Gudahov skrev:
Fråga om öar och träd.

...

Ni som inte gör öar av era träd; hur fungerar det med 330X? Den är betydligt tyngre och har högre hastighet - blir det kraftiga dunsar? Repor i lacken? Skadade träd? Vad rekommenderar ni?
Nu är jag lite fel person att svara eftersom jag drar slinga runt allt. Men jag resonerar såhär: Det tar tid att slinga in saker, har själv haft min klippare i 6 v och är inte klar med allt än. Men tycker att den tiden det tar är värd det då klipparen får det gynnsammare i kanske 10 år.

Pinnarna karossen sitter på är ju byggda för att klara krockar säger många och så är det ju. Men det måste va gynnsammare att slinga in. Det är som bilar. Hjulupphängningar är gjorda för att klara potthål mm, men bilen lär hålla ännu längre om man väjer för hålen.

På tal om hastigheten så kör min med olika hastigheter. Oftast går den lagom fort, enligt vad jag tycker. Men några enstaka gånger har den kört snabbare och hetsigare. Har en känsla av att det är efter att den först kört i blött gräs (vilket jag försöker undvika) sen laddat och när den sen ger sig ut igen. Är det någon som vet om den är så smart att den kör långsammare vid torrt trögklippt(?) gräs än vid blött lättklippt(?)

Stoppar inte ens min klippare med stoppknappen i onödan, har bara gjort det nån gång när Connect inte fungerat. Har fått för mig att den stannar mer abrupt med stoppknappen än med stopp i Connect. :)
 
Har inga träd in-öade, går bra att krocka emot, inga skador på vare sig träd eller maskin.
Visst har vår klippare märken och repor, men jag tror förr de beror på grenar från buskar som hänger er nära begr. tråden.
 
  • Gilla
Daniel Segerlöv
  • Laddar…
"Tuva" får krocka med både träd och buskar hos oss.

Husse är för lat och snål för att slinga in dem. (Vi använde all medföljande slinga plus en 30m av det som blev över från svärfars installation),
 
Min farsa har en 230, som är en liknande maskin fast äldre. Han har låtit den köra emot träd, stenar och flaggstång. Det har funkat fint, men efter 4-5 år fick han köpa ny kaross då det hade lossnat stora bitar från den första efter alla smällar :) Han kör dock på likadant fortfarande, karossen var väl inte så dyr att det var värt jobbet att ringa in allt :)
 
Joråsåattelle.. :surprised:
DSC_1215.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Glömde lägga tillbaka slingan som blev över från busken som grävdes bort i samband med pool-projektet... Klippte manuellt med Klippon igår.. Sen hittade jag 330'n vid staketet intrasslad och med avklippt begränsningskabel.. :|
 
Någon mer som har problem med att kontrollpanelen hänger sig?

Ibland när jag öppnar panelen så får jag nämligen inte fram pinkods-promten, skärmen lyser blått men ingen text kommer, då måste jag släpa bort den till laddstationen och så hoppar den igång igen.
 
T
13th Marine skrev:
Någon mer som har problem med att kontrollpanelen hänger sig?

Ibland när jag öppnar panelen så får jag nämligen inte fram pinkods-promten, skärmen lyser blått men ingen text kommer, då måste jag släpa bort den till laddstationen och så hoppar den igång igen.
Jag hade ett liknande problem, men det kunde hända även när den stod i laddstationen. Försvann när jag installerade Connect.
 
Det som är illa är att jag kan lyfta den och gå bort till laddstationen utan att den larmar, visst det är ju skönt att den inte tjuter på mig, men det känns som något som går att utnyttja.
 
Det är inte så att den larmar ifall du går utanför slingan? Hur har du satt säkerhetsinställningarna?
 
Så kan det vara, får kolla när jag kommer hem.

Vill dock minnas en gång när den tog sig utanför slingan så fick jag också släpa bort den till stationen för att få liv i den, då larmade den när jag väl satte den i stationen. :|
 
T
Sådär ska den inte bete sig, ta den till verkstan och låt dom ta en titt på den.

Att det tar ett par sekunder ibland för pinkodsrutan att komma upp är väl normalt, men allt annat låter fel.
 
Min låste sig ofta förra året, hjälpte med en uppdatering.
 
Min borde ha senaste mjukvaran, köptes för ~1mån sedan hos Liljekvists som ska ha öppnat lådan "förberett" den.
Men det kanske inte innebär att de gjorde något sådant.

Aja, jag har funderat på att skaffa Connect, så jag får väl prata med dem.
 
13th Marine skrev:
Min borde ha senaste mjukvaran, köptes för ~1mån sedan hos Liljekvists som ska ha öppnat lådan "förberett" den.
Men det kanske inte innebär att de gjorde något sådant.

Aja, jag har funderat på att skaffa Connect, så jag får väl prata med dem.
Då står det 430x i displayen när du startar den? Men även om man har den senaste mjukvaran kan det hjälpa att lägga in den igen på nytt. Kan ju blivit nått knas i överföringen när den uppdaterades sist.
 
  • Gilla
Daniel Segerlöv
  • Laddar…
Det står 330X, men det borde väl inte stå 430X om jag får senaste mjukvaran?

Och ärligt talat, vad kan de ha förberett mer än ha satt pinkoden i så fall?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.