen kikat på blocket. Det billigaste jag hittade var 2100 kr st för fasta och 2800 kr st för öppningsbara 12x12.

Jag tycker inte det vara särskilt billigt och alla i denna tråd skriver ju om hur billigt det är från sachmat men vi kanske har olika uppfattning om vad billigt är?
 
hantverkare1 skrev:
Ok. Jag har nämligen kikat på blocket. Det billigaste jag hittade var 2100 kr st för fasta och 2800 kr st för öppningsbara 12x12.

Jag tycker inte det vara särskilt billigt och alla i denna tråd skriver ju om hur billigt det är från sachmat men vi kanske har olika uppfattning om vad billigt är?
Är det de billigaste priserna du hittar på blocket så blir det billigare från sachmat.
 
sblixten skrev:
Är det de billigaste priserna du hittar på blocket så blir det billigare från sachmat.
Jo, jag antog det också men då är frågan vad jag ska be om offert på, vilken profil osv
 
hantverkare1 skrev:
Jo, jag antog det också men då är frågan vad jag ska be om offert på, vilken profil osv
Jag har bara praktisk erfarenhet av det jag valde och det var till belåtenhet med råge.
Mitt val utgick helt från teoretiska bedömningar och råd från andra.
Jag har dessvärre inget att bidra med vad gäller praktisk erfarenhet/jämförelse profiler mm emellan.
 
Såg att byggmax hade bättre priser på pvc fönster. Dessutom 3-glas.

Någon som testat?
 
hantverkare1 skrev:
Såg att byggmax hade bättre priser på pvc fönster. Dessutom 3-glas.

Någon som testat?
Trot det är aluplast profiler. Skall vara helt ok!
 
Någon som åkt över till nämnda företag och hämtat på plats? Nynäs-gdansk landar ju på ca 2500:- och kan ju passa på å ta en semsterdag i byggvaruhusen samtidigt:)
 
Tog precis o mailade dem om pris på port o fönster till mitt garage.
perfekt att åka över o hämta själv, dessutom är Gdansk och framförallt grannstaden sopot grymt fin på sommaren.
gammal hansa stad med grymt uteliv o mat till rea priser :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.