55 667 läst · 137 svar
56k läst
137 svar
Erfarenhet av Tormek slipmaskin
Det gäller inte alla jiggar, Classe har vissa till lägre pris. Tyvärr gäller bara Cheapy's prigaranti bara i fysisk butik så den kan man int använda för att pressa Classes priser.Masses skrev:
Som jag skrev innan att T3 inte är lika stadig som T7.
Men glöm inte bort att det är eggverktyg för att bearbeta trä med så jag tycker gott och väl att precisionen räcker. Det som du skriver har jag aldrig reflekterat över. Utan mina verktyg blir i vinkel, plana och vassa.
Pär
Men glöm inte bort att det är eggverktyg för att bearbeta trä med så jag tycker gott och väl att precisionen räcker. Det som du skriver har jag aldrig reflekterat över. Utan mina verktyg blir i vinkel, plana och vassa.
Pär
Har provkört maskinen idag. Provade på ett "nytt ur förpackningen" Cherry stämjärn. Förvånad slipar den inte rakt... Man kan märka, höra och känna att när stämjärnet kommer ut till högerkanten på stenen ökar motståndet. Har kört med graderingstene för att se om det skulle hjälpa men icke. Nästa steg blir till att slipa ner stenen med den däringa diamantslip jiggen som medföljde... I don't have time for this s*it
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade samma problem med Scheppach-skiten och det var pga. stången som håller jiggen (den som ser ut som ett F). Har även klämd på Tormek och tycker det är katastrofal dålig precision om man tänker på prislappen. Fattar inte syftet med jiggar om man ändå ska hålla på att kontrollmäta osv.Masses skrev:Har provkört maskinen idag. Provade på ett "nytt ur förpackningen" Cherry stämjärn. Förvånad slipar den inte rakt... Man kan märka, höra och känna att när stämjärnet kommer ut till högerkanten på stenen ökar motståndet. Har kört med graderingstene för att se om det skulle hjälpa men icke. Nästa steg blir till att slipa ner stenen med den däringa diamantslip jiggen som medföljde... I don't have time for this s*it
[bild]