118 910 läst · 141 svar
119k läst
141 svar
Erfarenhet Zibro SC 1332? (Jula)
Ahh det ser jag nu, Jag läste inte igenom hela texten på jula innan
Är det värt att lägga på 3000 spänn för 4,35 kW modellen?
Ska bara ha den som AC på sommaren.
Såg nu att den billigare inte finns att få tag i längre, Slut i alla varuhus.
Men då kan man likabra köpa en Panasonic RE9PKE för 7400kr.
Är det värt att lägga på 3000 spänn för 4,35 kW modellen?
Ska bara ha den som AC på sommaren.
Såg nu att den billigare inte finns att få tag i längre, Slut i alla varuhus.
Men då kan man likabra köpa en Panasonic RE9PKE för 7400kr.
Redigerat:
Nu har jag kört min SC3032 som kyla i flera dagar, utmärkt.electroluxaren skrev:
Den håller 24 inne på 80 m2 (villa 1911), skönt. Drar då 300-450 watt. Ute 29-32 grader.
Inne skulle det ha varit 30 grader.
I vintras funkade den bra. Jag har tjänat in de 7000 kronorna på ca 1,5 år.
Satte upp den själv.
Kondensvattnet från kylningen får gå ner i en hink. Slangen går inte tillräckligt rakt-brant nedåt, ut.
Men det är inte ofta den går som kyla.
Hinken fylls väl på ca tre dygn, dvs jag hinner tömma den.
Allvarligt, enda anledningen till att Jula mfl sk lågprisföretag kan sälja dessa lågkvalitetspumpar är det sjuka kostnadsläget för hantverkstjänster i Sverige, ROT till trots.
Köpte en mitsubishi FH35 för 10.900 kr + installation 2.600 kr efter ROT. Den värmer 180 kvadrat i stockholmsområdet helt själv. Sparade in 14.000 kw/h första året (från 28.000 kw/h). Inga som helst problem, ingen is, ingenting!
Varför ens ödsla en blick på dessa skitpumpar när ni är på ÖB, Jula eller liknande ställen.
Köpte en mitsubishi FH35 för 10.900 kr + installation 2.600 kr efter ROT. Den värmer 180 kvadrat i stockholmsområdet helt själv. Sparade in 14.000 kw/h första året (från 28.000 kw/h). Inga som helst problem, ingen is, ingenting!
Varför ens ödsla en blick på dessa skitpumpar när ni är på ÖB, Jula eller liknande ställen.
Insåg idag efter 2-3 års användning att det finns ett luftfilter i den som borde ha rengjorts. Oj vad den värmer igen.
(Jag skulle ju bara ha den temporärt tills vi ordnat något bättre, men tak, fönster och två badrum gick om värmesystemet i kön.)
(Jag skulle ju bara ha den temporärt tills vi ordnat något bättre, men tak, fönster och två badrum gick om värmesystemet i kön.)
Liknande trådar
-
Erfarenheter av Bosch GDX 18v-200?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Har Ni erfarenheter av att limma duschvägg?
Badrum -
Zibro sc 1332 vill inte starta
Värmepumpar -
Erfarenheter BOSCH GTB 18V-45 + MA55
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad är det för säkring som sitter i utedelen för värmeslingan till en Zibro SC 13 XX? Har gjort av med den gamla.
Värmepumpar