Masses skrev:
Mycket bra! Mer unboxing på forat! Hör ni det vänner???!!!

Såg att Cheapy av alla ställen har bra priser på Tormek jiggar, dock beställningsvara...
Det gäller inte alla jiggar, Classe har vissa till lägre pris. Tyvärr gäller bara Cheapy's prigaranti bara i fysisk butik så den kan man int använda för att pressa Classes priser.

T3:ans driftstidsbegränsning kommer av att chassit är av plast och mjuknar om man kör den längre än 30 minuter. Detta innebär att precisionen försvinner.

Vilken precision försvinner ?

Pär

Slipstödet tappar sin parallellitet med slipskivan av sliptrycket .

Som jag skrev innan att T3 inte är lika stadig som T7.

Men glöm inte bort att det är eggverktyg för att bearbeta trä med så jag tycker gott och väl att precisionen räcker. Det som du skriver har jag aldrig reflekterat över. Utan mina verktyg blir i vinkel, plana och vassa.

Pär

Ja visst räcker oftast precisionen, men Tormek själva uppmärksammar detta.

Jag trodde faktiskt att halvtimmen handlade om att man använde en motor som inte var gjord för kontinuerlig drift. Så icke, uppenbarligen.

Ok,har fått hem underverket nu... Nu ska man ge sig till att köpa jiggar dårå. Något speciellt ställe som är att rekommendera?

Masses skrev:
Ok,har fått hem underverket nu... Nu ska man ge sig till att köpa jiggar dårå. Något speciellt ställe som är att rekommendera?
Jula har 10% för medlemmar idag och ett hyfsat sortiment på jiggarma.

Vart kan man hitta SJ-250 till bästa pris?

scorpion skrev:
Vart kan man hitta SJ-250 till bästa pris?
Kanske läge att följa tipsen i tråden o leta hos Classe, Cheapy o Jula.

Kolla även DUAB, ser nu att dom slår Classe med 115kr på Hus & Hempaketet som jag tänker beställa

Har provkört maskinen idag. Provade på ett "nytt ur förpackningen" Cherry stämjärn. Förvånad slipar den inte rakt... Man kan märka, höra och känna att när stämjärnet kommer ut till högerkanten på stenen ökar motståndet. Har kört med graderingstene för att se om det skulle hjälpa men icke. Nästa steg blir till att slipa ner stenen med den däringa diamantslip jiggen som medföljde... I don't have time for this s*it :)
ImageUploadedByByggahus.se1380125480.375733.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Masses skrev:
Har provkört maskinen idag. Provade på ett "nytt ur förpackningen" Cherry stämjärn. Förvånad slipar den inte rakt... Man kan märka, höra och känna att när stämjärnet kommer ut till högerkanten på stenen ökar motståndet. Har kört med graderingstene för att se om det skulle hjälpa men icke. Nästa steg blir till att slipa ner stenen med den däringa diamantslip jiggen som medföljde... I don't have time for this s*it :)
[bild]
Hade samma problem med Scheppach-skiten och det var pga. stången som håller jiggen (den som ser ut som ett F). Har även klämd på Tormek och tycker det är katastrofal dålig precision om man tänker på prislappen. Fattar inte syftet med jiggar om man ändå ska hålla på att kontrollmäta osv.

ohh fan... Ja då ska jag ta fram mina finaste vinkelhakar och mäta....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.