Tjena!
Jag håller på att beställa från szachmat och har lite funderingar.
Det blir alphline 3 glas. har fått offer på 4-12-4-12-4 glas, men ni har köpt 4-18-4-18-4 är det stor skillnad på de glasen? varför valde ni de?
Ska man köpa ventilatorer till fönstren?
Är det något speciellt man inte ska glömma bort när man köper fönster? de e ju ganska dyr frakt så ja vill bara ha en frakt kostnad :)

kainu. va blev de för fönster för dig?
 
Hej!

jag köpte perfectline 3 glas 4/12/4/12/4. Det blev det glaset bara för att de rekommenderade det. Tror inte det får plats bredare kasett i perfectline profilen
Valde perfectline eftersom jag inte vill ha mer isolering än så i karmen.

kjag köpte inte till några ventiler. Jag har bra ventilation så jag hoppas att jag inte gjort bort mig
 
Okej! Är du nöjd än så länge med beställningen?

Det lutar nog åt att ja beställer med ventiler. De gamla fönstren släpper ju in en del luft. 50 år gamla. Är rädd att de blir lite dålig vent annars. Köper även till dolda beslag oxå blir nog snyggt! Ska bara kontrollmäta med snickarn så allt passar. :) sen blir de att köpa!
 
Djungeltipset är att vara generös med mätningen i och med att du kan beställa med milimeterprecision. Ska du fästa fönsterblecket under fönstret (i spåren) så bör du ha minst 10 mm tillgodo under fönstret. Ingen nackdel om det är lite mer. Jag blev girig och det slutade med att jag fick hugga ut runt i princip alla fönster. De timmarna hade jag gärna lagt på något annat.
 
Någon vänlig själ som vill tala om hur man monterar fönstren från Szachmat? Fasta fönster och vi står nu med stora hål i fasaden s vore tacksam för snabbt svar ;0)
 
Jag har kvar en PDF med monteringsanvisningar. Om du skickar PM med din mailadress så får du den under kvällen.
 
kainu skrev:
Fönstren från szachmat kom idag! Endast 2 veckors leveranstid!
kainu, hoppas det går bra att jag ställer några frågor.

Har du monterat dina fönster ännu?
Har du några detaljbilder?
Vilken profil har du valt?
Hur betalade du? (funderar själv på att beställa och letar bästa växlingskurs)

Tack på förhand.
 
Hej på er,
Håller precis på att fundera på att göra en beställning av en uppsättning Perfectline från Szachmat. Tänkte höra om någon svara på lite frågor/funderingar som jag har?
Tänkte bara beställa Perfectline 2-glas.

Hur är kvaliteten på Perfectline-serien? Vad gjorde att ni valde 3-glas istf 2-glas (som jag ser det sänker jag mina 70-tals fönster från kanske 3 till drygt 1 med 2-glas.
Hur är deras dörrar och skjutpartier, vad skulle ni rekommendera?

När leverans kommer hade ni gaffeltruck el likn. för att lasta av eller gick det bra för hand?

Hur gjordes betalning?

All info är tacksam!

Tack på förhand!
Mvh
Rickard
 
Bilder från dagens montering

ImageUploadedByByggahus.se1371762771.740187.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1371762792.402461.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1371762815.420742.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1371762851.127749.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1371762908.821529.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ImageUploadedByByggahus.se1375455184.172911.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1375455199.986892.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1375455220.705396.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1375455237.991127.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klart!
 
Ingen säger hur mycket billigare det blir att importera själv, kan någon berätta vad ett fönster kostar i Polen?
 
t-quick skrev:
Ingen säger hur mycket billigare det blir att importera själv, kan någon berätta vad ett fönster kostar i Polen?
Jag köpte 2 helglasade dörrar 21x10, 14 fönster varav 8 öppningsbara 7 fönster är 13x11 dom andra 7 12x11.
Perfectline karm med 3glas.

Pris 23800 inkl frakt
 
t-quick skrev:
Ingen säger hur mycket billigare det blir att importera själv, kan någon berätta vad ett fönster kostar i Polen?
24 stycken PVC-fönster från Polen till ett större nybygge kostar 58.500 kr. I detta ingår nästan 10.000 kr i lastning och fraktkostnad. Motsvarande träfönster med Alu kostar 86.600 kr.

Trä-Alu från Elit-fönster 144 t.kr. Från Skaala 98 t.kr. Från Ekstrands 116 t.kr.
Alla priser är ex moms. Även Skaala vill ha 9.800 kr i frakt (ingår i kostnaden ovan).
 
Någon som beställt ett skjutdörrsparti från dem? Offert på 16.000 kr istället för 60.000 för ett Hajom. Helt klart det bästa klippet av alla, men vågar man? Trots allt ngt som skall öppnas och stängas många gånger under min livstid, mycket oftare än alla fönster tillsammans i huset.
 
Jag håller på att beställa 9 fönster från Szach-Mat i polen. Veka Perfectline 4/16/4 blir det.
Totalt 2262 EUR (med 492 EUR frakt) men de vill ha 50% i förskott för att börja tillverka fönstren, sedan resterande 50% 7 dagar innan leverans.

Har ni betalat i förskott på samma sätt? Mycket pengar att föra över innan man fått några fönster.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.